Gå til innhold

Hjelper Cipralex på meg?


Fantom1365380824

Anbefalte innlegg

Fantom1365380824

Har alltid søkt spenning og blitt fort lei av ting som skole osv. Da jeg var 17 år forsøkte jeg hasj første gang. Røkte av og til frem til 18 årsalderen. Da ble det hver dag frem til jeg ble 20 år. Dro da i millitæret fast bestemt på slutte, men har etter dette slitt med depresjoner.

Jeg er nå snart 25 år. Siste årene har jeg kun hatt noen få perioder med røyking et par mnd for så å ha pause i flere mnd til ett år. Har ikke røkt på 2 år nå. Kun noen få ganger i fjor sommer som jeg angrer på.

Problemet mitt er at jeg har mistet helt livsgnisten. Har alltid jobbet, men 2 siste årene har jeg bare trukket meg helt tilbake og er for det meste helt alene hjemme. Nykter og deppa. Uten jobb eller noe. Har egentlig vært sånn i snart fem år. At jeg har slitt med depresjoner.

Har gjort noen dumme ting tidligere i livet som jeg nå ikke greier å slutte å tenke på. Det er ganske normale ting som mange andre også har gjort. Som f.eks to mindre innbrudd da jeg var 17 år, tatt med litt hasj da jeg var 21, mistet lappen for promillekjøring i høst og noen småting opp gjennom årene som jeg tror de fleste har gjort noe av det samme.. Er jo bare fortid dette, kan ikke bli straffet på noen måte eller noe. Hvorfor kan jeg ikke bare glemme dette å komme meg videre i livet?

Jeg får et skikkelig "tankekjør" innimellom som kun dreier seg om disse dumme tingene jeg har gjort i fortiden. Jeg tror selv at hadde jeg vært ute i jobb hver dag og holdt ut så hadde jeg ikke tenkt på disse tingene. Kanskje er det bare noe som jeg skaper da jeg bare sitter inne alene? Vet om mange som gjør mer dumt enn jeg har gjort hele livet på en dag og gjør dette dag etter dag for å få penger til dop. Hvorfor bebreider jeg meg selv for disse småtingene? Hvorfor greier jeg ikke tenke fremover istedet for bare bakover? Har alltid vært en grei gutt, til å stole på, alltid kuttet kontakten med de som gikk over på hardere stoffer enn hasj og alltid prøvd å oppføre meg ordentlig, men har som sagt rotet meg bort i en del ting som har gitt meg dårlig samvittighet. Eneste jeg har lyst til er å få meg en jobb, greie å konsentrere meg om nåtiden, føle gleder i livet, ja, få tilbake livet. Ikke bare ligge i sengen å tenke på fortiden min. Føles som jeg har på meg en stram hette som gjør at jeg er helt innesluttet.

Har en kjæreste nå da og sammen med henne er det litt enklere. Da smiler jeg og ler litt innimellom..

Jeg har alltid følt meg mye bedre når jeg jobber, men likevel ikke helt bra. Vanskelig for å holde ut i jobben.

Jeg var hos legen for noen dager siden og fikk utskrevet Cipralex. Er det noen som har det noenlunde som meg og har prøvd denne medisinen?

Medisinen hjelper meg vel å tenke mer positivt, men hva skjer når jeg slutter? Kan jo ikke slette de vonde tankene mine?

Livet er ikke alltid lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest assosiasjoner

Godt mulig Ciprale kan hjelpe mot tankekøret og "tungt humør" hos deg.

En tanke som slo meg, hardu vært utreda for ad/hd? Kanskje Concerta/Ritalin/Straterra også kune være noe?

Uansett må du nok gå til lege som evt. kan skrive ut medsin til deg, eller henvise deg for videre utredning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...