Gå til innhold

Angst og symptomer


L84

Anbefalte innlegg

Jeg er en 20 år gammel jente som har fått diagnosen angst(panikktypen). Begynte for litt over en måned siden men en klump i brystet og problemer med å puste. Gikk til legen som sa at jeg muligens hadde blodpropp. Senere den kvelden fikk jeg et voldsomt anfall og havnet på legevakta. Gikk sånn en hel uke med diverse sterke symptomer. Ringte legen og sa at jeg ikke orket mer, fikk time hos psykolog etter 45min(ganske utrolig!). Går der til jevlig behandling, men sliter med at jeg ikke har hatt noen av de psykiske aspektene ved denne angst lidelsen, går med konstante smerter av ymse slag(vond klump under brystene,tung pust,smerter i ledd, kraftige muskel stramminger i strupe og hals ). Har lest mye og har hatt stor framgang i behanlingen. Men er fortsatt ikke helt overbevist at det ikke er noe fysisk. Har presset meg gjennom alt av de hverdagslige tingene.Er ikke redd i noen bestemte situasjoner, men plutselig slår de fysiske symtomene ut i full blomst. Takler det greit blir ikke redd leger men syntest det er forferdelig plagsomt.Har aldri hatt noen psykiske plager før. Mistet moren min for 3 år siden,og har stått på siden, mulig at dette er en fysisk reaksjon på dette. Alt var perfekt for meg nå helt til dette plutselig slo til.Håper å få svar fra noen i en nogenlude lik situasjon. Sånn at jeg kan høe fra et annet menneske at dette er normalt. Sliter med å finne stoff om andre i min situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan skrive en bok om fysiske symptomer i forbindelse med angst.

Har stort sett bare hatt fysiske/invalidiserende symptomer.

Lite depresjon og følelsesmessig angst, sett bort i fra sorgen over livskvalitet. Jeg orker nemlig ingen tingpå grunn av slapphet og svimmelhet.

Fikk det også over natta så og si.

Har skrevet mye om mine symptomer nedenfor her.. så hvis du vil kan du lese innlegg fra meg der jeg beskriver mine angstsymptomer.

Har også trodd det har vært noe veldig farlig hele tiden fordi det har vært så fysisk, men lever fortsatt med plagene på 11-året.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...