Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er upassende, og jeg synes faren kunne sørget for at 11-åringen ikke gikk i stringbikini.

Men derfra til å tro han er en overgriper? Nei, det falt meg ikke inn en gang.

Ja jeg skrev jo også at det er upassende, all den tid det løper rundt en masse forvirrede sjeler som aldri har lært seg å skille mellom nakenhet på den ene siden, og sex på den andre, og som gjerne legger ned masse energi i å overføre sitt eget anstrengte forhold til kropp over på andre.

Da MÅ bare slike folk som denne jenta og faren hennes inrette seg etter det.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

8

• nick

6

• maire

3

• Niobe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor ikke? Datteren min, snart 15, bruker bare stringtruser. Men hun sprader ikke rundt i offentlighet med dem. De er stort sett gjemt under levisbuksene, og det er vel de fleste truser, gjemt under buksene altså?

Gjemt og gjemt, fru Blom. Både trusestrikken og halve ræva er ovenfor bukselinninga på en del. I sær når de sitter.

Skrevet

Nudistleire blir en helt annen greie - der er nakenheten ufarliggjort på en helt annen måte.

Men pubertet pluss stringtruse sender uvilkårlig enkelte signaler - som andre kan misforstå.

Jeg må understreke at jeg ikke tenkte pedotanker med faren i første omgang - snarere at det var tankeløst å eksponere datteren på den måten. Kanskje han fortsatt ser på henne som et lite barn?

«-Men pubertet pluss stringtruse sender uvilkårlig enkelte signaler - som andre kan misforstå.-»

Da ligger det vel implisitt i det du sier: misforstå? Problemet er da hvordan man oppfatter, ikke sant? Da blir det plagget som provoserer, ikke nakenhet i seg selv.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja jeg skrev jo også at det er upassende, all den tid det løper rundt en masse forvirrede sjeler som aldri har lært seg å skille mellom nakenhet på den ene siden, og sex på den andre, og som gjerne legger ned masse energi i å overføre sitt eget anstrengte forhold til kropp over på andre.

Da MÅ bare slike folk som denne jenta og faren hennes inrette seg etter det.

Så dere menn har lettere for å skille mellom nakenhet og sex?

Nei du, det stemmer nok ikke helt.

Skrevet

Gjemt og gjemt, fru Blom. Både trusestrikken og halve ræva er ovenfor bukselinninga på en del. I sær når de sitter.

Er det noe å henge seg opp i da? Skjønner ikke at det kan engasjere så mye..

Skrevet

«-Men pubertet pluss stringtruse sender uvilkårlig enkelte signaler - som andre kan misforstå.-»

Da ligger det vel implisitt i det du sier: misforstå? Problemet er da hvordan man oppfatter, ikke sant? Da blir det plagget som provoserer, ikke nakenhet i seg selv.

Plagg pluss halvnakenhet i den konteksten, ja.

Og selvsagt er det avhengig av omgivelser og konnotasjoner i kulturen. Noe annet ville jo vært absurd og rett og slett umulig.

Skrevet

Plagg pluss halvnakenhet i den konteksten, ja.

Og selvsagt er det avhengig av omgivelser og konnotasjoner i kulturen. Noe annet ville jo vært absurd og rett og slett umulig.

Bottom line, det er perspsjonen som er avgjørende. Veien til Bjugn er kortere enn en aner...

Skrevet

Bottom line, det er perspsjonen som er avgjørende. Veien til Bjugn er kortere enn en aner...

Men nå var det vel først og fremst du som trakk frem overgrep og Bjugn, da...

Persepsjon er en ting. En kulturs konnotasjoner er noe annet - og egentlig det mest avgjørende her, synes jeg.

Skrevet

Så dere menn har lettere for å skille mellom nakenhet og sex?

Nei du, det stemmer nok ikke helt.

Ja vi ser jo tydelig her hvem som er mest negativt opptatt av nakenhet...selv om du selv antagelig oppfatter det som positivt å ha et så anstrengt forhold til G-strenger som mulig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja vi ser jo tydelig her hvem som er mest negativt opptatt av nakenhet...selv om du selv antagelig oppfatter det som positivt å ha et så anstrengt forhold til G-strenger som mulig.

Jeg har en datter på 14 da, så det er sikkert derfor.

Det er nok mammaer som helst tar dette ansvaret, så kanskje det er derfor det er vi som reagerer. Tror ikke det er så mange menn her heller.

Skrevet

Men nå var det vel først og fremst du som trakk frem overgrep og Bjugn, da...

Persepsjon er en ting. En kulturs konnotasjoner er noe annet - og egentlig det mest avgjørende her, synes jeg.

Bjugn er denne sakens kjerne, satt på spissen. Jeg stiller spørsmål ved folks persepsjon, når det er dette lille plagget som avgjør hvorvidt det er seksuelle undertoner eller ikke.

Hvis bluferdighet er det som krenkes? Hvem er blotteren, og hvem er kikkeren? Hvor mye drit kan ikke en skitten fantasi føre til?

Skrevet

Jeg har en datter på 14 da, så det er sikkert derfor.

Det er nok mammaer som helst tar dette ansvaret, så kanskje det er derfor det er vi som reagerer. Tror ikke det er så mange menn her heller.

Sitat: Det er nok mammaer som helst tar dette ansvaret.

Vel, når det gjelder å verge døtre mot uønskede beilere er vel menn vel så aktive.

Skrevet

Er det noe å henge seg opp i da? Skjønner ikke at det kan engasjere så mye..

Nei, jeg driter i hva som synes og ikke synes. Det var bare en kommentar til hun som skrev at trusa er skjult.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sitat: Det er nok mammaer som helst tar dette ansvaret.

Vel, når det gjelder å verge døtre mot uønskede beilere er vel menn vel så aktive.

Ja, men her i huset er det ihvertfall jeg som ordner med klær til barna. 14-åringen har begynt å handle litt selv da.

Men jeg er rimelig sikker på at pappaen også hadde reagert hvis datteren vår hadde hoppet i bassenget bare iført en stringbikini.

Skrevet

Tøtsji greier, det der. Men siden dette angivelig har foregått i full åpenhet, og så vidt jeg forstår av dine tilleggskommentarer videre i tråden, så har det heller ikke vært antydning til noe seksuelt mellom dem. Hva er da problemet?

Er vi så på vakt mot slikt at vi kan risikere en hekseprosess der alle blir ofre? Jeg er ingen barnepsykolog, men jeg biller meg inn at seksuelt misbrukte barn ikke er å finne i fri og lettkledd lek sammen med overgriperen, verken i poolen eller andre steder.

Jentene våre hadde aldri fått lov av MEG i alle fall å gått toppløse og med STRING! -æsj.

:)

Skrevet

Jentene våre hadde aldri fått lov av MEG i alle fall å gått toppløse og med STRING! -æsj.

:)

Det har jeg ingen kommentarer til - på DOL.

Skrevet

Det har jeg ingen kommentarer til - på DOL.

I know.,...men vi damer i tråden her husker sikkert bare så altfor godt fra vi sjøl var 10 år og i "blomstring".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...