Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan hun jo være - og hun trenger jo ikke legge noe verken upassende eller seksuelt i hvordan hun ser ut, hun er jo fremdeles et barn - og ute av stand til å vurdere denslags.

Men det er jo nettopp derfor voksne skal sette fornuftige grenser - og en pappa bør absolutt være i stand til å se hvor upassende dette er, og at ikke alle andre ser på hans pubertale datter som en jentunge når hun kler seg slik.

Helt enig. Jeg smugtittet på de andre som var rundt poolen, men kunne ikke se at noen reagerte eller stirret.

Så jeg begynte å lure på om jeg plutselig var havnet i kategorien "old fart".

I don't think so!

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

8

• nick

6

• maire

3

• Niobe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

La barn være barn, ikke driv og seksualiser kroppen deres!

Skrevet

Nei, det ER upassende.

Jenter under 14 skal ikke ha string, om det så er bikini eller truse.

Hvorfor ikke? Datteren min, snart 15, bruker bare stringtruser. Men hun sprader ikke rundt i offentlighet med dem. De er stort sett gjemt under levisbuksene, og det er vel de fleste truser, gjemt under buksene altså?

Skrevet

Hva skjedde med hotpants? det var en fornuftig mellomstasjon da jeg var yngre :)

Hotpants, er det sånne bikinibukser som nesten kan ligne litt på shorts, bare at de er kroppsnære? Skulle gjerne hatt et par sånne selv. Føler meg absolutt ikke komfortabel i bikini med høy skjæring..ugh.

Skrevet

Nei, det ER upassende.

Jenter under 14 skal ikke ha string, om det så er bikini eller truse.

Jeg er enig i at barn ikke skal ha string-bikini. Jeg hadde gjerne sett at undertøysmoten var anderledes, men alle jentene går i stringtruse. Å da forlange at ens eget barn skal gå i truse eller bokser synes jeg blir brutalt. Det ville vært som om min mor i hine hårde dager hadde tvunget meg til å bruke underbuksene jeg fikk fra mine bestemødre de dagene jeg skulle ha gym. De underbuksene nådde til midt på lårene og nesten under armene.

Gjest baremei
Skrevet

Det kan hun jo være - og hun trenger jo ikke legge noe verken upassende eller seksuelt i hvordan hun ser ut, hun er jo fremdeles et barn - og ute av stand til å vurdere denslags.

Men det er jo nettopp derfor voksne skal sette fornuftige grenser - og en pappa bør absolutt være i stand til å se hvor upassende dette er, og at ikke alle andre ser på hans pubertale datter som en jentunge når hun kler seg slik.

Så enig, så enig.

Gjest baremei
Skrevet

Det er kjempeupassende! Stringbikini er stygt og skal i hvert fall ikke brukes av barn!

Skrevet

Tøtsji greier, det der. Men siden dette angivelig har foregått i full åpenhet, og så vidt jeg forstår av dine tilleggskommentarer videre i tråden, så har det heller ikke vært antydning til noe seksuelt mellom dem. Hva er da problemet?

Er vi så på vakt mot slikt at vi kan risikere en hekseprosess der alle blir ofre? Jeg er ingen barnepsykolog, men jeg biller meg inn at seksuelt misbrukte barn ikke er å finne i fri og lettkledd lek sammen med overgriperen, verken i poolen eller andre steder.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tøtsji greier, det der. Men siden dette angivelig har foregått i full åpenhet, og så vidt jeg forstår av dine tilleggskommentarer videre i tråden, så har det heller ikke vært antydning til noe seksuelt mellom dem. Hva er da problemet?

Er vi så på vakt mot slikt at vi kan risikere en hekseprosess der alle blir ofre? Jeg er ingen barnepsykolog, men jeg biller meg inn at seksuelt misbrukte barn ikke er å finne i fri og lettkledd lek sammen med overgriperen, verken i poolen eller andre steder.

Det er vel ingen som har trodd at pappaen er overgriper her.

