Gå til innhold

Hva er vanlig dosering av Fontex mot depresjon


Gjest hjertelig takk for alle svar

Anbefalte innlegg

Gjest hjertelig takk for alle svar

Har en middels til dyp depresjon i følge min psykolog.

Vedkommende mener mine ad.medisiner bør økes.

Går på 20 mg Fontex. Bør denne økes, og evt til hvor mye? (Jeg skal selvsagt gjøre dette i samråd med min lege). Hva er maxdosen på dette? Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hjertelig takk for alle svar

Felleskatalogen: Voksne og eldre: 20-60 mg daglig. Anbefalt startdose er 20 mg daglig.

Ja, jeg har og sett i felleskatalogen ang dette. Men jeg lurer på om 60 er høyeste dose?

Tabelettene kommer jo kun i 20mg (?), og da er dosen 20, 40 og 60. Har jeg ikke forstått det riktig?

Hvilken dose bør en med middels til dyp depresjon ha? Bør man i såfall, dersom dette ikke fungerer, vurdere et annet medikament?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har og sett i felleskatalogen ang dette. Men jeg lurer på om 60 er høyeste dose?

Tabelettene kommer jo kun i 20mg (?), og da er dosen 20, 40 og 60. Har jeg ikke forstått det riktig?

Hvilken dose bør en med middels til dyp depresjon ha? Bør man i såfall, dersom dette ikke fungerer, vurdere et annet medikament?

Du skriver tabletter. Da antar jeg du ikke går på depot. Det kan du se på pakningen.(Depot kan ikke deles.) Jeg har delt medisiner i to mange ganger, hvis det ikke finnes rett dose. Du kan starte med å dele en tablett( i samråd med lege) til 30 mg. Delestrek er en fordel, men det går fint uten også(med en litt skarp kniv:) tips; Del 20 tabletter i gangen, så slipper du å gjøre dette hver dag.....

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertelig takk for alle svar

Du skriver tabletter. Da antar jeg du ikke går på depot. Det kan du se på pakningen.(Depot kan ikke deles.) Jeg har delt medisiner i to mange ganger, hvis det ikke finnes rett dose. Du kan starte med å dele en tablett( i samråd med lege) til 30 mg. Delestrek er en fordel, men det går fint uten også(med en litt skarp kniv:) tips; Del 20 tabletter i gangen, så slipper du å gjøre dette hver dag.....

Vh bugge.

takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -ung kvinnen-

Bruker selv 80 mg Fontex, og har ingen bivirkninger med dette. Hadde endel hjerteklapp ved økning fra 60 - 80mg, men det ga seg etter 3 uker ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hjertelig takk for alle svar

Bruker selv 80 mg Fontex, og har ingen bivirkninger med dette. Hadde endel hjerteklapp ved økning fra 60 - 80mg, men det ga seg etter 3 uker ca.

takk! :-)

Skal til legen i dag og foreslå økning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...