lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Allerede 4 innlegg i en EU-debatt, fra en person som ikke vet at vi fikk inn 10 nye østeuropeiske land inn i EU, er ganske imponerende. agressiv i dag? har jeg ikke lov til å skrive innlegg jeg da, om dette gikk meg forbi? hører du lot være å kommentere noe av det jeg svarte deg! greit det, bare kos deg på din høye hest =P 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Når du ikke er klar over hva EU er for noe så er det litt drøyt å være mot det. Tror du virkelig at pengene våre forsvinner til dem som er rikere hvis vi blir medlemmer? få som er rikere enn norge, så det var ikke det det var snakk om nei.. 0 Siter
collins Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 agressiv i dag? har jeg ikke lov til å skrive innlegg jeg da, om dette gikk meg forbi? hører du lot være å kommentere noe av det jeg svarte deg! greit det, bare kos deg på din høye hest =P Ikke agressiv, men finner det rimelig håpløst å diskutere med noen som ikke vet hva EU er for noe. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 få som er rikere enn norge, så det var ikke det det var snakk om nei.. Få som er rikere enn Norge, ja vel og er du da redd for at andre skal sløse pengene våre? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Få som er rikere enn Norge, ja vel og er du da redd for at andre skal sløse pengene våre? som jeg skrev tidligere, poenget mitt er: "for utrolig mange jeg snakker med som er for EU, kommer med argument om at de ønsker at norge skal ha mere å si..og noe særlig mer å si får vi ikke uansett..!" 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 som jeg skrev tidligere, poenget mitt er: "for utrolig mange jeg snakker med som er for EU, kommer med argument om at de ønsker at norge skal ha mere å si..og noe særlig mer å si får vi ikke uansett..!" Ikke alle som er for EU gjør det for å få mer å si. Prøver du å si at Norge har så mye å si at det går ikke an å få mer å si? Jeg forstår ikke helt hva du argumenterer for. For mitt vedkommende synes jeg nordmenn er så redde for kulturen sin, jobben sin, hjemmene sine, bunadene sine, dialektene sine ofl. og det virker som de tror at de mister alt dette og mer til hvis vi blir medlemmer av EU. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Ikke alle som er for EU gjør det for å få mer å si. Prøver du å si at Norge har så mye å si at det går ikke an å få mer å si? Jeg forstår ikke helt hva du argumenterer for. For mitt vedkommende synes jeg nordmenn er så redde for kulturen sin, jobben sin, hjemmene sine, bunadene sine, dialektene sine ofl. og det virker som de tror at de mister alt dette og mer til hvis vi blir medlemmer av EU. jeg sier kort og godt det jeg sa! at de fleste jeg har snakket med sier de er for EU fordi DE vil at Norge skal ha mere å si. Jeg sier Norge ikke får noe særlig mere å si uansett, fordi det er innbyggerantall som bestemmer hvor mange representanter vi får, dvs svært få! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 jeg sier kort og godt det jeg sa! at de fleste jeg har snakket med sier de er for EU fordi DE vil at Norge skal ha mere å si. Jeg sier Norge ikke får noe særlig mere å si uansett, fordi det er innbyggerantall som bestemmer hvor mange representanter vi får, dvs svært få! Ja men jeg prøver å spørre mere å si enn hva? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Ta rede på ting før du hiver deg inn i en EU-debatt. Vi fikk 10 nye medlemsland ganske kort tid siden. Var noen av de rike? Å høyne velferd og levestandard for de fattige landene i Europa, er en viktig agenda for EU. Det ønsker vi ikke å delta i. Vi utvikler oss i en egonasjonalistisk retning som begynner å bli skremmende. mener det er mange måter vi faktisk hjelper andre fattigere land, og det er mye vi kan gjøre for å hjelpe annet enn å bli medlem i eu! eu bringer med seg så mye dritt uansett, så jeg kan ikke si det er verdt det selv om vi bidrar litt til å bedre andre lands økonomi ved å bli medlem (som vi faktisk bidrar med fra før) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Ikke agressiv, men finner det rimelig håpløst å diskutere med noen som ikke vet hva EU er for noe. så fint du ikke låser deg da, og er nedlatende! =D 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Ja men jeg prøver å spørre mere å si enn hva? ikke mere å si enn noe. ser det jeg skrev var litt uklart. hm..er så dårlig til å forklare skriftlig, vet ikke om det bare blir så jeg repeterer det jeg har skrevet,men: tilhengerne jeg har snakket med ønsker å bli medlem for at norge skal kunne være med på å bestemme mer i eu-sammenheng, men vi får jo ikke bestemme noe særlig alikavel pga få innbyggere=ekstremt