Gå til innhold

NRKs lingvistiske piruetter

Anbefalte innlegg

Gjest Nyco gurglevann
Skrevet

Opposisjon til det etablerte maktapparatet avstedkommer i de fleste tilfeller en «diagnose» som oftest går på mentale lidelser. Slik fungerte det også i det gamle Sovjetunionen, der millioner måtte stues bort på mentalskehus og behandles til døde for at systemet skulle overleve.

Den selvgode altruiske banditten fortsetter like ufortrødent å gjøre seg prektig på andres bekostning, men som den feigingen han alltid har vært, så våger han aldri ta diskusjonen.

Du er intet unntak i så måte.

Hehe, vil du ha en rasjonell diskusjon om disse nettstedene???

De taler for seg selv og trenger ingen ytterligere kommentar.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

20

• Prozak

14

• Hawkwind

5

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nyco gurglevann
Skrevet

Hva er DIN agenda, da? Hoppe rundt og lage apelyder mens du svinger med armer og bein?

Hva er DU redd for? Sannheten?

Det er vel ingen i dette legeforumet som har greid å skaffe Palestinasaken flere sympatisører gjennom årene enn flisgubben/MrKahn med sine ekstremistholdninger på ytterste Israelhøyre side.

Såååhhh... takk til deg.

Skrevet

Hehe, vil du ha en rasjonell diskusjon om disse nettstedene???

De taler for seg selv og trenger ingen ytterligere kommentar.

Så la være da. Ingen bryr seg om hva du mener allikevel, aller minst jeg.

Skrevet

Det er vel ingen i dette legeforumet som har greid å skaffe Palestinasaken flere sympatisører gjennom årene enn flisgubben/MrKahn med sine ekstremistholdninger på ytterste Israelhøyre side.

Såååhhh... takk til deg.

Og dette kan du selvsagt legge frem bevis på? De som allerede er ihuga PLO-frontere er uansett hinsides enhver snuoperasjon, derimot tror jeg nok at enkelte har fått noe å tenke på.

Så langt har ingen tatt meg på faktafeil eller parkert mine argumenter med en seriøs motforestilling. Hvorfor? Fordi jeg taler sannheten.

En gjeng narraktige klovner på doktoronline gjør lite fra eller til her.

Skrevet

«-Likheten er at begge steder er det nasjoner som utøver maktmisbruk overfor et annet folk. -»

For det første: hvilket folk? For det andre: hva mener du med maktmisbruk? For det tredje: konkretiser likheten mellom Tibet og Midtøsten.

Hvilket folk?

Israel utøver maktmisbruk over det palestinske folk.

Kina utøver maktmisbruk over det tibetanske folk.

Hva jeg mener med maktmisbruk?

At de okkuperende makter nekter en annen nasjon å kunne være selvstendige generelt sett.

At Israel bomber flyktningeleire og militært og økonomisk gir støtte til private grupperinger til å okkupere en annen nasjons landområder er et konkret eksempel.

At Kina fengsler og torturerer tibetanske flyktninger er et konkret eksempel på maktmisbruk fra den kanten. At de tvinger Nepal til å utlevere tibetanske flyktninger til Kina er et annet.

Har ikke hevdet at det er større likheter mellom situasjonen i Tibet og situasjonen i midt-østen, som nevnt over i tråden "

At selve okkupasjonen i Tibet og på Vestbredden er av forskjellig karakter er så sin sak."

Burde kanskje føyd til at "ut over nevnte elementer er ikke situasjonen på de geografiske områdene sammenlignbar" for å stogge kverulantene her - menmen, ikke alt jeg gidder å tenke over på et emne som kun er av marginal interesse for min egen del.

Overlater videre diskusjoner om dette emnet til andre som har større engasjement i slike diskusjoner enn det jeg har.

Skrevet

Hvilket folk?

Israel utøver maktmisbruk over det palestinske folk.

Kina utøver maktmisbruk over det tibetanske folk.

Hva jeg mener med maktmisbruk?

At de okkuperende makter nekter en annen nasjon å kunne være selvstendige generelt sett.

At Israel bomber flyktningeleire og militært og økonomisk gir støtte til private grupperinger til å okkupere en annen nasjons landområder er et konkret eksempel.

At Kina fengsler og torturerer tibetanske flyktninger er et konkret eksempel på maktmisbruk fra den kanten. At de tvinger Nepal til å utlevere tibetanske flyktninger til Kina er et annet.

Har ikke hevdet at det er større likheter mellom situasjonen i Tibet og situasjonen i midt-østen, som nevnt over i tråden "

At selve okkupasjonen i Tibet og på Vestbredden er av forskjellig karakter er så sin sak."

Burde kanskje føyd til at "ut over nevnte elementer er ikke situasjonen på de geografiske områdene sammenlignbar" for å stogge kverulantene her - menmen, ikke alt jeg gidder å tenke over på et emne som kun er av marginal interesse for min egen del.

Overlater videre diskusjoner om dette emnet til andre som har større engasjement i slike diskusjoner enn det jeg har.

Det finnes ikke noe «palestinsk folk», de er arabere. Punktum.

Hva maktmisbruk angår, hvordan tror du et hvilket som helst europeisk land hadde taklet mer enn 30.000 terrorangrep på 10 år?

Det ville ikke vært snakk om selektive operasjoner, det ville vært teppebombing og massedeportasjon. Se hvordan Putin håndterer muslimene i Tsjetsjenia.

Der har Sharon noe å lære!

Skrevet

Det finnes ikke noe «palestinsk folk», de er arabere. Punktum.

Hva maktmisbruk angår, hvordan tror du et hvilket som helst europeisk land hadde taklet mer enn 30.000 terrorangrep på 10 år?

Det ville ikke vært snakk om selektive operasjoner, det ville vært teppebombing og massedeportasjon. Se hvordan Putin håndterer muslimene i Tsjetsjenia.

Der har Sharon noe å lære!

Mht. til folk, kan man vel si det samme om nordmenn.

At vi er europeere. På lik linje med svensker, franskmenn og tyskere.

Skrevet

Mht. til folk, kan man vel si det samme om nordmenn.

At vi er europeere. På lik linje med svensker, franskmenn og tyskere.

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Skrevet

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Hvordan et europeisk land ville taklet dette, er det umulig å gi noe svar på.

Selv om det er aldri så gøy å spekulere; så gir det ingen svar.

Forøvrig - et lite foredrag her du muligens vil ha interesse av:

http://www.kirken.no/borg/nyhet.cfm?nyhetid=41550

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...