Gå til innhold

Hvor på nettet?

Anbefalte innlegg

Gjest nettnullet
Skrevet

...finner jeg informasjon om andre?

Har forsøkt å søke på google, askjeeves, kvasir og msnsearch.

Vet ikke om det generelt er lite info på nettet om enkeltpersoner? Personen jeg søker etter (privatperson) burde nemlig være mer omtalt enn det jeg kommer opp med.. Så har noen tips om hvor man kan søke, og evt hvordan man skal skrive?

Jeg skriver navn, bosted, og evt firma. Burde det holde?

Er det forresten også mulig å finne ut andre personlige opplysninger, feks sivilstand (ekteskap) ol. på nettet/andre steder?

takk for hjelpen! :)

Skrevet

Du kan jo sjekke telefonkatalogen og se om det bor noen på samme telefonnummer. Eventuelt ringe og legge på, for å høre om det er en dame eller mann der.

Mimre mimre....

Lenge siden jeg har sjekket opp noen gitt.....

Skrevet

www.alltheweb.com

www.nettsnok.no

Hvordan søker du da? Har du prøvd feks etternavn +firma, eller etternavn +bosted?

Skrevet

Skriver du fornavn + etternavn med hermetegn rundt da? F.eks "arne hansen". Da får du opp treff der arne hansen er omtalt. Hvis det f.eks er en "arne hansen" som er superkjendis i golf og du blir lei av alle treff på ham, kan du skrive "arne hansen" -golf. Da får du i alle fall ikke opp treff med arne hansen i forbindelse med golf..Ble vel ikke mye hjelp i dette, men.

Du kan jo også forsøke Dun&bradstreet, market select eller brønnøysundkatalogen på privatpersoner, men det koster penger og er i tillegg mest i forbindelse med privatpersoner og foretak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...