Gå til innhold

Lenge siden Tor Milde har fått seg no'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke mye seriøs han karen der.

Han sier jo omtrent ingenting.

Dette var dårlig, dette var dårlig, dette var dårlig.Hakk i plata, hakk i plata.

Han er en lavpanna fyr, som prøver å kjekke seg.

Jeg synes han har naturlig autoritet. Og at han er mye mer sympatisk enn den noe klysete Jan Fredrik Karlsen i forrige runde. Og han er i alle fall ikke noe mer stereotyp i uttalelsene sine enn de andre dommerne. Ole sier stort sett bare at "du ser kul ut på TV".

Og tenk om alle mannfolka hadde vært like forsiktige og pusete som David Eriksen? Da hadde det ikke blitt mye fart over programmet.

Trodde ikke du så på TV, forresten?

Gjest rutangis netu
Skrevet

«-Men han er seriøs, og han bedømmer dem ut fra faglige kriterier, uten å trekke inn hvor "kule" de ser ut.-»

Hvilke «faglige kriterier» er det? At han er musikkjournalist? Fyren kan fan ikke en note, kan knapt spille på slurva og har ikke fem minutter musikkutdannelse? Til overmål sitter han der og er utidig, direkte bedriten mot folk som gjør så godt de kan?

Nei, kom ikke her...

Ja, og så har han jo selv vært med på å stemme fram alle de her 'idolene' som de presenterer i denne runden!

Skrevet

Ja, og så har han jo selv vært med på å stemme fram alle de her 'idolene' som de presenterer i denne runden!

Begripe det den som kan...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes han har naturlig autoritet. Og at han er mye mer sympatisk enn den noe klysete Jan Fredrik Karlsen i forrige runde. Og han er i alle fall ikke noe mer stereotyp i uttalelsene sine enn de andre dommerne. Ole sier stort sett bare at "du ser kul ut på TV".

Og tenk om alle mannfolka hadde vært like forsiktige og pusete som David Eriksen? Da hadde det ikke blitt mye fart over programmet.

Trodde ikke du så på TV, forresten?

Jeg synes ikke noen av de har naturlig autoritet.

Aller minst Tor Milde.

Bare så vidt han gidder se opp. Stirrer bare ned i bordet.

Ole er ikke stort bedre. Ser ut som han skal sovne når som helst, og sitter bare og stønner, og lurer på om han i det hele tatt skal gidde å si noe. Sånn ser det ihvertfall ut.

Jeg synes Jan Fredrik Karlsen viste et mer ekte engasjement.

De som er nå, greier bare så vidt å hoste ut av seg noe som helst.

Hun jenta er den som er mest seriøs i år, og han pene er i det minste hyggelig.

Skrevet

«-Men han er seriøs, og han bedømmer dem ut fra faglige kriterier, uten å trekke inn hvor "kule" de ser ut.-»

Hvilke «faglige kriterier» er det? At han er musikkjournalist? Fyren kan fan ikke en note, kan knapt spille på slurva og har ikke fem minutter musikkutdannelse? Til overmål sitter han der og er utidig, direkte bedriten mot folk som gjør så godt de kan?

Nei, kom ikke her...

Dette er ikke en ren musikkonkuranse, det er en "popstjerne"-konkurranse. De er på jakt etter noen som både synger godt, og som har den såkalte x-faktoren. Med andre ord må dommerne kunne bedømme både det ene og det andre. De må ha teft og musikalitet. De må ha blikk for hva som "selger". Det hjelper ikke å kunne synge som en gud, hvis man er helt anonym og uten utstråling.

Denne teften kan man godt ha uten musikkutdannelse. Og uten å kunne spille eller synge selv. Dommerne må være musikalske, men det kan man selvsagt være likevel. At han ikke spiller eller synger selv fratar ham neppe evnen til å bedømme det han ser og hører.

Jeg synes også det er unødvendig å slakte dem helt. Men i hver runde har en eller flere av dommerne kommet med slike utsagn. Det er en del av konseptet, og har ingenting spesifikt med Milde å gjøre.

F. eks. sa Anneli Drecker i forrige runde til en gutt at "jeg blir kvalm av å høre på deg". Er det noe bedre?

Og Karlsen sa både det ene og det andre. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg så veldig opp i Milde.

Jeg så i et annet innlegg at du ikke orket å se på. Uttaler du deg om et program du ikke ser på?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Aller minst Tor Milde.

Ole er ikke stort bedre. Ser ut som han skal sovne når som helst, og sitter bare og stønner, og lurer på om han i det hele tatt skal gidde å si noe. Sånn ser det ihvertfall ut.

Jeg har sagt her tidligere at idol er det eneste programmet jeg er avhenig av å se hele uka.

