Gå til innhold

Må dere reise sammen med kjente?

Anbefalte innlegg

Gjest den evige vandreren
Skrevet

Må dere reise sammen med kjente, eller ville dere reise sammen med hvilken som helst så lenge dere hadde noen å reise sammen med. Hva med å reise helt alene?

Skrevet

Heia.

Alt til sin tid.

Når det er turen eller reisemålet som er det viktige, reiser jeg gjerne alene, eller sammen med fremmede for den saks skyld.

Reiser man alene, eller i små grupper, føler jeg at det er lettere å komme i kontakt med nye mennesker, eller oppleve mye nytt og få nye impulser.

Men av og til er det sosiale på turen det viktigste, og da er det koselig å dele dette med kjente.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg ville reist med hvem som helst bare de var hyggelige og at de bar bagasjen ;o)

Skrevet

Jeg er nok altfor sosial til å ville reise alene. Tror jeg ville syntes innmari synd på meg sjøl hvis jeg ikke hadde reisefølge *ler*

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg "reiser" aleine hver sommer. Hvis du vil ha fred og ro, og oppnå "halvmeditativ tilstand", anbefales:

-Flyktningeruta gjennom skog fra Skullerud i Oslo til Sverige

-Rondanestien (rondanestien.no)

-Numedalsruta (http://www.numedal.net/numedalsruta/)

-Oslo-Kristiansand i kajakk *pes* (http://www.okk.org/mogens/oslo-kristiansand.htm)

Hvordan finner du flyktningeruta til sverige?

ps. numedalslinken var død.

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å reise sammen med hvem som helst, hvis vi hadde hvert vårt hotellrom og kun var sammen av og til.

På sol- og latferie i Syden, f. eks., vil det perfekte være å kun ha noen å spise midddag med og gå ut sammen med om kvelden.

Verken eksen eller kjæresten liker å ligge på stranda, begge liker best å vandre rundt i byer. Det klarer ikke jeg på dagtid når sola brenner.

Jeg har også lyst til å dra på ferie til et sted med fine løpemuligheter sammen med en gjeng løpere i forskjellig alder.

Så kunne vi slappe av, bade og sole oss om dagen, trene om ettermiddagen - og drekke, spise og pule hele kvelden og halve natta.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Hvordan finner du flyktningeruta til sverige?

ps. numedalslinken var død.

At den er død, er ikke så rart. Jeg lenka feil! :) Fjern det siste tegnet.

Jeg veit ikke om noen nettside som omhandler Flyktningeruta, så jeg siterer direkte fra DnTs "Til fots i Norge":

"Flyktningeruta ble innviet 9. juni 1995 i forbindelse med 50-årsjubileet for frigjøringen. Under krigen var det flere slike ruter gjennom Romerike til Sverige. Noen av dem er beskrevet av Trygve Christensen i boka "Marka og krigen". En av de mest kjente rutene er "Timianruta". Det er denne som er valgt til å være en del av Flyktningeruta til Sverige. Ruta starter fra Skullerud i Oslo, går gjennom fire kommuner og ender opp ved grenserøys 52, før den går inn i bygda Skillingsmark i Sverige. Fra Skullerud følger Flyktningeruta T sti (Turistforeningens merking, min kommentar) til Vangen. Herfra videre mot SØ (Sør-Øst, min kommentar) gjennom et variert skogsterreng til den kommer fram til Enebakkbygda. Det er OOT (Oslo og omegn turistforening, min kommentar) som har ansvaret for vedlikeholdet av Flyktningeruta gjennom Østmarka. Under krigen ble flyktningene fraktet i båt over Øyeren. Fergemannen rodde over til Enebakkneset med flyktningene om natta for ikke bli oppdaget. Ved Svarterud på Ekebergneset kan man starte vandringen på Flyktningeruta videre mot Sverige. Herfra har ruta sin egen merking, trekanter med blå F-er. Hver del av Flyktningeruta har sin rodemester som kan gi opplysninger og rutebeskrivelser. Ruta fra Enebakkneset til Sverige er delt inn i sju roder. En bør regne med tre dagsmarsjer før en kommer fram til Sverige (12 mil, min kommentar)."

Gjest Mr Papp
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å reise sammen med hvem som helst, hvis vi hadde hvert vårt hotellrom og kun var sammen av og til.

På sol- og latferie i Syden, f. eks., vil det perfekte være å kun ha noen å spise midddag med og gå ut sammen med om kvelden.

Verken eksen eller kjæresten liker å ligge på stranda, begge liker best å vandre rundt i byer. Det klarer ikke jeg på dagtid når sola brenner.

Jeg har også lyst til å dra på ferie til et sted med fine løpemuligheter sammen med en gjeng løpere i forskjellig alder.

Så kunne vi slappe av, bade og sole oss om dagen, trene om ettermiddagen - og drekke, spise og pule hele kvelden og halve natta.

Ikke dumt, det siste. Spesielt med tanke på at du også skriver "løpere i forskjellige aldre"...

http://www.trim.no/artikkel.php?id=214

Skrevet

Ikke dumt, det siste. Spesielt med tanke på at du også skriver "løpere i forskjellige aldre"...

http://www.trim.no/artikkel.php?id=214

Ikke sant?

