Gå til innhold

Hjemmebleking av hår?


Gjest gomle

Anbefalte innlegg

Det finnes en del hjemmeblekinger å få kjøpt. Jeg vet at noen av dem har lett for å bli gule. Kan man da kjøpe ny og ta en gang til på samme striper, vil det da bli enda lysere (og dermed mindre gult)? Noen som har et godt merke å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke-frisør

Jeg helbleket håret en gang, "selvfølgelig" blei det gulskjær i det ..... da tok jeg en farge som har ask-farge i seg, tok en omgang med det for så å helbleke igjen, håret mitt blei lyst som om jeg hadde gjort det hos frisøren.

Men somsagt måtte da bruke tre pakker med farge + at det er en forferdelig hard påkjenning for håret. Så har du ikke sterkt hår og hodebunn anbefales vel ikke dette akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg helbleket håret en gang, "selvfølgelig" blei det gulskjær i det ..... da tok jeg en farge som har ask-farge i seg, tok en omgang med det for så å helbleke igjen, håret mitt blei lyst som om jeg hadde gjort det hos frisøren.

Men somsagt måtte da bruke tre pakker med farge + at det er en forferdelig hard påkjenning for håret. Så har du ikke sterkt hår og hodebunn anbefales vel ikke dette akkurat.

Ble vel omtrent like dyrt som hos frisør også, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få en fin farge på håret selv om det er hjemmebleking (men det kan også fort blir gulskjær), men jeg vil advare deg om at det sliter veldig på håret når du bleker hele håret.

Loreal har sånne 2 in 1 fargepakninger der det følger med vanlig farge og blekingsfarge. Dermed kan du farge hele håret først med en farge, også bleker du striper etterpå, dette sliter ikke fullt så mye på håret. Dessuten blir det finere fordi det blir mer spill i håret. Så hvis du skal gjøre noe hjemme vil jeg anbefale det.

MEN når du farger/bleker med hjemmepakninger har fargen en tendens til å bli fortere "dull" i forhold til når du farger det hos frisøren. I tillegg så er du jo garantert en fin farge hos frisøren. Hva skjer hvis du ikke er fornøyd med det du gjør hjemme? Da må du kanskje kjøpe flere pakninger og det kan fort bli dyrt.

En ting til , hvis du har slitt hår fra før av, bør du heller gå til frisør. Fargen de bruker hos frisøren er mye mer skånsom enn den fargen du får i sånne hjemmepakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...