Gå til innhold

Service på restaurant - hva synes du om denne?

Anbefalte innlegg

Gjest Bad scampi
Skrevet

Hei!

Var på byen i går, gikk på bar/restaurant og bestilte tapas-tallerken med masse digg på. Det som ikke var så veldig digg, var at de såkalt hvitløksmarinerte scampiene smakte gammelt, nesten som jord (mugg). Nå er jeg i utgangspunktet ingen stor rekespiser, så jeg bare raket de til side og spiste resten av maten.

Da kelneren kom og skulle rydde, sa jeg på en pen måte fra om at scampiene ikke var gode, og at de ikke måtte servere dem til andre før de sjekket kvaliteten.

- Ja men vi fikk inn nye varer i dag, sa den unge kelneren. - Javel, de er forsatt ikke gode, de smaker jord, sier jeg.

Kelneren tar med seg tallerkenen ut.

OG SÅ kommer han igjen, men beskjed fra kokken om at de FAKTISK kom rett fra fryseren. Da sprakk jeg, - Det er helt uinteressant hvor de kommer fra, DE VAR IKKE GODE!

Hva slags kelner/sted er det som trekker kunden i tvil, ikke bare en gang, men 2 ganger?

Etter min utblåsning ristet han bare på hodet og gikk...

Du kan vel si at det ikke ble noe driks der i gården, og kaffen tok vi et annet sted.

Hva synes dere om et slikt sted / en slik kelner?

Skrevet

Reker blir ikke gamle, de råtner. Konsistensen blir løs, og er det ekstra ille så stinker det.

Jeg vet ikke hva som var galt i ditt tilfelle, men han tok i det minste klagen med ut til kokken. Det er det ikke alltid de gjør.

Han kunne taklet det hele på en bedre måte, en beklagelse og tilbud om gratis kaffe hadde sikkert satt deg i bedre humør, men jeg synes ikke det var så veldig mye å mase om.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er noe å mase om ja! Enig med deg i null tips og kaffe ett annet sted.

Skrevet

Dårlig service.

Har opplevd det samme, men det holder ikke.

Skrevet

Desverre overrasker det meg ikke, det er så mye elendig service i dette landet her at det er helt latterlig.

Det er selvsagt ikke greit at de behandler en kunde på denne måten.

Skrevet

det var ikke riktig måte å håndtere det på, men jeg føler litt med den unge kelneren. Jeg har selv vært servitør og servitøren står mellom barken og veden. Det er mye kjefting og krangling mellom servitører og kokker. Det er nok kokken som har sagt at han skal gå ut igjen og forklare. Siden kelneren var ung er han gjerne og ganske ny eller ekstrahjelp. Da er det lett for å gjøre som kokken sier. Det at han ristet på hodet burde han ikke gjort. Men FOR et drittyrke!.... Jeg måtte ta dritt både fra gjestene og kokkene

Gjest Maxipriest
Skrevet

Hvor ofte sånn ca går du ut på en restaurant og spiser?

Gjest uff da, bad day
Skrevet

Det er jo vanskelig å diskutere smak da....

Du hadde jo sagt at de ikke måtte servere dem til andre før de sjekket kvaliteten - og kelneren kommer med en tilbakemelding.

Hadde ikke tatt sånn på vei, men selvfølgelig er det noe som heter at kunden alltid har rett da.

Gjest Bad scampi
Skrevet

Hvor ofte sånn ca går du ut på en restaurant og spiser?

Ikke så ofte i Norge, oftere i utlandet. Det er kanskje derfor jeg blir så drit skuffa over norske forhold...

Skrevet

Jeg tror kelneren kunne ha opptrådt litt mer elegant. Men, apropos dårlig service: Jeg var på en restaurant i Karl Johansgt for noen år siden, og fikk servert en salat med tomatskiver som hadde to cm lange muggtråder på den ene siden. Etter å ha kremtet, vinket, og forsøkt å få kelnerens oppmerksomhet i noen minutter uten hell, måtte jeg til slutt reise meg opp og oppsøke kelneren. Jeg hadde med meg tallerkenen, men rakk ikke å fremføre mitt budskap, for kelneren forsøkte å stikke unna. Så til slutt måtte jeg bruke litt stemme og sa sånn halvhøyt: "Du, denne salaten er ikke helt god. Tomatene er mugne."

Da fikk jeg oppmerksomhet gitt. Kelneren bråvendte og sa med høy stemme at jeg ikke trengte å utbasunere for hele restauranten hva som var feil. Dessuten mente han det slettes ikke var mulig at det var noe feil med tomatene, "for de var nyoppskårne". Jeg ble litt paff. Hvordan kan man ha nyoppskårne tomatskiver som er fulle av mugg på den ene siden?

Jeg fikk snakke med en ny servitør som tilbø meg ny og gratis mat.Men, jeg valgte heller å pakke sammen og forlate stedet.

Skrevet

Det er mange uproffe kelnere og mye (knapt) halvgod mat på norske restauranter. Enda bra at du ike tipset! Jeg har venner som tipser UANSETT kvaliteten på mat og service.

Gjest baremei
Skrevet

Reker blir ikke gamle, de råtner. Konsistensen blir løs, og er det ekstra ille så stinker det.

Jeg vet ikke hva som var galt i ditt tilfelle, men han tok i det minste klagen med ut til kokken. Det er det ikke alltid de gjør.

Han kunne taklet det hele på en bedre måte, en beklagelse og tilbud om gratis kaffe hadde sikkert satt deg i bedre humør, men jeg synes ikke det var så veldig mye å mase om.

Hvis reker ligger i frysen lenge, blir de oksidert(selv om det går sakte)-de blir seige og smaker harskt. Så det går nok an, ja.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det der er da en ganske vanlig opplevelse for oss som bor i Norge?

Det eneste stedet her i byen vi er garantert gos service er på kinarestauranten. Det er vennlige mennesker som vet hva kundebehandling er!

Gjest Maxipriest
Skrevet

Ikke så ofte i Norge, oftere i utlandet. Det er kanskje derfor jeg blir så drit skuffa over norske forhold...

Ikke uvanlig at de som er sjeldne restaurantgjester er de som klager mest.

Skrevet

Betalte du dyrt for maten: Ikke ok. Ville selv ønsket at de ansatte litt mer proffe kelnere.

Rimelig mat: Ville ikke reagert på svarene hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...