Elbereth Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 *ler* Ante ikke at dette også var "hørende" humor. Trodde det var noe som tilhørte "døveverdenen" jeg ;o) På lørdag var jentene mine, moren min og jeg på en klesbutikk der de hadde salg. Jentene (4 og 7 år) la sin elsk på noen svarte glittertights. De kosta nesten ingenting (etter mitt syn ikke det minste rart..). Jeg prøvde nærmest å overse ungenes bedende blikk over drømmetightsene. Vel framme i kassa hadde moren min kjøpt hver sin tights til jentene som var over seg av begeistring... *sukk* - omtrent sånn var det mine to eldste (de var vel 8 og 10 år da) fikk sine første platåsko - kr 69,- på Obs!... Tror faren gikk med på det bare for å terge mora. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 hva er jazzgreie?jeg ser den ikke! må ha større bilde, takk *hente forsørrelsesbriller* jøss ser du den ikke? bilde er da ikke så lite? *sjekker igjen* du trenger ny styrke på brillene dine tror jeg 0 Siter
thinkerbell Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 jøss ser du den ikke? bilde er da ikke så lite? *sjekker igjen* du trenger ny styrke på brillene dine tror jeg *mumle* 0 Siter
thinkerbell Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 huff hva? ja, jeg kom bare med gru til å tenke på svette garderober, gymnastikk, og slemme slemme gymlærerinnen i turkise jazzbukser. uffameg. 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Den musikkvideoen der er jo helt genial. Jeg ler meg i hel hver eneste gang jeg ser den. c",) Men jeg ble litt stum en gang den kom på mens guttungen og en kompis lekte på gulvet i stua! ;-) Tror nok de syntes at de folkene på TV danset ltt rart, ja.... Jeg benyttet anledningen til å sjekke ut nyheter på tekst-tv! *he he* (dette var musikkvideo på NRK2) 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 *ler* Ante ikke at dette også var "hørende" humor. Trodde det var noe som tilhørte "døveverdenen" jeg ;o) På lørdag var jentene mine, moren min og jeg på en klesbutikk der de hadde salg. Jentene (4 og 7 år) la sin elsk på noen svarte glittertights. De kosta nesten ingenting (etter mitt syn ikke det minste rart..). Jeg prøvde nærmest å overse ungenes bedende blikk over drømmetightsene. Vel framme i kassa hadde moren min kjøpt hver sin tights til jentene som var over seg av begeistring... *sukk* Den "hørende" verden har også døve-vitser! ;-) Som den om (som du sikkert har hørt) gynekologen som ble døv? Men det var ikke noe problem, for han lærte seg å lese på leppene... Og da vi var yngre var det veldig festlig å si på "døvespråk" (bare liksom-tegnspråk) "Jeg heter Rasmus" og "Jeg heter Øy-vind" *S* Ikke fullt så morsomt for dem som het akkurat det, da..., for det var jo mest å gjøre narr av navnene - ikke døve eller tegnspråk! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Den "hørende" verden har også døve-vitser! ;-) Som den om (som du sikkert har hørt) gynekologen som ble døv? Men det var ikke noe problem, for han lærte seg å lese på leppene... Og da vi var yngre var det veldig festlig å si på "døvespråk" (bare liksom-tegnspråk) "Jeg heter Rasmus" og "Jeg heter Øy-vind" *S* Ikke fullt så morsomt for dem som het akkurat det, da..., for det var jo mest å gjøre narr av navnene - ikke døve eller tegnspråk! :-) *ler* Ja, de "vitsene" har jeg hørt før, men helst i hørende miljøer. Morfaren min pleide å erte en venn ved navn Asbjørn med å bruke sitt hjemmelagede tegn for ham ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 *ler* Ja, de "vitsene" har jeg hørt før, men helst i hørende miljøer. Morfaren min pleide å erte en venn ved navn Asbjørn med å bruke sitt hjemmelagede tegn for ham ;o) Den har jeg ikke fått med meg!! :-) Hva peker man på da? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Den har jeg ikke fått med meg!! :-) Hva peker man på da? Ass (Rumpe på engelsk). klask deg på rumpa Bjørn: Tegnet for "bjørn" som er ganske logisk (klørne til bjørnen - sprikende fingre på begge hender og hendene beveges framover slik bjørnen går..) eh...skjønte du den? Var ikke helt enkelt å forklare... Det var jo egentlig "As" som skulle være morsomt da ;o) Asmund blir f.eks."rumpe"+ peking på munnen. 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Ass (Rumpe på engelsk). klask deg på rumpa Bjørn: Tegnet for "bjørn" som er ganske logisk (klørne til bjørnen - sprikende fingre på begge hender og hendene beveges framover slik bjørnen går..) eh...skjønte du den? Var ikke helt enkelt å forklare... Det var jo egentlig "As" som skulle være morsomt da ;o) Asmund blir f.eks."rumpe"+ peking på munnen. *S* Ante meg det med "ass". Husket en til: Øy-stein (dvs steiner i pungen). 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 synes du det er greit at de andre damene ser dem, da? *S* (Ofte slik at damer er mer opptatt av hva andre damer synes om klærne de har på..) akkurat det gjelder ikke meg, heldigvis. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 *S* Ante meg det med "ass". Husket en til: Øy-stein (dvs steiner i pungen). Ja, den var også kjent ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.