Gå til innhold

Nei-folket rir igjen!

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lalala1365380457

16

• collins

7

• flisa

4

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

lalala1365380457
Skrevet

hvorfor bli medlem? vi betaler for å være med ut i fra nasjonal økonomi (dvs svært bra=svært masse penger å betale), vi får innflytelse ut i fra folkeantall (dvs veldig lite=ekstremt liten innflytelse)...!

Gjest Kristen-tilhenger
Skrevet

Kristen-folket rir igjen!

Se på denne linken:

bla bla bla

Man tror knapt sine egne øyne. Disse gudshusrepresentantene og Islam-motstanderne stritter i mot all sunn fornuft. Når skal de skjønne at islamiseringen ikke kan stoppes

Skrevet

Nja...jeg er vel ikke en del av Nei-folket (tror jeg...) - men jeg synes jo det blir litt teit å frakte melk ut av landet for å lage ost som skal inn i landet igjen...hvis vi har meierier her til lands med kapasitet... Litt miljøfiendtlig.

Gjest USA-tilhenger
Skrevet

Nasjonalist-folket rir igjen!

Se på denne linken:

Man tror knapt sine egne øyne. Disse nasjonalistrepresentantene og USA-motstanderne stritter i mot all sunn fornuft. Når skal de skjønne at amerikaniseringen ikke kan stoppes?

Gjest dritogdra
Skrevet

hvorfor bli medlem? vi betaler for å være med ut i fra nasjonal økonomi (dvs svært bra=svært masse penger å betale), vi får innflytelse ut i fra folkeantall (dvs veldig lite=ekstremt liten innflytelse)...!

NETTOPP! - EU er kun ute oljepengene våre og fisken. Ellers DRITER DE I OSS! - De har knapt hørt om et land som heter Norge. Hvorfor i #"%¤#% skulle de lytte på oss? - For dem er vi en "fjert i aftensangen", og i den store sammenhengen har vi ikke en dritt vi skulle ha sagt. Når skal disse EU-tilhengerne skjønne noe som helst?

lalala1365380457
Skrevet

og som svar på linken du la ut..hva med å ikke låse deg, og heller se på logikken i det som er skrevet? hvorfor produsere i utlandet? det er muligheter for flere arbeidsplasser om det blir produsert i norge! i tillegg som det blir skrevet, hva med unødvendig miljøforrurensing ved å kjøre frem og tilbake?

lalala1365380457
Skrevet

NETTOPP! - EU er kun ute oljepengene våre og fisken. Ellers DRITER DE I OSS! - De har knapt hørt om et land som heter Norge. Hvorfor i #"%¤#% skulle de lytte på oss? - For dem er vi en "fjert i aftensangen", og i den store sammenhengen har vi ikke en dritt vi skulle ha sagt. Når skal disse EU-tilhengerne skjønne noe som helst?

helt enig! land med dårlig økonomi og høyt folkeantall får jo ikke bli medlemmer.. latterlig hele opplegget..

Skrevet

og ENDA så øker tilhengerskaren til denne sosialist-opposisjonsregjeringen. Hva er det med folk? - er de ute etter lidelse eller velferd?

Skrevet

For oss som kaller oss EU-tilhengere, blir Synnøve Findes problemer med å få dette gjennom, neppe noen flaggsak.

De fleste ser det absurde i å melke norske kyr, frakte melka forbi en rekke norske meierier, gjennom Sverige og over Østersjøen for å bli ystet i Estland..og så samme veien tilbake igjen.

Det blir som med fisken som fiskes utenfor kysten vår, fraktes til China for å pakkes og så tilbake igjen til norske frysedisker.

Vi trenger bedre ja-argumenter enn dette.

Skrevet

For oss som kaller oss EU-tilhengere, blir Synnøve Findes problemer med å få dette gjennom, neppe noen flaggsak.

De fleste ser det absurde i å melke norske kyr, frakte melka forbi en rekke norske meierier, gjennom Sverige og over Østersjøen for å bli ystet i Estland..og så samme veien tilbake igjen.

Det blir som med fisken som fiskes utenfor kysten vår, fraktes til China for å pakkes og så tilbake igjen til norske frysedisker.

