Gå til innhold

Kan jeg få rette?

Anbefalte innlegg

Gjest rødpenna
Skrevet

Jeg henger meg av og til opp i åpenbare skrivefeil her inne.

Irriterer meg over innlegg som man ikke gidder lese på grunn av manglende avsnitt, eller manglende mellomrom etter komma og punktum.

Blir frustrert når jeg har mer lyst å rette på innlegget enn å svare seriøst på det.

Kan jeg få rette på disse, eller vil dere helst at jeg ikke skal bry meg om slikt tull?

Jeg er ikke lærer, så språket mitt er nok ikke perfekt, kanskje jeg retter feil, men av og til har jeg så lyst til å ta fram

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• ShitDiddelyDo

7

• Babette

6

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du må gjerne rett på meg - men som oftest er det feil fordi jeg ikke gidder å lese gjennom først og så trykker jeg på SEND før jeg får sukk for meg.

Gjest rødpenna
Skrevet

Du må gjerne rett på meg - men som oftest er det feil fordi jeg ikke gidder å lese gjennom først og så trykker jeg på SEND før jeg får sukk for meg.

Nå er vel ikke du den som frustrerer meg mest i den henseende.

Et eksempel på hva jeg mener er innlegget i dag på Samliv fra "fortsatt ung". Problemstillinga er jo grei nok, men man mister nesten pusten når man leser uten pauser.

Skrevet

Det er grunnen hos meg også! ;-)

I begynnelsen her inne hadde jeg alltid forhåndsvisning, sjekket og kontrollerte og rettet! Bare for å oppdage at det nok er svært få som gjør det samme, og at dette ble svært så tidkrevende.

DOL er jo litt muntlig, på en måte, så da godtar man andre ting enn i RL.

Skrevet

Nå er vel ikke du den som frustrerer meg mest i den henseende.

Et eksempel på hva jeg mener er innlegget i dag på Samliv fra "fortsatt ung". Problemstillinga er jo grei nok, men man mister nesten pusten når man leser uten pauser.