Gå til innhold

Psykisk nedtur


0312

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en i 5 uker vært plaget med svimmelhet. Har vært hos legen sikkert 5 ganger og ingenting er galt. Har også scannet hode og nakke men ingen negative funn. Har vært sykemeldt i 4 uker og har vært tilbake på jobb i 1 uke nå. Det startet med plutselig svimmelhet som har vært der siden så deprisjoner, bekymring og anspenthet som har gjort at jeg har vondt i kroppen. Nakke skuldre, armer og ben. Har vært så redd for at jeg skal dø at jeg ikke har fått sove om nettene. Går nå til psykolog som sier at jeg har angst og dette skremmer meg fordi mamman min er blitt lagt inn for avrusning og angt. Vil jeg bli sånn? Jeg som aldri har hatt det tidligere.. Jeg som skulle gifte meg i august, nå må jeg legge det på hylla til jeg er på bena igjen. Alle sier det er fordi jeg har tatt så mye hensyn i mitt liv, alltid passet på andre og spesielt mamma nå måtte få en reaksjon.. Kan dette stemme? Kan man bli så fysisk dårlig av sånne ting? Er jeg utbrent, eller har jeg fått en psykisk knekk..?Er utålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

utbrent og psykisk knekk går etter min mening ut på det samme. langvarige psykiske påkjenninger, som det høres ut som du har vært utsatt for, fører til en psykisk knekk som kan gi utslag i psykiske reaksjoner som angst og fysiske symptomer som svimmelhet og stivhet.

du kan prøve yoga for å lære deg å slappe av og løse opp spenninger i kroppen. begynn for eksempel på et kurs som har både yoga og meditasjon. meditasjon kan hjelpe deg med å få øye på undervevisste krefter som kan være årsak til angsten. men snakk med psykologen din om dette, det er ikke alltid meditasjon er bra for en som er psykisk ustabil. kanskje du bare skal satse på yoga.

et slik kurs kan være din måte å nå ta vare på deg selv, tenke på deg selv. du fortjener det nå.

ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...