rockshox Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei!Jeg har lest litt om hjernerystelse på forumet her. Ser noen har fått noe rykninger.Jeg har også urfrivillige rykninger i kroppen. Får det spesielt når jeg skal slappe av. Rykningene får jeg i venstre arm, å mage som oftest. Har hatt dette i ca 1.5 årEtter å ha lest litt på forumet her lurer jeg på om dette kan ha sammen heng med en kraftig hjernerystelse jeg pådro meg for ca 3 årsiden. Rykningene har jeg fått alså 1.5 år etter hjernerystelsen.I et par uker etter hjernerystelsen slet jeg med å huske ting. Ble fort sliten. Jeg var på skolen igjen etter 2 dager av slapping, dette pga et skole prosjekt vi hadde akkurat da. Så da har jeg kansje ikke slappet så pass av så jeg burde. Ble fort sliten. å fikk litt vondt i hode. Prøvte da å roe ner litt me var på skolen hele tidne. Kan det være en sammen heng mellom hjernerystelsen og rykningene?Har snakket med legen min om rykningene. Men har alldri blandet inn episoden med hjernerystelsen i forbindelse med dette.Fikk beskjed de kunne komme av trening. Med det tror ikke jeg.Hvis ikke dette har noe sammenheng, kan de forekomme med enkle nakkeslenger som man feks får viss han hopper fra en høyde? Har sykklet en del å har da pådratt meg små nakke slenger i dropper fra høyder som er rundt 1-2meter. Kan også dette ha noe å si? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175094-hjernerystelse-rykninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest commotio Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvis dette er plagsomt, kanskje epilepsimedisin kunne være verd et forsøk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175094-hjernerystelse-rykninger/#findComment-1164131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Rykninger i kroppen som kommer idet man slapper av eller er i ferd med å sovne er vanlig.Kommer vanligere npr man er sliten fysisk. Små barn har det ofte. Høres lite sannsynlig ut at det har noe med hjernerystelsen å gjøre. hadde du hatt nakkeslengskader ville jeg forventet smerter strålende ut i armen. Tror du skal slå deg til ro med at rykningene kun er tegn på at kroppen/hjernen går inn i en "hvilefase". Økning i frekvens og/eller hodesmerter bør undersøkes, da er det en EEG som kan bestilles; for med sikkerhet å utelukke epilepsi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175094-hjernerystelse-rykninger/#findComment-1165854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 heisann!!! Tenkte jeg kunne fortelle deg min historie, som minner skremmende mye om din !! For snart to år siden, hadde jeg en fallulykke, hvor jeg falt i astfalten med hodet først. Jeg fikk en kraftig hjernerystelse, og ble kjørt til sykehuset for observasjon. Uker og måneder etter denne hendelsen slet jeg med mye hodeverk, og tretthet. Jeg var sykemeldt noe av tiden. Etter hodeverken hadde gitt seg begynnte disse rykkningene, som du beskriver. Mine rykkninger var, den gang, svake, og nesten usynlige. De opptredde noen ganger til dagen. De plaget meg ikke da, og jeg tenkte aldri tanken at det kunne ligge noe mer bak. Rykkningene mine kom i beina, armene, rygg/nakke og i magen. I september i fjor, begynte rykkningene å bekymre meg. De kom oftere, kraftigere og i nye former. Jeg torde ikke gå til legen med dette "lille" problemet, så derfor skrev jeg inn her på DOL, under nicket KVINNE_83. (det er sikkert det innlegget du refererer til?) Nina Lindstad oppfordret meg til å dra til legen, og det gjorde jeg. Legen min avviste meg med problemet, og mente det ikke var noe farlig. Jeg trumfet gjennom en MR undersøkelse, og henvisning til nevrolog. På denne tiden opptredde rykkningene svært ofte! Hele døgnet, og anfallene kom i nye former. For tre uker siden opplevde jeg noe ekkelt. Jeg fikk et "større anfall", hvor jeg falt bort og ble dårlig etterpå. Tidliger i uken var jeg endelig hos nevrologen. Han tok meg på alvor. Jeg fikk sjokk meldingen. Du har sansynligvis epilepsi. Dette kunne ha komt etter hjernerystelsen. Disse rykkningen var klassiske for en viss type epilepsi. Nå venter jeg på en EEG undersøkelse....... Så langt har jeg kommet. Mitt råd er: STÅ PÅ. Ikke gi deg før du får svar på hva rykkningene skyldes. Jeg hadde ALDRI slått meg til ro med rykkningene din. Jeg fikk også denne beskjeden, om å slå meg til ro med at dette var normalt. Skriv ned når og hvordan rykkningene oppstår, og prøv å se en sammenheng. Gå til fastlegen din å få en henvisning til nevrolog! Oi, dette ble lang, og kanskje kjedelig, men det var så snodig å finne en som hadde samme problem som meg! Dersom du lurer på noe, kan du skrive til meg på: [email protected] MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175094-hjernerystelse-rykninger/#findComment-1174678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.