Gå til innhold

Idol - har han en sjanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skulle han ikke det?

Hvor skal vi i så fall sette grensen for hvem som skal få bli norsk idol? Ved at begge foreldrene er norske? Ved at forfedrene har dyrket poteter og spist brunost i generasjoner?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg tror ikke han går videre. Men det er pga hans sangstemme. Ikke fordi han kommer fra et annet land osv.

Gjest Olga Mikalsen
Skrevet

Synger han stygt nok så kan han jo få kult status. Bare se på William Hung som ikke kom igjennom amerikansk idol-audition pga elendig sangstemme, men som allikevel ble amerikansk IDOL.

Skrevet

Hvorfor skulle han ikke det?

Hvor skal vi i så fall sette grensen for hvem som skal få bli norsk idol? Ved at begge foreldrene er norske? Ved at forfedrene har dyrket poteter og spist brunost i generasjoner?

Det har jo vært mye diskusjon om dette med idol og hvor norsk man skal være. Noen mener at kun etnisk norske skal få være med i idol. Jeg synes det er synd hvis talenter blir stemt ut fordi de ikke er etnisk norsk. Det var jo et par i fjor som virkelig utmerket seg men likevel ikke gikk særlig langt, kan det ha vært fordi de ikke var født i Norge?

Skrevet

Det har jo vært mye diskusjon om dette med idol og hvor norsk man skal være. Noen mener at kun etnisk norske skal få være med i idol. Jeg synes det er synd hvis talenter blir stemt ut fordi de ikke er etnisk norsk. Det var jo et par i fjor som virkelig utmerket seg men likevel ikke gikk særlig langt, kan det ha vært fordi de ikke var født i Norge?

Nå vet jeg ikke hvordan denne aktuelle kandidaten synger, så jeg uttaler meg bare på generelt grunnlag, altså.

Men ut fra det man har hørt av diskusjonene på VG-nett, for eksempel, kan det jo virke som om noen mener dette er et problem.

Jeg velger allikevel å tro at det ikke er et stort tema for majoriteten av SMS-stemmende ungdommer, som svært ofte er i et flerkulturelt miljø selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...