Gå til innhold

Eksmannen flytter sammen med kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest den glade fraskilte
Skrevet

Har vært skilt i noen år, og vi har bodd i nærheten av hverandre og delt omsorgen for barna. Nå er den ene flyttet hjemmefra, og den andre nærmer seg det også. Eksmannen har hatt en kjæreste en stund, og i dag fikk jeg vite av barna at de driver og ser på hus sammen. Første følelsen var en slags sjalusi overfor henne fordi hun må presenteres for svigerfamilien, og da tar hun 'min' plass. Andre følelsen var enorm lettelse for nå trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet pga. skilsmissen lenger, nå blir han tatt hånd om. Tredje følelsen var usikkerhet overfor ungdommen. Hvordan kommer hun til å takle å få stemor og stebror i samme alder? Kommer hun til å flytte helt inn til meg, og hvordan kommer det til å gå, eller vil hun bare bo hos dem?

Fjerde følelsen var usikkerhet om jeg kan be ham om hjelp sånn som jeg har gjort veldig få ganger når jeg trenger håndsrekning av en mann (med mere krefter enn meg). Han har alltid kommet, men virker litt brydd av det.

Kanskje er dette bare dumme følelser, jeg trodde jeg var ferdig med skilsmissen for lengst så jeg synes alle disse tankene er rare. Håper i hvert fall at de blir lykkelige, men synes hun er utrolig dum å overta den drittdusten som jeg ble så utrolig lei av.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Sorry ass.. Men om du synes han er en "drittdust", så er du ikke Mor Teresa sjøl om du ber ham komme hjem til deg for å hjelpe deg med ting.

Digresjon, ja. Men dog.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg kjenner følelsen av at hun overtar svigerfamilien, og i mitt tilfelle halve hverdagen med barna. Jeg er jo veldig glad for at barna trives sammen med henne, og at de har det bra når de er der, og at hun har en beroligene effekt på barnas far sånn at han ikke er så oppfarende når de er der. Men likevel, det stikker litt.

Selv fikk jeg tanken på at han har ny kjæreste brått og brutalt. Hun overtok ham før vi ble skilt. De flyttet heldigvis ikke sammen før jeg hadde fått kjæreste. Når de nå skal gifte seg synes jeg faktisk det er som det må være, jeg venter bare at neste melding er at mine barn skal få søsken. Jeg er forberedt på det også, men vet ikke helt hvordan jeg vil reagere på en sånn melding likevel. Jeg har reagert så pussig på andre ting som skjer i livet vårt at jeg har skjønt at det er bare faser vi må igjennom.

Skrevet

Sorry ass.. Men om du synes han er en "drittdust", så er du ikke Mor Teresa sjøl om du ber ham komme hjem til deg for å hjelpe deg med ting.

Digresjon, ja. Men dog.

Hun sa jo ikke at hun syntes han var drittdust!!! Dette var et innlegg om at man kan ha mange blandede følelser overfor eksen, selv om man egentlig er "ferdig" med ham.

mil1365380270
Skrevet

Hun sa jo ikke at hun syntes han var drittdust!!! Dette var et innlegg om at man kan ha mange blandede følelser overfor eksen, selv om man egentlig er "ferdig" med ham.

Enig med Mr. Papp. Virker ikke som hun har ikke et veldig sterkt ønske om å bli helt ferdig med ham, om hun fortsatt får han til å ordne ting hjemme hos henne.

Skrevet

Enig med Mr. Papp. Virker ikke som hun har ikke et veldig sterkt ønske om å bli helt ferdig med ham, om hun fortsatt får han til å ordne ting hjemme hos henne.

Ja, man kan selvsagt diskutere om hun egentlig ER helt ferdig med ham og om det er riktig eller galt av henne å benytte hans hjelp til saker og ting i huset, men hun anklaget ikke ham for det som nå skjer! Hun sa ikke at hun syntes han var en dust - hun beskrev sine blandede følelser.

