Gå til innhold

Sykemelding pga depresjon


Gjest Liten redd jente

Anbefalte innlegg

Gjest Liten redd jente

Jeg lider av angst og depresjon, itilegg er jeg ekstremt suicidal. Jeg er 20 år, og har slitt med probleme gjennom hele puberteten. Skolen måte jeg bare gi opp i en periode, og nå jobber jeg med barn istednfor.

Jobben min er ikke fast, er ansatt som en vikar, med muligheten for forlenget arbeid, ut juni.

Føler meg lang nede akkurat nå. Har vært igjennom en tøff rettsak med en som misbrukte meg som barn, og slittet dessuten med angerog skyldfølelse etter jeg tok en abort jeg egentlig ikke ønsket å ta for et par år tilbake. Barnet ville blitt 1 år i mars.

I tillegg kranglet jeg med kjæresten i helen, og han sa mange ting til meg, som jeg tolker dithen at han er drit lei sykdommen min, og meg, og synes jeg er en taper.

Suicidal messig er jeg være en noen sinne, og akkurat nå øsker jeg å dø. Føler at det aldri var meningen at jeg skulle bli født.

Er det mulig å bli sykemeld fra jobben, for å prøve å ta meg sammen, og finne ut av ting? Er helt utslitt. Eller må jeg ta ut ferie. Er det dessuten risikabelt for meg å bli sykemeld pga det psykiske i den usikre jobben jeg har?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke allerede får hjelp av en psykolog/psykiater, kan det hende du vil ha god nytte av å ta kontakt med en nå. Av og til trenger man noen andre til å hjelpe seg med å komme utav depresjoner og altfor tunge tanker. Det finnes medisiner som kan være til hjelp også. En sykemelding i seg selv, der du kanskje bare isolerer deg med de tunge tankene dine, er kanskje ikke det beste? Legen som eventuelt skriver ut sykemelding til deg kan hjelpe deg med en henvisning til psykolog også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Det høres jo ut som du har vært gjennom masse tøft. Ta hensyn til deg selv. Jeg presset meg selv for mye ift jobb. Til slutt ble det bare verre, så jeg tror det er bedre å ta deg en sykemelding nå litt tidlig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det har tydligvis 'toppet seg' litt for deg nå.

Jeg syns det hadde vært riktig å få en sykmelding for å hente seg inn litt. Du trenger ikke oppgi for arbeidsgiver hvorfor du er sykemeldt, men jeg personlig opplevde det som best å være ærlig med det. Ditt valg.

Ikke mur deg inne selv om du blir sykmeldt. Husk å benytte den tiden til å ta vare på deg selv. Sett deg og ditt velvære i fokus en stund. Ta litt solarium.. - hud/kroppspleie.. og gjør noe du liker! Slapp helt av, og vær sammen med mennesker som virker oppmuntrende på deg.

Det hadde sikkert vært fint for deg å kontakte en psykolog også, for å få litt hjelp med tungsinnet. Det er ikke rart du er sliten med den børen du har.

Jeg håper det ordner seg for deg, og ønsker deg masse lykke til!

*klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten redd jente

Hvis du ikke allerede får hjelp av en psykolog/psykiater, kan det hende du vil ha god nytte av å ta kontakt med en nå. Av og til trenger man noen andre til å hjelpe seg med å komme utav depresjoner og altfor tunge tanker. Det finnes medisiner som kan være til hjelp også. En sykemelding i seg selv, der du kanskje bare isolerer deg med de tunge tankene dine, er kanskje ikke det beste? Legen som eventuelt skriver ut sykemelding til deg kan hjelpe deg med en henvisning til psykolog også.

Har hatt psykolog, men "sparket" ham. Han lot meg ikke snakke om de tingene som plaget meg, men heller om hva han trodde plaget meg.

F.eks. Jeg ønsket å snakke om misbruket, han mente at det ikke var nødvendig, men at jeg sikkert hadde problemer på jobben (noe jeg ikke har). Helt sprøtt.

Har tenkt å sove en dag, hvis jeg får sykemelding, og så gjøre aktiviteter jeg tror hjelper. Trening, skrive, tegne osv.

PS! Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten redd jente

Ja, selvfølgelig. Det høres jo ut som du har vært gjennom masse tøft. Ta hensyn til deg selv. Jeg presset meg selv for mye ift jobb. Til slutt ble det bare verre, så jeg tror det er bedre å ta deg en sykemelding nå litt tidlig. Lykke til!

Takk for støtten. Har time hos legen i dag klokken 14.30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redd liten pike

Hei!

Det har tydligvis 'toppet seg' litt for deg nå.

Jeg syns det hadde vært riktig å få en sykmelding for å hente seg inn litt. Du trenger ikke oppgi for arbeidsgiver hvorfor du er sykemeldt, men jeg personlig opplevde det som best å være ærlig med det. Ditt valg.

Ikke mur deg inne selv om du blir sykmeldt. Husk å benytte den tiden til å ta vare på deg selv. Sett deg og ditt velvære i fokus en stund. Ta litt solarium.. - hud/kroppspleie.. og gjør noe du liker! Slapp helt av, og vær sammen med mennesker som virker oppmuntrende på deg.

Det hadde sikkert vært fint for deg å kontakte en psykolog også, for å få litt hjelp med tungsinnet. Det er ikke rart du er sliten med den børen du har.

Jeg håper det ordner seg for deg, og ønsker deg masse lykke til!

*klem fra

Arbeidsgiveren min vet at jeg lider av vinterdepresjon, samt de tre jeg jobber nærmest med på jobben. Har likevel laget et bilde at ting går bedre en noen gang for det. Synes det er flaut å være psykisk syk.

Har tenkt å høre etter på min egen kropp, og trene og tegne/skrive, for å komme meg opp igjen, og ut av det verste.

Tusen takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...