Jeg tror det finnes mange steder med fine løpsmuligheter. For mitt vedkommende er grus eller aller helst skogsstier et must. Jeg har vært på Bornholm, og der er det et deilig og skyggefullt skogområde med et mylder av merkede stier og turveier. Faktisk også med enkelte bakker.

Har også hørt at det skal være fint på Grand Canaria.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Feig som jeg er, foretrekker jeg å reise sammen med kjente.

Men jeg reiser heller sammen med en gruppe fremmede enn å reise alene.

Skrevet

Hvis ikke jeg skulle reist med familien av en eller annen grunn, hadde jeg foretrukket å reise alene... Trives godt i mitt eget selskap.

Skrevet

Jeg reiser rett som det er sammen folk jeg knapt kjenner, som jeg treffer når jeg er på ferie. Har dratt til andre byer sammen folk jeg har kjent i to dager, og synes det er helt greit.

Kjekt med reisefølge, men man må vite hva man gjør.

Skrevet

Jeg klarer meg godt som MEG - blir kjent med folk på 1-2-3! :)

Gjest Mr Papp
Skrevet

Ikke sant?

Jeg tror det finnes mange steder med fine løpsmuligheter. For mitt vedkommende er grus eller aller helst skogsstier et must. Jeg har vært på Bornholm, og der er det et deilig og skyggefullt skogområde med et mylder av merkede stier og turveier. Faktisk også med enkelte bakker.

Har også hørt at det skal være fint på Grand Canaria.

Hm.. Husker jeg ikke helt feil løper du fire ganger i uka. Da trener du systematisk, I presume? Og ikke "lapskaustrening"? Og du sier du liker stier best..

Har du prøvd orientering?

Skrevet

Hm.. Husker jeg ikke helt feil løper du fire ganger i uka. Da trener du systematisk, I presume? Og ikke "lapskaustrening"? Og du sier du liker stier best..

Har du prøvd orientering?

Så koselig at du husker at jeg løper fire ganger i uka!

Stier og grusveier: Ja. Ville skauen og tunge myrer: Ikke fullt så digg.

Jeg drømmer meg skikkelig bort på løpeturene mine, så jeg tror ikke orientering helt er tingen. Ikke er jeg så flink til å lese kart heller.

Men jeg elsker å løpe og er aldri fristet til å "sluntre unna" så sant jeg ikke er dausjuk. Har faktisk løpt av meg både kribling i halsen, begynnende forkjølelse og diverse annet gruff.

Og vær og føre har aldri hindret meg, bank i bordet.

Hvordan er det med deg når det gjelder løping i kulde? Jeg elsker det. Synes faktisk det blir lettere å puste jo kaldere det er. Kanskje jeg har omvendt astma, hehe...

Gjest Mr Papp
Skrevet

Så koselig at du husker at jeg løper fire ganger i uka!

Stier og grusveier: Ja. Ville skauen og tunge myrer: Ikke fullt så digg.

Jeg drømmer meg skikkelig bort på løpeturene mine, så jeg tror ikke orientering helt er tingen. Ikke er jeg så flink til å lese kart heller.

Men jeg elsker å løpe og er aldri fristet til å "sluntre unna" så sant jeg ikke er dausjuk. Har faktisk løpt av meg både kribling i halsen, begynnende forkjølelse og diverse annet gruff.

Og vær og føre har aldri hindret meg, bank i bordet.

Hvordan er det med deg når det gjelder løping i kulde? Jeg elsker det. Synes faktisk det blir lettere å puste jo kaldere det er. Kanskje jeg har omvendt astma, hehe...

:P Nå har det ikke vært så veldig kaldt ennå i vinter, men når gradestokken viser ned mot 10 - 15 minus, så kjører jeg intervallene inne på mølle. Det er det tryggeste, føler jeg. Rolige langturer kan jeg ta når og hvor som helst, bortsett fra Sibir.

Nå er langrenn mitt hovedmål vinterstid, da. Men det er ikke alltid jeg har anledning til å dra opp til Sørkedalen eller andre steder det er snø (*hrmf*), så løpeskoene har blitt flittigere brukt denne vinteren enn tidligere vintre.

Men nå bærer det av sted til Sverige og et kjent skirenn, nemlig Vasaloppet!

*ønske seg selv lykke til*

Skrevet

:P Nå har det ikke vært så veldig kaldt ennå i vinter, men når gradestokken viser ned mot 10 - 15 minus, så kjører jeg intervallene inne på mølle. Det er det tryggeste, føler jeg. Rolige langturer kan jeg ta når og hvor som helst, bortsett fra Sibir.

Nå er langrenn mitt hovedmål vinterstid, da. Men det er ikke alltid jeg har anledning til å dra opp til Sørkedalen eller andre steder det er snø (*hrmf*), så løpeskoene har blitt flittigere brukt denne vinteren enn tidligere vintre.

Men nå bærer det av sted til Sverige og et kjent skirenn, nemlig Vasaloppet!

*ønske seg selv lykke til*

Lykke til fra meg også!

Det blir sikkert en flott opplevelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...