Gå til innhold

NHD - takk for svar nedefor ang.ssri


inkink

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt nå å begynne med cipralex!

Men for ordens skyld... Jeg risikerer vel ikke mer enn tre uker med abstineser vel??

Du skjønner jeg vil ikke bruke dem livslangt, fordi jeg vil leve normalt.(mht til samliv og det å kunne dele en flaske vin en fin sommerkveld).... Dette er ikke viktig for meg nå, men det vil bli det hvis jeg blir bedre. Nyte livet igjen--lenge siden sist.

Håpet de kunne rette opp ubalanser og gjøre meg frisk og sterk igjen,slik som jeg var før og slik som mange opplever etter en AD kur.

Men hovedspørsmålet er de 3 eventuelle ukene:

Det var det jeg hadde med seroxat og anafranil.

Var sengeliggende mer og mindre. Men det gikk da over. Jeg overlevde.

Hadde ikke seponeringstrøbbel med aurorix og sinequan, så de to andre må ha en fellesnevner..er det ??serotinin??

Har trappet veldig sakte ned med alle mine AD forsøk. Brukte anarfranil i 7 mnd hvorav de tre siste var nedttrapping fordi de ikke virket noe særlig på meg. Allikevel 3 uker til sengs med støm i hodet.

Seroxat brukte jeg bare i fem uker, da lå jeg mer og mindre hele tiden å grunn av svimmelhet, så det var bare opptrapping og nedtrapping og resten bivirkning. Allikevel denne reaksjonen etterpå.

Og så en ting til:

Jeg regner med at jeg ikke behøver å bruke valium i den grad jeg gjør nå hvis cipralex virker, men kan ikke bråslutte heller etter så mange år. Lar cipralex seg kombinere med valium??

Håper atter en gang på svar, så skal jeg gi meg.

Iallfall for en stund:))

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Cipralex sammen med Vival, og deler gjerne en flaske vin i godt lag. Har aldri merket at dette skulle være noe problem.

Takk for oppmuntring splitting!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cipralex sammen med Vival, og deler gjerne en flaske vin i godt lag. Har aldri merket at dette skulle være noe problem.

Bruker du vival daglig?

Slik at du har risikert å ha både vival, ssri og alkohol i blodet samtidig?

Er så redd for komplikasjoner!

Jeg drikker svært sjelden alkohol, men synes det kan være hyggelig i et sosialt lag der alle andre gjør det. Det er jo ofte slik i dag.

Og det har liksom vært en "planke" for meg de 10 siste årene, i slike forbindelser, på grunn av sosial angst, og at jeg får energi av det.

Jeg som knapt orker å gå noen hundre meter til vanlig, kan til og med ta en dans etter 3 glass vin... skjønner ikke hvorfor.

Har aldri merket noe rart med at jeg har tatt valium tidligere på dagen og vin om kvelden. Men passer inntaket da. Og tar det jo aldri samtidig.

Mvh nesten avhold, men allikevel----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du vival daglig?

Slik at du har risikert å ha både vival, ssri og alkohol i blodet samtidig?

Er så redd for komplikasjoner!

Jeg drikker svært sjelden alkohol, men synes det kan være hyggelig i et sosialt lag der alle andre gjør det. Det er jo ofte slik i dag.

Og det har liksom vært en "planke" for meg de 10 siste årene, i slike forbindelser, på grunn av sosial angst, og at jeg får energi av det.

Jeg som knapt orker å gå noen hundre meter til vanlig, kan til og med ta en dans etter 3 glass vin... skjønner ikke hvorfor.

Har aldri merket noe rart med at jeg har tatt valium tidligere på dagen og vin om kvelden. Men passer inntaket da. Og tar det jo aldri samtidig.

Mvh nesten avhold, men allikevel----

Kjære inkink!

Jeg forstår godt at det hjelper betraktelig på det sosiale motet med et lite glass eller tre. Det er jo ikke snakk om store mengder.

Selv tar jeg meg "et glass" ved slike anledninger med stor ro og god samvittighet, og har ALDRI hatt noe problemer med det. Selvsagt kan det være individuelle forskjeller, som med alt annet.

I tillegg til de nevnte medikamentene går jeg fast på Trilafon. Heller ikke med denne komponenten har jeg vært plaget av ubehagelige reaksjoner.Lykke til, og ta deg en svingom på dansegulvet fra tid til annen - det er super helsebot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...