Gå til innhold

NRKs lingvistiske piruetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt bruker de venstredreide helt andre ord og utrykk når det er noen av deres ideolgisk beslektede diktaturvenner i andre land som begår overgrepene.

Hvor mange ganger har vi ikke hørt Dol's plateprater Sør bable om at Israels okkupasjon er fordømt av sikkerhetsrådet og FN...sikkert et firesiffret antall ganger.

Et av de fordømmende medlemmer der er Kina, som brutalt okkuperte Tibet for mer enn 40 år siden, og i skarp kontrast til Israel var det helt uprovosert.

Sett mange innlegg om Tibet på DOL?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

20

• Prozak

14

• Hawkwind

5

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt bruker de venstredreide helt andre ord og utrykk når det er noen av deres ideolgisk beslektede diktaturvenner i andre land som begår overgrepene.

Hvor mange ganger har vi ikke hørt Dol's plateprater Sør bable om at Israels okkupasjon er fordømt av sikkerhetsrådet og FN...sikkert et firesiffret antall ganger.

Et av de fordømmende medlemmer der er Kina, som brutalt okkuperte Tibet for mer enn 40 år siden, og i skarp kontrast til Israel var det helt uprovosert.

...eller Nepal, for den saks skyld.

Og ja, jeg er enig med deg. Kina og Israel er definitivt likeverdige i sin rolle som maktmisbrukere og terrorutøvere.

Skrevet

...eller Nepal, for den saks skyld.

Og ja, jeg er enig med deg. Kina og Israel er definitivt likeverdige i sin rolle som maktmisbrukere og terrorutøvere.

Er Nepal okkupert?

Nei, det finnes knapt liketstrekk mellom histrorien bak okkupasjonen av Vestbredden og Tibet.

Allikevel er det nokså avslørende hvilket fokus vår tids verste antisemitter, nemlig den røde horde, legger på dem. Eller skal vi i Tibets tilfelle si manglede fokus?

Tilfeldig? Neppe.

Skrevet

Er Nepal okkupert?

Nei, det finnes knapt liketstrekk mellom histrorien bak okkupasjonen av Vestbredden og Tibet.

Allikevel er det nokså avslørende hvilket fokus vår tids verste antisemitter, nemlig den røde horde, legger på dem. Eller skal vi i Tibets tilfelle si manglede fokus?

Tilfeldig? Neppe.

Nepal er ikke okkupert, men fungerer vel mer som en vassalstat/lydrike.

Så lenge Nepal som nasjon har meninger som er godkjente i Kina, og på "eget initiativ" uttrykker klar støtte til Kina, så fungerer det greit.

Tibet er nok noe mer underkuet slik sett.

At selve okkupasjonen i Tibet og på Vestbredden er av forskjellig karakter er så sin sak.

Likheten er at begge steder er det nasjoner som utøver maktmisbruk overfor et annet folk.

Gjest Nyco gurglevann
Skrevet

Midt oppi all latteren din.....ser du ikke at media vinkler ting dit den selv vil? - at to likelydende situasjoner kan fremstilles vidt forskjellig?

Det har da ikke noe med jøder å gjøre...?

Og når vi VET at 70% av alle journalister stemmer enten SV eller Arbeiderpartiet - så sier det seg selv at det vil få en vinkling....muligens ikke tilsiktet engang - men den er der -helt klart. legg bare merke til det nå i valgkampen. Legg merke til vinklinen i språket ang. opposisjonsregjeringen (de rød-grønne =sosialistene)) kontra den sittende regjering.

---Og når vi VET at 70% av alle journalister stemmer enten SV eller Arbeiderpartiet - så sier det seg selv at det vil få en vinkling---

Det er fritt fram for alle med hvilken som helst politisk overbevisning å søke seg til Journalisthøgskolen eller freelance. Men har du noen gang møtt noen på høyresiden som med tilstrekkelig innsikt, engasjement og evne til å formulere seg? Ikke mange. De mest ekstre tullingene bruker nettet for det det er verdt:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2463689

Skrevet

Bruker du disse galningene som sannhetsvitner??? *LOL*

Nettet er fullt av sprøyte gale folk. "Interessant" å få et innblikk av og til.

