Gå til innhold

Presentasjonsangst

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er ei jente på 23 år som jobber som frisørlærling! I det siste har jeg hatt problemer med skjelvninger og rødt utslett på brystet og rød i ansiktet da jeg klipper gutter! Dette begynner med at jeg føler at jeg ikke klarer å puste til magen, det stopper opp, hiver etter pusten. Videre tenker jeg at dette skal jeg klare! Men til slutt skjelver jeg så fælt at jeg må få en av kollegaene mine til å ta over klippingen!Da må jeg sette meg ned med rødt bryst, skjelvninger og rød i ansiktet! Etter at jeg har fått hvilt litt blir jeg veldig sliten og har bare lyst til å sove!Håper jeg kan få svar på hva dette kommer av!Og hva jeg kan gjøre for å bearbeide dette!-Anne-Lill-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174953-presentasjonsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

har du hatt noen form for angst før? Sosial fobi, prestasjonsangst i liknende situasjoner? Dersom dette er gjennomgripende hos deg, vil kanskje spykologsamtaler hjelpe. Man kommer ofte i en vond sirkel. Dersom dette er ny-oppstått prestasjonsangst, så er det viktig for deg å trene på å holde fokus på at det er kun klippingen du skal gjennomføre. Kanskje nedtone "kommunikajonen" med den du klipper, iallfall i en overgangsfase. Enkle tips kan være å kle seg på en måte der rødmingen ikke synes. Vær åpen med kollegene dine, kanskje kan dere på forhånd avtale at dere klipper litt for hverandre; så slipper det bli så påfallende om du må gi deg. Ofte er det en bøyg du skal over; klarer du gjennomføre noen klipper, så er du trolig "over krisen". Prøv å få tid til fysisk trening; det hjelper generelt på angst-problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174953-presentasjonsangst/#findComment-1165846
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...