Gå til innhold

Har skikkelig flyskrekk!


Gjest skikkelig flyskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest skikkelig flyskrekk

Fikk tips om å legge denne inn her.

Er i den situasjonen at jeg skal på ferie helt alene. DVS fly 5,5 timer uten noen kjente - og jeg har en fryktelig flyskrekk. Gruer meg noe veldig nå.

Har fått noe vival av legen for å bruke. Har også noen sobril liggende. Noen sier vival er best og andre sier sobril?? blir bare helt forvirra. Hva er det som funker best - hva man blir mest rolig av. Og hvor mye kan en ta? Regner med at jeg må ta en hestedose før jeg skal ombord (for i det hele tatt komme meg ombord)

Kan man hvis ikke sobril funker ta vival etterpå? bare så usikker nå - og vil som sagt være helt sikker på at dette funker.

Kan man blande disse to - for som apotekeren sa så virket sobril langsomt mens vival hurig. Bare tenkte om jeg tok en dose sobril og det ikke funket på meg om jeg da kan ta en vival??

Takke så meget for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg for min del synes sobrilen er best.Den varer lenger en vivalen,og den virker litt sterkere.Jeg har 15mg.

Om du velger sobril,så bare beregn litt god tid på den før du flyr.Det er ikke verre liksom.

Men jeg hadde nok ikke blandet de to.Jeg hadde holdt meg til en av dem.

Lykke til med flyturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du sier at du har fått vival, men at du har sobril fra før. Betyr det at du har prøvd sobril i angstfylte situasjoner før, mens valium er uprøvd? I tilfelle du har brukt sobril, hvor sterk angst hadde du i forhold til flyskrekkangsten din, og hvor stor dose måtte du bruke? Hjalp sobrilen deg da?

Sobril har ca 2 timers virketid før den er på topp. Selv kjenner jeg den etter ca 1 time.

Valium har jeg ikke prøvd. Men jeg ville holdt meg til det jeg hadde prøvd før, hvis det virket. Heller justert doseringen.

Som sagt: Hvor høy dose har du brukt før bruk av sobril, og "hvor høy" var angsten din?

vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...