Opposisjon til det etablerte maktapparatet avstedkommer i de fleste tilfeller en «diagnose» som oftest går på mentale lidelser. Slik fungerte det også i det gamle Sovjetunionen, der millioner måtte stues bort på mentalskehus og behandles til døde for at systemet skulle overleve.

Den selvgode altruiske banditten fortsetter like ufortrødent å gjøre seg prektig på andres bekostning, men som den feigingen han alltid har vært, så våger han aldri ta diskusjonen.

Du er intet unntak i så måte.

Skrevet

«-Sett mange innlegg om Tibet på DOL?-»

Jeg har kun sett de tilfellene der bekvemmelighetsempatien har tatt overhånd og barnedødeligheten i Afrika har blitt nevnt, ut over det har det vært rimelig stille.

Til gjengjeld har jeg sett et utall bekymringsmeldinger vedr. «klientellet» på Guantanamo Bay, og ikke minst hvordan det skal gå med diktaturene når USA bretter opp ermene.

At muslimene kverker i hundretusener i Darfur-provinsen lager ikke på langt nær så mye oppstyr som når en «palestiner» får et skrubbsår mens han dreper et jødisk barn.

Men for all del, ikke nevn ordet jødehat, det er så politisk ukorrekt at det er til å dåne av.

Skrevet

Det er ihvertfall ikke fordi jeg er kommunist :-)

"............................"

Men du er - underforstått - en dritt?

=^D

Skrevet

"Hvem av oss to er mest paranoid, mon tro? Jeg har da ikke anklaget deg for noe som helst,"

Jeg kan ikke huske å ha anklaget deg for noe i utgangspunktet her, med mindre du tar det jeg har sagt seriøst. Du forsøkte derimot, til min store fornøyelse, å overføre psykologiske termer på det som fra min side var ren harsellering.

"det er da vitterlig du som tar alt jeg skriver som en personlig fornærmelse og trigger deg til angstbiterske utfall og anfall."

I all verden! Hvor har du det fra? Jeg tror jeg stort sett har smilt av dine forsøk på å bruke psykologiske termer som jeg mistenker ligger litt utenfor din forståelse. Jeg ser heller ikke at jeg har kommet med noe som har vært agressivt eller "bitter".

"undertrykke mitt politiske syn, "

Uhm...nei, jeg har moret meg litt over dine overdrivelser. Ordet "paranoia" har blitt brukt, ja - men jeg tror du legger mer i det enn meg. Du er lett å provosere.

"stadig med henvisning til psykiske lidelser og/eller latterliggjøring."

Latterliggjøring av et politisk syn satt på spissen, ja. Ellers har jeg vel ikke dratt noe psykologi inn i bildet, annet enn paranoia. Og helt ærlig - slik som du i omtrent hvert eneste innlegg forsøker å overbevise verden om at farlige kommunister og enda farligere islamister står rett utenfor døren og planlegger å ta over verden, så er det vel ikke så overraskende?

"*ler* Så langt jeg kan se har du kun meninger om meg som person, hvilket interesserer meg midt i rævva."

Deg som person er ikke akkurat interessant :-)

"Hvis du ikke har noen mening, hvorfor kaster du da bort halve dagen på å blingse deg gjennom disse linjene?"

For å sitere deg: *ler*. Jeg har vel kanskje brukt i underkant av fem minutter på å skrive disse linjene i denne tråden.

"Hva er det å forstå når du - etter eget utsagn - ikke har fremmet noen argumenter???"

Argumenter mot paranoia? Det er vel rimelig velkjent at det ikke har noe for seg? :-)

"Du kan'ke værra gamle kroppen, du..."

