Gå til innhold

finn.no

Gjest den gyldne sol

Anbefalte innlegg

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Når jeg er inne og søker etter f.eks. møbler, så synes jeg at prisene er kjempedyre på mange av tingene! Er det bare jeg som reagerer eller?

Ofte kan jeg selv gå til en kjedeforhandler og kjøpe tilsvarende skap e.l. til en like billig pris. Da ser jeg bortifra antikviteter, kun helt vanlige møbler som finnes i dusinvis.

Hvis jeg skulle ha kjøpt en sofa så kunne jeg fått en helt ny til 8000,- og da ville ikke jeg kjøpt en brukt til kr. 6000,-!!

Det er også sjelden det står solgt på noen av dem. Har noen av dere kjøpt og prutet ytterligere på prisene og fått det ned til en akseptabel billig bruktpris?

Skrevet

En helt vanlig sofa kan jo ha kostet ganske mye, det spørs jo ofte om hvor den er kjøpt, og fra modell til modell selv innen en butikk(kjede). Men jeg vet ikke om det er noen som prøver å ta overpris, eller om det er møbler som var dyre i utgangspunktet. Dersom en sofa kostet 20.000 ny så er det jo et varp å få denne sofaen for 6.000 kr, selv om man kan få kjøpt en lignende sofa (men kanskje av dårligere kvalitet) for 8.000.

Skrevet

En helt vanlig sofa kan jo ha kostet ganske mye, det spørs jo ofte om hvor den er kjøpt, og fra modell til modell selv innen en butikk(kjede). Men jeg vet ikke om det er noen som prøver å ta overpris, eller om det er møbler som var dyre i utgangspunktet. Dersom en sofa kostet 20.000 ny så er det jo et varp å få denne sofaen for 6.000 kr, selv om man kan få kjøpt en lignende sofa (men kanskje av dårligere kvalitet) for 8.000.

Hvis man er merkebevisst og sånt ja. For noen er en sofa noe vi sitter i, thats it. Slitt og gammel blir de uansett hva de koster.

Skrevet

Hvis man er merkebevisst og sånt ja. For noen er en sofa noe vi sitter i, thats it. Slitt og gammel blir de uansett hva de koster.

Et møbel (eller klesplagg for den saks skyld) av høy kvalitet vil bli senere slitt enn et møbel/plagg av dårligere kvalitet.

Men for all del, jeg kjøper sjelden dyrere varianter sjøl, jeg. Har rett og slett ikke råd...

Skrevet

Et møbel (eller klesplagg for den saks skyld) av høy kvalitet vil bli senere slitt enn et møbel/plagg av dårligere kvalitet.

Men for all del, jeg kjøper sjelden dyrere varianter sjøl, jeg. Har rett og slett ikke råd...

Men altså - det er jo heller ikke alltid slik at det er fullt samsvar mellom kvalitet og pris! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...