Gå til innhold

Hvilke undersøkelser kan utelukke at jeg har Cøliaci?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil få det utelukket

jeg er en jente som lenge har slitt med store fordøyelsesplager. Jeg har vært utredet på sykehus med gastroskopi og coloskopi+ noen andre prøver. de har alle konkludert med at jeg ikke har Cøliaki.

Men kan jeg slå meg til ro med det?

Kan det påvises på andre måter?

PS: hva er den korrekte stavingen av ordet?

Fortsetter under...

Cøliaki kan kun påvises ved tarmbiopsi, som gjøres ved gastroskopi. Det er pr i dag ingen andre måter å stille diagnosen.

Blodprøver blir da gjerne tatt i forkant, men disse alene er ikke nok til å stille diagnosen.

Håper du snart finner ut av hva som feiler deg!

En homeopraktiker kan kanskje hjelpe deg? Jeg mener siden ingen andre finner ut noe kan det kanskje være aktuelt å prøve noe alternativt?

Har du prøvd å kutte ut gluten og melk helt og sett om du blir bedre?

Noen reagerer på hvete, ikke gluten. Prøv deg litt frem. Veldig mange av de som har cøliaki har også melkeintoleranse.... og tro meg... Melk finnes i nesten alt, så det er en utfordring å legge opp en diett, men det kan være verdt det.

Lykke til, håper du finner ut av det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...