Gå til innhold

kan en privatpraktiserende psykolog velge å bare behandle kristne pasienter?


Gjest klør meg i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest klør meg i hodet

jeg søkte behandling fra en privatpraktiserende psykolog som var ekspert på min type problematikk i forhold til overgrep etc.

Nå har jeg fått høre av andre at denne terapeuten bare ønsker kristne pasienter og at jeg må skrive dette i søknaden for å få et tilbud. jeg er selv humanist så hos henne får jeg neppe noe tilbud

Vet dette må høres ut som en vits. Men kan en privatpraktiserende psykolog som får driftstilskudd stille krav om en spesiell religiøs tilhørighet?

går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skulle ikke forundre meg :)

noen ganger stokker ordene seg her

Ja, klienter som behandler pasienter... Skulle ikke det bare vært tyyypisk helse-Norge ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør meg i hodet

Ja, klienter som behandler pasienter... Skulle ikke det bare vært tyyypisk helse-Norge ;))

tror nok at samfunnet om en stund bare vil bestå av klienter og terapeuter så da kan jo også klienter starte sin egen behandlingspraksis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var det, så ville jeg sendt et brev til psykologen og gjengitt hva du har hørt. Jeg har i utgangspunktet vanskelig for å tro at en behandler kun behandler tar i mot pasienter som er kristne - men det kan være at vedkommende er spesielt flink med pasienter som sliter med religiøse problemstillinger i tillegg til sin psykiske lidelse.

Forøvrig så velger de visstnok fritt hvem de velger å ta i mot - og gir det gis vanligvis ingen annen begrunnelse enn kapasitetsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Offisielt kan en selvsagt ikke det når en mottar driftstilskudd.

Hva som blir gjort i praksis, og som får helt andre begrunnelser, er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør meg enda mer i hodet

privatpraktiserende klienter???

har de vært inne og redigert innlegget mitt? for nå står jo ikke den opprinnelige overskriften

Er det webmaster eller NHD som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

har de vært inne og redigert innlegget mitt? for nå står jo ikke den opprinnelige overskriften

Er det webmaster eller NHD som gjør det?

Både nhd og webmaster kan foreta en slik redigering. Av og til gjøres det blant annet fordi at man skal få bedre treff når man bruker "søkesiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør meg i hodet

Både nhd og webmaster kan foreta en slik redigering. Av og til gjøres det blant annet fordi at man skal få bedre treff når man bruker "søkesiden".

ok takk for et raskt svar:) Blir jo nesten litt paranoid når man ser at innlegget man skrev har blitt endret. Lurer på om man begynner å miste litt grepet om virkeligheten. Men så er det altså dere som redigerer

god jeg fikk oppklart det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Det kan de sikkert ikke, men jeg tror ikke jeg ville følt meg vel med å gå der, om jeg viste at det forelå slike ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...