Bare en uke tilbake sa jeg det.

Tidligere var det bit for bit.

Stort sett på fredager jeg har pleid å se på Tv.

Men idol må jeg altså se, og VM da.

Ellers følger jeg ikke med på noen tv-serier.Ser aldri på filmer heller. Er kjedelig sånn.

Jeg liker å se på diskusjonsprogrammer da, men slipper aldri til.

Skrevet

Aller minst Tor Milde.

De våkner til når de virkelige gode synger. Du kan da ikke påstå at Milde var uengasjert da han sa til Cindy at "dette var vakkert"?

Smilte gjorde han til og med.

Skrevet

Klart han er pissed. Disse småbertene avviser sikkert han seksuelle antydninger etter sending.

For det er vel han som gjerne feier over 17-åringer?

*lol*

Skrevet

Dette er ikke en ren musikkonkuranse, det er en "popstjerne"-konkurranse. De er på jakt etter noen som både synger godt, og som har den såkalte x-faktoren. Med andre ord må dommerne kunne bedømme både det ene og det andre. De må ha teft og musikalitet. De må ha blikk for hva som "selger". Det hjelper ikke å kunne synge som en gud, hvis man er helt anonym og uten utstråling.

Denne teften kan man godt ha uten musikkutdannelse. Og uten å kunne spille eller synge selv. Dommerne må være musikalske, men det kan man selvsagt være likevel. At han ikke spiller eller synger selv fratar ham neppe evnen til å bedømme det han ser og hører.

Jeg synes også det er unødvendig å slakte dem helt. Men i hver runde har en eller flere av dommerne kommet med slike utsagn. Det er en del av konseptet, og har ingenting spesifikt med Milde å gjøre.

F. eks. sa Anneli Drecker i forrige runde til en gutt at "jeg blir kvalm av å høre på deg". Er det noe bedre?

Og Karlsen sa både det ene og det andre. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg så veldig opp i Milde.

Jeg så i et annet innlegg at du ikke orket å se på. Uttaler du deg om et program du ikke ser på?

«-Uttaler du deg om et program du ikke ser på? -»

Er det rart det er krig i verden, når folk på død og liv skal konstruere slikt vås. Selvsagt har jeg sett NOK til å komme med en uttalelse, og jeg er ikke imponert over denne «juryen» og deres subjektive sabling av disse tenåringene.

Vel og bra at dette er en konkurranse der vinneren skal ha det som trengs for å bli et «idol», det ligger innbakt i selve konseptet. Men det kan da for fan ikke være nødvendig opptre med slike tatermanerer fordi en ikke liker det utøveren presterer?

Hvis man da ikke har en pervers glede av å ydmyke unger da, åf kårs. Så vidt jeg vet så liker vist denne fysakken yngre jenter, kanskje han har mistet «grepet».

Gjest KariKruskakli
Skrevet

De våkner til når de virkelige gode synger. Du kan da ikke påstå at Milde var uengasjert da han sa til Cindy at "dette var vakkert"?

Smilte gjorde han til og med.

Ja, da ble jeg virkelig rørt over at det i det hele tatt kunne komme noe slikt ut av hans munn.

Men hvis han hadde sagt noe annet, så burde han ha blitt sparket ut derfra. For det var virkelig vakkert.

Men det var en jente der i kveld som hadde en litt spesiell sang kanskje, men sang veldig pent. Hun fikk høre bare dritt. Antagelig fordi de ikke likte sangen.

Jeg synes synd på henne.

Hun fortjente ikke dette.

Skrevet

Ja, da ble jeg virkelig rørt over at det i det hele tatt kunne komme noe slikt ut av hans munn.

Men hvis han hadde sagt noe annet, så burde han ha blitt sparket ut derfra. For det var virkelig vakkert.

Men det var en jente der i kveld som hadde en litt spesiell sang kanskje, men sang veldig pent. Hun fikk høre bare dritt. Antagelig fordi de ikke likte sangen.

Jeg synes synd på henne.

Hun fortjente ikke dette.

Mener du hun som sang et eller annet om "...train going up a hill"?

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Det er et vanlig norsk uttrykk å bruke om sure folk.

Enig! ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mener du hun som sang et eller annet om "...train going up a hill"?

Ja.

Skrevet

Ja.

Jeg synes også hun var helt OK. Hun var ikke den største vokalisten, men det var noe søtt og yndig over stemmen og måten hun sang på.

Pop-bransjen kjenner jo til ganske mange vokalister som ikke er super-vokalister.

Litt rart i grunn med disse idol-dommerne. Noen av deltagerne får høre at det ikke er så farlig at vokalen er dårlig, fordi det er ikke jakten på en super-vokalist, mens andre får høre at de ikke er bra nok vokalmessig! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...