Gå til innhold

Om troverdighet og anonymitet (til spesielt interesserte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til spesielt interesserte.

Kan forestille meg at noen har reagert på at jeg kun er 26 år iom at jeg f.eks blant annet for to, tre uker siden skulle holde et selskap for 10 voksne. Ja, det gjorde jeg. Jeg var så og si eneste under 30. Videre så omtaler jeg av og til folk på min egen alder som "unge", "ungtutter" osv. Dette er ikke noe jeg har gjort for å virke eldre enn jeg er, men det gjenspeiler bare hvordan jeg snakker også irl sammen med vennene mine. Som regel er det med et glimt i øyet, andre ganger ikke.

Så, om du skulle ha fått mindre troverdighet til meg etter aldersavsløringen, så håper jeg det er gjenopprettet nå.

Om anonymitet: Jeg har jo skrevet en del om en viss Frk Fanastisk. Dette har jeg kun gjort fordi jeg er 99 % sikker på at ingen her inne vet hvem jeg har omtalt, selv om noen - mot formodning - skulle vite hvem jeg er. Hvorfor jeg er sikker på dette er ganske enkelt, men av hensyn til nettopp anonymiteten kan jeg ikke si hvorfor.

Så, det var bare det jeg ville si.

Skrevet

26-åringer er ikke akkurat fjortisser da...jeg hadde da vært kjerring i ordets rette forstand i 11 år allerede jeg da - så kom ikke her og tro du er så sabla ung! :)

mil1365380270
Skrevet

Selv er jeg 83, men sier jeg er 33. Bare for at dere skal ta meg på alvor, og ikke tro jeg er dement ;-)

Skrevet

Det er vel ikke rart å være 26 år gammel og ha selskap for ti voksne?

Skrevet

Om jeg sier at jeg er 25 år noen ganger og 30 år andre ganger, ser jeg ikke noe poeng i å forsvare hverken det ene eller det andre.

Men jeg er muligens ikke av de "spesielt interesserte" du snakker til, for jeg henger ikke med. Men om folk tror du ikke er 26 år når du sier det, så so what? Om det stemmer eller ikke har vel ingen verdens betydning?

Skrevet

Det er vel ikke rart å være 26 år gammel og ha selskap for ti voksne?

Var bare redd dere skulle begynne å tvile på at jeg bevisst utgir meg for å være en annen en den jeg er - men jeg blir jo beroliget av dem som svarer iallefall.

Godt.

Skrevet

Om jeg sier at jeg er 25 år noen ganger og 30 år andre ganger, ser jeg ikke noe poeng i å forsvare hverken det ene eller det andre.

Men jeg er muligens ikke av de "spesielt interesserte" du snakker til, for jeg henger ikke med. Men om folk tror du ikke er 26 år når du sier det, så so what? Om det stemmer eller ikke har vel ingen verdens betydning?

Har vel en overutvilket samvittighet - som slår inn også når det ikke er grunn til det.

Ikke godt.

Skrevet

Har vel en overutvilket samvittighet - som slår inn også når det ikke er grunn til det.

Ikke godt.

"Huff, kanskje de på internett tror jeg har løyet"?

;)

Skrevet

"Huff, kanskje de på internett tror jeg har løyet"?

;)

Akkurat :)

mil1365380270
Skrevet

Ikke godt.

Nettopp! Du fremstår som en reflektert 26-åring, absolutt ikke som en løgner :-)

Skrevet

Om dette med alder og troverdighet.....

Jeg husker selv at jeg kunne irritere meg over "ennå ikke tørr bak øra"-kommentarer da jeg selv var mange-og-tyve år.

Men man er da i aller høyeste grad voksen når man er 26! ;-) Jeg var både ferdig utdannet, i jobb og gift da. Hadde vært merkelig hvis jeg ikke skulle bli tatt på alvor fordi jeg var "for ung".

Men som jeg sa i den tråden hvor alderen din ble avslørt, så har jeg lett for å tippe at folk som er modne og voksne er nærmere meg i alder enn det de egentlig er. Det er akkurat som om jeg helst liker å tro en som moden person ikke er så veldig mange år yngre enn meg selv!! *smil*

Og så har jeg merket meg en ting til: Den som er 10-12 år eldre en den unge voksne vil lettere føle at de to er nærmere hverandre i alder enn den yngste av de to.

En kollega på 42 omtalte en gruppe på jobb som "vi på vår alder", hvorpå han sporenstreks ble "irettesatt" (på en humorsitisk måte) av en på 32. De var slettes ikke på samme alder!! ;-)

Jeg husker tanken godt selv: I slutten av tyveårene kunne jeg lett føle at dem som var 10 år eldre var mye eldre enn meg. Nå føler jeg at dem som er 10 år yngre enn meg er bare litt yngre... ;-)

Menneskets evne til selvebdrag?? *S* Eller bare et bevis på at tiden ikke er konstant, men går fortere etter hvert som årene går? ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Da jeg var 26 hadde jeg vært gift i 6 år og hadde barn. Jeg vil da håpe at folk mente jeg var troverdig på den tiden :-).

I dag er jeg mer usikker, 38 år og kjæreste og ingen planer om giftemål.... Kanskje mindre troverdig?

Skrevet

Da jeg var 26 hadde jeg vært gift i 6 år og hadde barn. Jeg vil da håpe at folk mente jeg var troverdig på den tiden :-).

I dag er jeg mer usikker, 38 år og kjæreste og ingen planer om giftemål.... Kanskje mindre troverdig?

:)

Skrevet

Når man er ung (betydelig yngre enn 26), så kan man lett tenke at man bare blir mer og mer moden etterhvert som årene går.

Men så blir man mer "voksen", da, og så oppdager man at på et tidspunkt blir man ikke "mer moden" - man blir bare eldre! ;-)

Men man kan jo få nye erfaringer selvsagt, som gjør at man ser annerledes på ting etterhvert, eller skjønner at ting ikke er så svart-hvitt som man kanskje en gang trodde.

Men likefullt, en på vår alder kan like gjerne reagere umodent på samme måte som man kunne når man var mye yngre! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...