Gå til innhold

Nå ER jeg fustrert.


Ihna

Anbefalte innlegg

Har skrevet et innlegg,her før, ang litt av denne saken.Jeg har barn med en som har blitt psykisk syk,Psykose,vi er ikke sammen mere,det er tre år siden det ble slutt. Faren er innlagt og har vært det siden oktober i fjor,han er kun hjemme på permisjon i helgene,da har han stort sett hatt barnet vårt,og jeg ellers i uken.

Han får sykepenger og får i tillegg stønad fra sosialkontor. Jeg er dessverre arbeidsledig,men er i på vente av skole/kursplass. Jeg får også støtte fra sosialkontoret,og har arbeidsledighet trygd,ikke noe går rundt økonomisk her,brukt sparepengene mine denne mnd til å betale alle regningene.

Jeg vil gjerne,etter mange tips og anbefalinger ha fulle foreldreretten for barnet vårt,middlertidig til far blir frisk,ingen vet om det skjer,eller hvor lenge han skal være innlagt. Faren vil ikke skrive under noe juridisk når han ikke er ved sine "fulle fem"og vil heller ikke skrive under av prinsipp,redd for at jeg skal ta i fra ham omsorgen for alltid, det er jo nesten som å si at jeg heller ikke er ved mine fulle fem for å ha barnet da? deprimerende for far og barn er utrolig glade i hverandre,og jeg har ingen hensikt å ta i fra ham retten.

Jeg har hele veien,støttet far og vært med på utallige møter der hvor han er innlagt,for å finne best mulig løsning for barnet vårt,men nå stopper det seg opp,jeg har til og med mistet min nye samboer pga alt rundt oss,jeg føler jeg har ofret mye,men nå orker jeg ikke mere,jeg vil ha ordentelige avtaler ang barnet vårt og "skåne" han best mulig,psykosen går opp og ned på far.

Jeg vet jo ikke helt når han er seg selv eller når han er mere deprimert og lei seg...jeg vil leve mitt eget liv,får aldri påbegynt noen ting når alt dette henger over hodet på meg!

Hvordan skal jeg gå frem for å få foreldreretten middlertidig? jeg har jo all verdens rett på penger fra trygdekontoret,men far vil ikke "hjelpe" til...

Ble vel et langt,ja kanskje rotete innlegg men......håper på noen fornuftige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du foreldreansvar eller daglig omsorg ?

Foreldreansvaret har ingenting å si for hvor mye støtte du får.

Hva slags avtale har dere idag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må gå til rettsak mot ham hvis du vil ha den alene og han ikke vil skrive under.

Ellers så kan du ta en prat med barnevernet men jeg tror ikke de kan gjøre noe med foreldreansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du foreldreansvar eller daglig omsorg ?

Foreldreansvaret har ingenting å si for hvor mye støtte du får.

Hva slags avtale har dere idag ?

Jeg mener vel den daglige omsorgen,men vet ikke hvordan jeg skal gå frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vel den daglige omsorgen,men vet ikke hvordan jeg skal gå frem...

Har du ikke den idag da ? Har dere delt omsorg, eller bor barnet hos faren ?

Du bør kontakte familievernkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstsonaten

Mener du foreldreansvar eller daglig omsorg ?

Foreldreansvaret har ingenting å si for hvor mye støtte du får.

Hva slags avtale har dere idag ?

Det er ingen vits i å prøve å få full omsorgsrett dersom det kun er mer penger du er ute etter.

Så lenge barna bor hos deg har du krav på bidrag, dobbel barnetrygd pluss barnetillegg dersom du er trygdet.

Du må gå rettens vei dersom faren ikke vil gå med på at du får fullt foreldreansvar. Og vær sikker på hva du vil før du setter i gang. Det kan by på større problemer enn du aner.

Dersom barna har det fint med far ved samvær nå burde du kansje vurdere å vente/la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstsonaten

Jeg mener vel den daglige omsorgen,men vet ikke hvordan jeg skal gå frem...

Dersom barna bor hos deg

*har* du den daglige omsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barna bor hos deg

*har* du den daglige omsorgen.

Jeg har jo forsåvidt den,men kan trygdekotoret hjelpe meg da? uten at jeg har skriftelig avtale på at jeg har den daglige omsorgen? vi klarer oss ikke økonomisk,jeg bruker jo masse bensin på at barnet vårt skal se pappa i uken,og det er jeg som må betale alt,feks mat,klær og aktiviteter i barnehagen. Faren gir oss ikke noe for han har ikke råd selv. Så hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstsonaten

Jeg har jo forsåvidt den,men kan trygdekotoret hjelpe meg da? uten at jeg har skriftelig avtale på at jeg har den daglige omsorgen? vi klarer oss ikke økonomisk,jeg bruker jo masse bensin på at barnet vårt skal se pappa i uken,og det er jeg som må betale alt,feks mat,klær og aktiviteter i barnehagen. Faren gir oss ikke noe for han har ikke råd selv. Så hva gjør jeg?

Ring trygdekontoret og bestill time og forklar situasjonen. Alle aleneforeldre som har barna boende hos seg har krav på støtte derfra.

Jeg fikk automatisk papirer derfra i posten som jeg måtte fylle ut da jeg separerte meg. Mulig at dette ikke går automatisk dersom dere ikke var gift. Du har krav på barnetrygd for ett barn mer enn du har pluss bidrag fra far. Dette ordner trygdekontoret.

Du kan også få dekket utgifter til barnepass dersom du studerer. Problemet er at du selv må finne ut av dine egne rettigheter i jungelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delt omsorg.

Da vil jeg anbefale deg å søke råd hos noen som kan mer enn vi kan. Ikke stol på det noen av oss sier, du vet ikke om vi aner hva vi snakker om.

Kontakt familivernkontoret, og spander en time hos advokat. Tjener du under 230000 i året, har du rett til fri rettshjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...