Gå til innhold

feber indikasjon på begynnende mani?


Gjest fortsatt ganske sinna samboer

Anbefalte innlegg

Gjest fortsatt ganske sinna samboer

Jeg har de siste par dagene pøst ut min frustrasjon over den behandling samboeren min har fått på en rehabiliteringsavdeling. Jeg skal ikke mase mer om det nå - men har to spørsmål:

1. I dag dukket overlegen opp siden "ryktene" fortalte at samboeren min var frustrert. Legen forsvarte sin tilnærming til hele behandlingsopplegget med at samboeren min stadig vekk ble opptatt av utenforliggende forhold. Han er innlagt for opptrening av bena - og da var det feil å være opptatt av høy feber, spasmer, smerter ol. Men i løpet av samtalen hevdet han at det var en kjent sak at manisk-depressive kunne få høy feber hvis de var på vei inn i en manisk fase. Jeg har aldri hørt dette før (og har også vanskelig for å se noen tegn på begynnende mani) - men vil gjerne ha avklaret hvorvidt dette stemmer.

2. Legen mente forøvrig at det var forsvarlig å drive kondisjonstrening med 39.5 i feber - er dette en vanlig oppfatning?

(Synes forresten hele behandlingsmåten blir enda mer uforsvarlig dersom legen virkelig har trodd at samboeren min var i ferd med å bli manisk. Har aldri hørt at mani skal behandles med ignorering og manglende oppfølgning av alt fra feber til søvnløshet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Jeg har aldri hørt om feber og begynnende mani.

2. Fra min "maratontid" vet jeg at kondisjonstrening og 39,5 i feber ikke hører sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber med å få ned aggresjonsnivået

1. Jeg har aldri hørt om feber og begynnende mani.

2. Fra min "maratontid" vet jeg at kondisjonstrening og 39,5 i feber ikke hører sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...