Det som er mer skremmende er vel at du er, såvidt jeg vet, godt voksen :-) Desverre så er ikke det noe argument.

"..........................."

Kun stråmenn. Ikke verd å kommentere.

Skrevet

---Og når vi VET at 70% av alle journalister stemmer enten SV eller Arbeiderpartiet - så sier det seg selv at det vil få en vinkling---

Det er fritt fram for alle med hvilken som helst politisk overbevisning å søke seg til Journalisthøgskolen eller freelance. Men har du noen gang møtt noen på høyresiden som med tilstrekkelig innsikt, engasjement og evne til å formulere seg? Ikke mange. De mest ekstre tullingene bruker nettet for det det er verdt:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2463689

Nå syns jeg vel ikke at ulike sktreme interessefora på internett er å sammenligne med media som aviser, tv og radio heller da :-)

Tror ikke de dyktigste journalistene holder til slike plasser - i alle fall ikke under fullt navn.

Skrevet

Men du er - underforstått - en dritt?

=^D

Heh-heh...den var litt for enkel, selv for deg :-)

"............................."

Skrevet

Opposisjon til det etablerte maktapparatet avstedkommer i de fleste tilfeller en «diagnose» som oftest går på mentale lidelser. Slik fungerte det også i det gamle Sovjetunionen, der millioner måtte stues bort på mentalskehus og behandles til døde for at systemet skulle overleve.

Den selvgode altruiske banditten fortsetter like ufortrødent å gjøre seg prektig på andres bekostning, men som den feigingen han alltid har vært, så våger han aldri ta diskusjonen.

Du er intet unntak i så måte.

Hvis jeg noen gang har trukket tilbake utsagn om at du bedriver gal manns ralling, så trekker jeg tilbake tilbaketrekkingen nå.

".............................."

Skrevet

Heh-heh...den var litt for enkel, selv for deg :-)

Well, you practically asked for it...

Skrevet

Hvis jeg noen gang har trukket tilbake utsagn om at du bedriver gal manns ralling, så trekker jeg tilbake tilbaketrekkingen nå.

Glemte du å undertegne med «pimson», eller finnes det virkelig to så talentløse individer på samme sted samtidig?

*ler rått*

Skrevet

Glemte du å undertegne med «pimson», eller finnes det virkelig to så talentløse individer på samme sted samtidig?

*ler rått*

Maken til intetsigende innlegg (som forøvrig er det du konsekvent anklager meg for).

Og nei - jeg har aldri skrevet under noe annet nick.

Skrevet

Nepal er ikke okkupert, men fungerer vel mer som en vassalstat/lydrike.

Så lenge Nepal som nasjon har meninger som er godkjente i Kina, og på "eget initiativ" uttrykker klar støtte til Kina, så fungerer det greit.

Tibet er nok noe mer underkuet slik sett.

At selve okkupasjonen i Tibet og på Vestbredden er av forskjellig karakter er så sin sak.

Likheten er at begge steder er det nasjoner som utøver maktmisbruk overfor et annet folk.

«-Likheten er at begge steder er det nasjoner som utøver maktmisbruk overfor et annet folk. -»

For det første: hvilket folk? For det andre: hva mener du med maktmisbruk? For det tredje: konkretiser likheten mellom Tibet og Midtøsten.

Skrevet

Well, you practically asked for it...

Neppe. Det er vel heller dine grunnleggende egenskaper som kommer frem...

Skrevet

Neppe. Det er vel heller dine grunnleggende egenskaper som kommer frem...

Nei, bare mine dårlige sider, fordi jeg lar meg friste til å delta i denne tredemøllepolemikken du stadig legger opp til.

Skrevet

Nei, bare mine dårlige sider, fordi jeg lar meg friste til å delta i denne tredemøllepolemikken du stadig legger opp til.

Som jeg sa...:-)

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...