Gå til innhold

Hvorfor blir folk vegetarianere/veganere?

Anbefalte innlegg

Gjest matslave
Skrevet

Hanske enkelt, hvorfor velger man en slik "livsstil"?

Skrevet

Jeg spiser fisk, og jeg spiser kjøtt hvis jeg får det servert, særlig vilt (det er et par steder jeg får dette servert hvert år), ellers vet de fleste at jeg blir mest glad for fisk / vegetarmat.

Jeg føler meg ofte tung / uvel etter å ha spist tung kjøttmat.

Dessuten liker jeg smaken av fisk mye bedre.

Men den viktigste grunnen er nok at jeg synes dyrevelferden er for dårlig i dagens kjøttindustri. Så jeg kjøper / velger aldri kjøtt selv.

Jeg har ingenting prinsippielt i mot at mennesker dreper og spiser dyr, men synes det kunne vært gjort på en måte med mer respekt for dyrene, og at alle kune spist mindre kjøtt enn gjennomsnitts mennesket i vesten gjør i dag, og heller betalt mer for dette kjøttet slik at velferden tildyrene kunne blitt tatt bedre vare på.

Skrevet

Kort versjon, jeg føler meg mer opplagt og har mer energi når jeg ikke spiser kjøtt.

Fisk og skalldyr har jeg aldri kunnet spise pga allergi. Jeg får i meg noen melkeprodukter innimellom og noen ganger egg.

Ellers er det mye av de samme grunnene som tips

Gjest Revmatikeren
Skrevet

Jeg er revmatiker, og burde bli vegetarianer, men jeg klarer ikke gjennomføre det i hverdagen.

Har levd en måned (på et kursted) på vegetarmat og har aldri vært så fin i kroppen. Smertefri og myk. Men allikevel så klarer jeg det ikke. Krever alt for mye energi pga nye handlerutiner og annen mat til de andre i familien.

Skrevet

Jeg er revmatiker, og burde bli vegetarianer, men jeg klarer ikke gjennomføre det i hverdagen.

Har levd en måned (på et kursted) på vegetarmat og har aldri vært så fin i kroppen. Smertefri og myk. Men allikevel så klarer jeg det ikke. Krever alt for mye energi pga nye handlerutiner og annen mat til de andre i familien.

Det viktigste når du er revmatiker, er jo å holde deg unna alle former for svinekjøtt.

Gjest tjohooo
Skrevet

Fordi de har en personlighetsforstyrrelse.

og bruker noen primitive forsvarsmekanismer.

Gjest tjohooo
Skrevet

og bruker noen primitive forsvarsmekanismer.

Nei den tar jeg tilbake. håper ikke noen føler seg støtt.

Gjest den ekte noor
Skrevet

For å ta et standpunkt overnfor industrien?

Gjest matslave
Skrevet

For å ta et standpunkt overnfor industrien?

Javel.. i hvilken grad skulle det hjelpe å bli vegetarianer/veganer da? og hvilken industri? Kjøtt industrien, fiskeindustrien osv?

Gjest matslave
Skrevet

Fordi de har en personlighetsforstyrrelse.

jaha??

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

fordi man er sær, ikke vil spise opp jordens proteinproduksjon, liker det, vil være sunn, må være sunn, noen fler?

Gjest fruktianer
Skrevet

jeg er fruktianer, det betyr at jeg bare spiser rotfrukter som har fallt ned fra treet naturlig og ikke har blitt revet opp fra jorden, altså drept.

alle dyr og planer har lik rett til å leve!!

Skrevet

jeg er fruktianer, det betyr at jeg bare spiser rotfrukter som har fallt ned fra treet naturlig og ikke har blitt revet opp fra jorden, altså drept.

Litt vanskelig om vinteren? Gamle epler på trærne har en tendens til å gjære, så du bør holde deg unna bilkjøring!! *S*

Skrevet

Men spise opp _maten_ til dyra, det gjør du glatt.

Velbekommen :>

Skrevet

Er det noen grunn til at ikke hele familien kan spise vegetarmat?

Skrevet

Er det noen grunn til at ikke hele familien kan spise vegetarmat?

Kanskje at de ikke vil det?

Holder lenge det, synes jeg.

Skrevet

Men spise opp _maten_ til dyra, det gjør du glatt.

Velbekommen :>

*fnis*

Skrevet

Kanskje at de ikke vil det?

Holder lenge det, synes jeg.

Joda, selvsagt, men om det er en diabetiker, allergiker e.l i familien så har jeg inntrykk av at hele familien endrer kostholdet. Her er det jo snakk om sykdom så da syns jeg kanskje hele familien burde gjøre en innsats. Det er jo til alles beste at alle er friske.

Skrevet

*LOL* Du har sett Notting Hill, ja?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...