Gå til innhold

Hvordan overvinne en frykt?


scooby_doo

Anbefalte innlegg

Jeg har en fundemental frykt som jeg har lyst aa faa bukt med.

Jeg er livredd for aa be en dame ut (ikke en spessiell,generelt).

Jeg vaager heller ikke gi komplimenter naar jeg snakker med pene damer ,er redd for aa skremme dem vekk.

Disse fryktene er selvsagt ansvarlig for at det aldri blir noen dame paa meg ,og det er ikke saerlig kult.

Ellers i livet er jeg stort sett ikke redd ,var i Irak under krigen ,hopper aktivt i fallskjerm, har ingen problemer med aa dykke til 50 meter i totalt morke og sterk strom, forlater gjerne alt og alle for aa dra til et fremmed land og studerer noe som er naermest umulig aa komme gjennom.

Poenget er at naar alt kommer til alt ,er jeg mindre redd for aa svomme med haier enn jeg er for aa ta initiativ med en dame jeg liker.

Noen som vet om noen piller eller et eller annet som kan hjelpe ved aa bli kvitt frykt....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fryktelig

Den pillen skulle jeg ha hatt i dag...for jeg har flyskrekk og skal opp med fire ulike fly før søndag. Og sønnen vår har frykt for hunder...Veldig artig når en bor i et byggefelt...

Men over til ditt problem: Meld deg på et kurs der du er nødt til å ha litt kontakt med de andre kursdeltakerne; feks swingkurs, salsa, jujutsu, e.l. Da oppstår kontakten naturlig.

Ellers, skjønner jeg godt at kvinner gjør deg nervøs. Trives best med gutter jeg, og jeg er dame selv. Men hva med å tenke på dem som en kompis først....Ikke fokusere på at det skal ende opp i en date eller noe...Hva med å foreslå turer eller noe der dere ikke er så avhengige av å prate så mye sammen i starten...Heller GJØRE ting sammen? Dykke feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tvil om at du er en modig mann når det kommer til visse utfordringer. men situasjoner med damer gjør deg usikker.

høres ut som du er redd for å bli avvist fordi en avvisning er en trussel for selvtilliten.

du minner meg litt om en ekskjæreste jeg hadde. han hoppet i fallskjerm og hadde masse tatoveringer ;altså var han en barsking på utsiden. men han hadde så sterk angst noen ganger at han ikke turte å gå i butikken. han har også alltid vært fryktelig usikker når det kom til damer.

for å overvinne frykten...

vit først at kvinner (ikke de kvinnene som er hyggelige og søte hvertfall) ikke er farlige og bebreidende vesener. vi er bare mennesker, og vi liker å få oppmerksomhet.

begynn så smått å trene deg opp. søk deg til situasjoner hvor du snakker med damer og begynn forsiktig. prøv å ta ting det med humor, ikke ta det så alvorlig!!

kvinner liker menn som kan innrømme svakheter, være litt småklomsete, og ikke er selvhøytydelige (for all del!!). så ikke prøv å være den don juan`en du ikke er. bare vær deg selv, en litt sjenert mann med mange spennende sider ved seg som så gjerne vil snakke med deg og fortelle deg hvor søt du er men ikke er så god på det.

med litt øvelse kommer du kanskje til å bli pikenes jens. bare husk at kvinner ikke er overmennesker og at det ikke er snakk om å være den perfekte kvinnebedåreren. du er en interessant person og det er helt sikkert mange damer der ute som vil bli glad for å få komplimenter og en øl(eller hva det måtte være) av deg. sjarm, humor og selvironi er viktige nøkkelord!

lykke til du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, glemte ett superviktig råd!

damer liker menn som viser interesse for å vite masse om deg! hvis du er redd for hva du skal snakke med en dame om så husk èn ting: spør henne spørsmål om henne slik at du viser at du er interessert i akurat henne! dette er superviktig. hva hun liker, gjør og alt det der. menn som bare snakker om seg selv eller uviktige ting er ikke særlig sjarmerende! prøv å finn noe ved henne, feks har hun fine klær på seg kan du si "jeg ser du liker å gjøre deg fin, du har en nydelig topp på deg"....eh, ja noe sånt.

ok, da har jeg gitt deg de rådene jeg har...

nok en gang lykke til du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Damer liker menn som ikke er desperate eller tar hva som helst. Damer liker å føle seg utvalgte, og ikke først og fremst pga hvordan de ser ut.

Er din redsel der fordi du føler deg underlegen? Forventer du å finne noen som er perfekte, eller forventer du å finne et annet menneske med sine feil og mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovebird

Først, tester viser at damer faller for gamle dårlig klisser ("hva øsnker du til frokost i morgen, og har jeg sett deg før). Fordi vi finner dem morsomme, og isbrytende.

Humor er no vi faller for i stor grad, og oppmerksomhet. Vi elsker oppmerksomhet (komplimenter).

Du virker dessuten som en helt kanon fyr. Spennende personlighet.

Hva med å finne noen på nett? spraydate.no o.l. Da får du testet hvor godt de forskjellige flørtene funker. Kanskje du treffer noen spesiell der og?

Det gjorde faktisk jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...