Gå til innhold

P-piller - 99.9% sikkert

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Hvordan kan jeg få kjæresten min til å forstå at når jeg går på p- piller, så er det så godt som helt sikkert? Hvordan kan jeg banke det inn i huet på ham? Hvordan forklare det? "Kjære deg, det løsner ikke egg hos meg, dermed er det ingenting der å befrukte"??

Skrevet

det kan jo hende at han egentlig er redd for at du skal glemme/ikke ta pillen.

Gjest Vinteren
Skrevet

det kan jo hende at han egentlig er redd for at du skal glemme/ikke ta pillen.

Ja, det sier han også. For det første vet han ikke hva som skjer med kroppen min som gjør at jeg ikke kan bli gravid. Men ja, han er redd jeg skal glemme det. Skikkelig frustrerende for meg, da!

Skrevet

For det første bør du hjelpe ham til å finne steder med litteratur om dette, slik at han forstår hva pillene gjør.

Og så bør pillene ligge et sted hvor han kan gå og se at dagens pille er tatt på riktig dag. Da er dere to om ansvaret, og like mye hans ansvar å se at du tar en pille hver dag.

Så kan du love ham å si fra hvis du kaster opp innen det har gått et par timer etter du har tatt en pille, eller hvis du har skikkelig diare / magesyke. (slik at han kan bruke kondom i 14 dager).

På den annen side er det greit at han er klar over at ingen prevensjon er 100% sikker, det kan skje at man blir gravid på tross av hormonspiral, p-sprøyte eller p-piller, selv om sjansene er veldig små når de brukes riktig.

Skrevet

Holder med de andre her...let opp og les om det.

Om har plager vettet av deg i sin usikkerhet så er det jo enkelt...han bruker kondom !

:)

Gjest Vinteren
Skrevet

For det første bør du hjelpe ham til å finne steder med litteratur om dette, slik at han forstår hva pillene gjør.

Og så bør pillene ligge et sted hvor han kan gå og se at dagens pille er tatt på riktig dag. Da er dere to om ansvaret, og like mye hans ansvar å se at du tar en pille hver dag.

Så kan du love ham å si fra hvis du kaster opp innen det har gått et par timer etter du har tatt en pille, eller hvis du har skikkelig diare / magesyke. (slik at han kan bruke kondom i 14 dager).

På den annen side er det greit at han er klar over at ingen prevensjon er 100% sikker, det kan skje at man blir gravid på tross av hormonspiral, p-sprøyte eller p-piller, selv om sjansene er veldig små når de brukes riktig.

Jeg vet jo i store trekk hva som skjer når jeg tar piller, men vet du et sted hvor jeg kunne lest litt mer inngående om det? Slik jeg kunne forklart ham det? For han har veldig lyst å lære det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...