Vi trenger bedre ja-argumenter enn dette.

Det finnes da mange argumenter FOR....? :)

Skrevet

og ENDA så øker tilhengerskaren til denne sosialist-opposisjonsregjeringen. Hva er det med folk? - er de ute etter lidelse eller velferd?

Vi er jo et nøkternt folk, og er ikke vant med rikdom. Vi føler at noe er galt, og vil gjerne gjøre opp for all denne velstand og utsvevende levned.

Vi husker Bjørnson: "Hver gledesstund du fikk på jord betales skal med sorg".

Så dette med sosialistisk fremgang er nok noe genetiske greier.

Skrevet

Det finnes da mange argumenter FOR....? :)

Ja, nettopp. Men det som drøftes her, synes jeg ikke var kronargument.

Skrevet

Vi er jo et nøkternt folk, og er ikke vant med rikdom. Vi føler at noe er galt, og vil gjerne gjøre opp for all denne velstand og utsvevende levned.

Vi husker Bjørnson: "Hver gledesstund du fikk på jord betales skal med sorg".

Så dette med sosialistisk fremgang er nok noe genetiske greier.

*knegg* - jeg tror du har rett i det.

Skrevet

helt enig! land med dårlig økonomi og høyt folkeantall får jo ikke bli medlemmer.. latterlig hele opplegget..

Ta rede på ting før du hiver deg inn i en EU-debatt.

Vi fikk 10 nye medlemsland ganske kort tid siden. Var noen av de rike?

Å høyne velferd og levestandard for de fattige landene i Europa, er en viktig agenda for EU. Det ønsker vi ikke å delta i.

Vi utvikler oss i en egonasjonalistisk retning som begynner å bli skremmende.

lalala1365380457
Skrevet

Ta rede på ting før du hiver deg inn i en EU-debatt.

Vi fikk 10 nye medlemsland ganske kort tid siden. Var noen av de rike?

Å høyne velferd og levestandard for de fattige landene i Europa, er en viktig agenda for EU. Det ønsker vi ikke å delta i.

Vi utvikler oss i en egonasjonalistisk retning som begynner å bli skremmende.

akkurat det at 10 fattige land nettopp var blitt medlem var jeg ikke klar over

men det jeg skrev til å begynne med står jeg fast på..for utrolig mange jeg snakker med som er for EU, kommer med argument om at de ønsker at norge skal ha mere å si..og noe særlig mer å si får vi ikke uansett..!

Skrevet

...og så var tiden inne for den store kunnskapsløsheten...

Litt pussig at du tror EU er interessert i Norge som medlem, mens du i neste setning påstår at EU knapt har hørt om Norge?

Skrevet

men det jeg skrev til å begynne med står jeg fast på..for utrolig mange jeg snakker med som er for EU, kommer med argument om at de ønsker at norge skal ha mere å si..og noe særlig mer å si får vi ikke uansett..!

Allerede 4 innlegg i en EU-debatt, fra en person som ikke vet at vi fikk inn 10 nye østeuropeiske land inn i EU, er ganske imponerende.

Skrevet

Når du ikke er klar over hva EU er for noe så er det litt drøyt å være mot det. Tror du virkelig at pengene våre forsvinner til dem som er rikere hvis vi blir medlemmer?

Skrevet

og som svar på linken du la ut..hva med å ikke låse deg, og heller se på logikken i det som er skrevet? hvorfor produsere i utlandet? det er muligheter for flere arbeidsplasser om det blir produsert i norge! i tillegg som det blir skrevet, hva med unødvendig miljøforrurensing ved å kjøre frem og tilbake?

Vi kan ikke ukritisk produsere i Norge hvis det ikke er lønnsomt? Grensene brytes ned i en rasende fart om dagen, og markedsliberalismen gjør at den internasjonale konkurransen funker, mens vi er opptatt av å bygge murer rundt oss, å skjerme oss mot konkurranse. Snart er vi innbyggere i et stort akvarium, og hele Norge er en stor vernet bedrift, hvor konkurranse og markedsliberalisme er ukjente begreper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...