Gjest Der står det drittdust....
Skrevet

Ja, man kan selvsagt diskutere om hun egentlig ER helt ferdig med ham og om det er riktig eller galt av henne å benytte hans hjelp til saker og ting i huset, men hun anklaget ikke ham for det som nå skjer! Hun sa ikke at hun syntes han var en dust - hun beskrev sine blandede følelser.

Sitat:

Håper i hvert fall at de blir lykkelige, men synes hun er utrolig dum å overta den drittdusten som jeg ble så utrolig lei av.

Skrevet

"Håper i hvert fall at de blir lykkelige, men synes hun er utrolig dum å overta den drittdusten som jeg ble så utrolig lei av."

Og samtidig ber du han om hans tjenester når du har behov for det?

Jeg fikk en forholdsvis godt inntrykk av deg i begynnelsen av innlegget ditt.

Men den siste setningen sa vel egentlig nok til at sympatien raskt forsvant.

Nå fremstår du i steden som en usympatisk egoistisk kjærring.

Skrevet

Sitat:

Håper i hvert fall at de blir lykkelige, men synes hun er utrolig dum å overta den drittdusten som jeg ble så utrolig lei av.

OOOPS!!

*he he* Sånn kan det gå når man ikke leser hele innlegget!!

Trekker det jeg sa tilbake! ;-)

Skrevet

Ja, det der dumme men naturlige følelser tror jeg. Hvis du ikke er like heldig som meg at du kommer kjempegodt overens med eksens kjæreste. Minstemann ble spurt om hvem han var mest glad i og han sa først mamma og pappa og et minutter etterpå sa at han han kanskje var mest glad i exens kjæreste. LOL.

Ørkenvandreren
Skrevet

Synes ikke det er dumme følelser i det hele tatt. (Hvilke følelser er forøvrig "dumme"...?)

Ørkenvandreren
Skrevet

Synes ikke det er dumme følelser i det hele tatt. (Hvilke følelser er forøvrig "dumme"...?)

Lite tillegg;

Å be ham komme å gjøre deg tjenester, men samtidig omtale ham som en dust, var ikke en spesielt sympatisk holdning - for å si det forsiktig.....

Gjest sjokkert!!!!!
Skrevet

Ja, det der dumme men naturlige følelser tror jeg. Hvis du ikke er like heldig som meg at du kommer kjempegodt overens med eksens kjæreste. Minstemann ble spurt om hvem han var mest glad i og han sa først mamma og pappa og et minutter etterpå sa at han han kanskje var mest glad i exens kjæreste. LOL.

Hvem i all verden spør en unge om sånt?????

Gjest Mr Papp
Skrevet

OOOPS!!

*he he* Sånn kan det gå når man ikke leser hele innlegget!!

Trekker det jeg sa tilbake! ;-)

Fy!! :-)

Skrevet

Hvem i all verden spør en unge om sånt?????

Skal jaggu ikke mye til for å sjokkere deg! Ute etter å provosere ?

Skrevet

Lite tillegg;

Å be ham komme å gjøre deg tjenester, men samtidig omtale ham som en dust, var ikke en spesielt sympatisk holdning - for å si det forsiktig.....

Da jeg skrev 'drittdust' så var det for å beskrive de blandede følelser. Merkelig at mannfolk reagerer så mye på de to tingene, jeg nevner han 'drittdust' i en sammenheng, og i en annen sammenheng at vi har hatt et vennskapelig forhold hvor vi har hjulpet hverandre (ja jeg har hjulpet ham også). Så dere mener at følelser ikke kan være kompliserte.

Skrevet

Hvem er det egentlig som er dum av dere?

Ingen. Det er helt naturlig prosess som det er snakk om her. Jeg prøvde å forklare følelsene mine som kom da jeg fikk høre at de skulle flytte sammen. Det eneste dumme er å ikke ha følelser, og det er det ingen vi snakker om her somm ikke har.

Skrevet

Digresjon, ja. Men dog.

Jeg er ikke Mor Teresa, og jeg beklager hvis jeg støtte noen med ordet drittdust. Til forklaring så har jeg bodd store deler av mitt liv i et annet land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...