Gjest nickløs nå
Skrevet

Du innbiller deg feil, sønnen min er et eksempel på det, han var fryktelig glad i overgriperen og jeg forsto det ikke.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var stort sett det jeg tenkte også, men hun virket fullstendig som en "vanlig" glad jentunge.

Underlige greier!

Ja skulle hun ikke være glad?

Jeg synes det er upassende, men misstenker ikke faren for å være overgriper.

Begynner å skjønne at det er det du mener nå.

Skrevet

Aller minst jeg.

Skrevet

Du innbiller deg feil, sønnen min er et eksempel på det, han var fryktelig glad i overgriperen og jeg forsto det ikke.

Som jeg sa, jeg er ingen psykolog. Hvilke personlige observasjoner du har gjort ønsker jeg ikke verken å kommentere eller diskutere.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det har ikke vært i mine tanker heller.

Men at pappaen kunne ha sørget for at jenta ikke gikk i stringbikini, synes jeg. Såpass vett burde han ha.

Skrevet

En ting er hvorvidt denne pappaen hadde et upassende forhold til datteren sin - det er uansett noe man ikke kan ta stilling til utfra en slik observasjon.

Det jeg først og fremst tenker på, utfra nicks innlegg, er at ei jente tidlig i puberteten ikke bør løpe rundt toppløs i stringbikinibukse - uansett om det er far eller bestemor, for den saks skyld, som er sammen med henne.

Selv om verken hun eller faren ser på henne som et seksuelt vesen, vil veldig mange andre gjøre det, når hun blir eksponert på den måten.

Skrevet

En ting er hvorvidt denne pappaen hadde et upassende forhold til datteren sin - det er uansett noe man ikke kan ta stilling til utfra en slik observasjon.

Det jeg først og fremst tenker på, utfra nicks innlegg, er at ei jente tidlig i puberteten ikke bør løpe rundt toppløs i stringbikinibukse - uansett om det er far eller bestemor, for den saks skyld, som er sammen med henne.

Selv om verken hun eller faren ser på henne som et seksuelt vesen, vil veldig mange andre gjøre det, når hun blir eksponert på den måten.

I nudistleire løper de rundt nakne, sitter på skuldrene til far, bader og gjør en hel masse ting som folk vanligvis gjør i badedrakt- og bukse.

Er det dette lille plagget som gjør hele forskjellen? Eller er nudistleirene de rene pedoreirene?

Skrevet

Selvsagt er det upassende og gå slik i alle offentlighet. Se bare nedover i tråden på alle syklig seksualfikserte halvhysteriske kjærringer som løper omkring og passer på andre...

De tror jo tydligvis at alle pappaer er like seksualorienterte mot barn som dem selv.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Selvsagt er det upassende og gå slik i alle offentlighet. Se bare nedover i tråden på alle syklig seksualfikserte halvhysteriske kjærringer som løper omkring og passer på andre...

De tror jo tydligvis at alle pappaer er like seksualorienterte mot barn som dem selv.

Jeg synes det er upassende, og jeg synes faren kunne sørget for at 11-åringen ikke gikk i stringbikini.

Men derfra til å tro han er en overgriper? Nei, det falt meg ikke inn en gang.

Skrevet

I nudistleire løper de rundt nakne, sitter på skuldrene til far, bader og gjør en hel masse ting som folk vanligvis gjør i badedrakt- og bukse.

Er det dette lille plagget som gjør hele forskjellen? Eller er nudistleirene de rene pedoreirene?

Nudistleire blir en helt annen greie - der er nakenheten ufarliggjort på en helt annen måte.

Men pubertet pluss stringtruse sender uvilkårlig enkelte signaler - som andre kan misforstå.

Jeg må understreke at jeg ikke tenkte pedotanker med faren i første omgang - snarere at det var tankeløst å eksponere datteren på den måten. Kanskje han fortsatt ser på henne som et lite barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...