Gå til innhold

hvorfor skal det være så sinnsjukt dyrt å gå til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Trinemora
Skrevet

var hos tannlegen i dag. Hadde heldigvis ikke hull, men måtte fjerne noe tannstein+ at to av fyllingene hadde løsnet litt. Men det hadde hun ikke tid til å ordne i dag så det må jeg gjøre neste uke.

for konsultasjonen betalte jeg 700 kroner, fyllingene koster 500 kroner stykket. Vet ikke om hun tar ekstra for den neste konsultasjonen i tillegg.

ca 2000 for å gå til tannlegen. Sikkert ikke uvanlig. Hva er det meste dere har betalt?

Gjest ring rundt neste gang
Skrevet

Det er ikke lenge siden at avisene skrev om dette. Det er mye penger å spare i å ringe rundt å sjekke priser...

Gjest trinemora
Skrevet

Det er ikke lenge siden at avisene skrev om dette. Det er mye penger å spare i å ringe rundt å sjekke priser...

men betale jeg unødvendig dyrt? Eller er dette vanlig takst? Har brukt denne tannlegen før også

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Like viktig som fornuftige priser, er at du liker tannlegen du går til- hvartfall hvis man som meg, har fullstendig hetta for å gå til tannlegen....

Min tannlege er nok hakket dyrere enn de andre her jeg bor, men til gjengjeld styrer jeg mesteparten av behandlingen selv ift bedøvelse, pauser, hva som skal gjøres når etc.

Skrevet

åi.. hvorfor det?

Jeg fikk tannkjøttbetennelse og det var rådyrt å bli operert. Arvelig belastet :o(

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg fikk tannkjøttbetennelse og det var rådyrt å bli operert. Arvelig belastet :o(

Operert pga tannkjøttbetennelse? Det var da voldsomt. Trodde de bar skrev ut skyllemiddel...

Skrevet

Operert pga tannkjøttbetennelse? Det var da voldsomt. Trodde de bar skrev ut skyllemiddel...

Å nei du. De skjærer opp tannkjøttet helt ned til rota på begge sider av tanna, renser, og deretter syr igjen. Ikke noe å anbefale, det var ganske vondt etterpå.

Fetteren min har gjort det tre ganger. Jeg håper jeg slipper å gjøre det flere ganger

Skrevet

For å si det sånn -jeg skulle jammen hatt godt betalt for å rote rundt i munnen på folk jeg også ;p

Det meste jeg har betalt hos tannlege er 2000,- for tannbleking, og 3500,- for en porselenskrone (fortann).

Jeg har vært heldig og ikke hatt store utgifter til "vanlig vedlikehold".

Synes ikke prisene du har fått oppgitt høres spesielt uvanlige ut.

Det _kan_ være forskjeller på offentlig ansatte tannleger og privatpraktiserende, lurt å sjekke.

Tannlegene skal ha oppslag om prisene sine tilgjengelig.

lalala1365380457
Skrevet

nærmere 3000 for å rette opp noe skoletannlegen gjorde fordi hun ble irritert over at jeg nektet å legge inn amalgan. hun mumlet "enkelte tror de er bedre enn andre", og satte igang.. fikk kjempetannpine etterpå, dro til mammas tannlege. der måtte jeg få en midlertidig fylling i 3 uker for å roe ned nerven, samt 2-3bedøvelser. mammas tannlege sa det var bare så vidt han slapp å rotfylle etter tullet skoletannlegen hadde gjort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...