få representanter=ekstremt liten innflytelse 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 som jeg skrev tidligere, poenget mitt er: "for utrolig mange jeg snakker med som er for EU, kommer med argument om at de ønsker at norge skal ha mere å si..og noe særlig mer å si får vi ikke uansett..!" Kan ikke du være så snill å forklare denne overbevisningen om at vi får ikke noe å si uansett, og derfor kan vi stå som noen troll oppe på haugen og skue over Europa 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Kan ikke du være så snill å forklare denne overbevisningen om at vi får ikke noe å si uansett, og derfor kan vi stå som noen troll oppe på haugen og skue over Europa det har ikke noe med at jeg mener vi er overlegne eller har så ekstremt brae meninger eller noe som helst, som jeg forstår det som om du tror ut fra det du skriver! jeg sier at de _tilhengerne_ jeg har snakket med vil ha mere å si.. jeg skjønner ikke helt hva det er du ikke har forstått/missforstått jeg nå... 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Kan ikke du være så snill å forklare denne overbevisningen om at vi får ikke noe å si uansett, og derfor kan vi stå som noen troll oppe på haugen og skue over Europa vi får lite å si fordi vi har liten befolkning, noe som er med på å angi hvor mange representanter vi får i Eu. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 ikke mere å si enn noe. ser det jeg skrev var litt uklart. hm..er så dårlig til å forklare skriftlig, vet ikke om det bare blir så jeg repeterer det jeg har skrevet,men: tilhengerne jeg har snakket med ønsker å bli medlem for at norge skal kunne være med på å bestemme mer i eu-sammenheng, men vi får jo ikke bestemme noe særlig alikavel pga få innbyggere=ekstremt få representanter=ekstremt liten innflytelse Jeg vet ikke hvorfor du er så sikker på at det er hodetallet som bestemmer. Tror du virkelig at vi blir hørt i Europa hvis vi står utenfor? Jeg tror at på sikt så må vi være med for å bli sett og hørt ellers blir vi de rare der i nord som ingen vil ha noe med å gjøre. Hvem vil kjøpe varene våre når oljen er slutt? Eller har vi tenkt å leve av oljeinntenktene i mange generasjoner. Vi kan nok gjøre det så lenge jeg lever, men hva med barna mine og kommende barnebarn for ikke å snakke om barnebarnebarn. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 det har ikke noe med at jeg mener vi er overlegne eller har så ekstremt brae meninger eller noe som helst, som jeg forstår det som om du tror ut fra det du skriver! jeg sier at de _tilhengerne_ jeg har snakket med vil ha mere å si.. jeg skjønner ikke helt hva det er du ikke har forstått/missforstått jeg nå... Ja tilhengerne vil ha mere å si enn NÅ. Nå har vi ingenting å si. Hva er du så redd for? At de spiser oss opp, og det blir ingenting igjen av oss. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Jeg vet ikke hvorfor du er så sikker på at det er hodetallet som bestemmer. Tror du virkelig at vi blir hørt i Europa hvis vi står utenfor? Jeg tror at på sikt så må vi være med for å bli sett og hørt ellers blir vi de rare der i nord som ingen vil ha noe med å gjøre. Hvem vil kjøpe varene våre når oljen er slutt? Eller har vi tenkt å leve av oljeinntenktene i mange generasjoner. Vi kan nok gjøre det så lenge jeg lever, men hva med barna mine og kommende barnebarn for ikke å snakke om barnebarnebarn. vi vil ikke bli hørt noe sælir mer om vi blir medlem, og det er mye mere vi kan gjøre for å ta vare på kommende generasjoner enn å bli medlem i eu. hvorfor påvirker det at vi har olje folk til å kjøpe varene våre?med mindre det kun er oljen du tenker på!? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 vi vil ikke bli hørt noe sælir mer om vi blir medlem, og det er mye mere vi kan gjøre for å ta vare på kommende generasjoner enn å bli medlem i eu. hvorfor påvirker det at vi har olje folk til å kjøpe varene våre?med mindre det kun er oljen du tenker på!? Det påvirker ikke folk til å kjøpe varene våre at vi har olje, men vi kan selge oljen så lenge vi har den. Deretter ja hva da? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Det påvirker ikke folk til å kjøpe varene våre at vi har olje, men vi kan selge oljen så lenge vi har den. Deretter ja hva da? ta forholdsreglene og bygge ut litt mere innenlands, ta vare på det vi allerede har istedenfor å bli medlem i Eu og legge alt i deres hender. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 ta forholdsreglene og bygge ut litt mere innenlands, ta vare på det vi allerede har istedenfor å bli medlem i Eu og legge alt i deres hender. Det er ikke noe enten eller. Det er ikke vi og dem, det blir oss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.