Gå til innhold

NHD: stoffskifte og Seroxat


Gjest NyttLiv

Anbefalte innlegg

Gjest NyttLiv

Jeg fikk i dag beskjed fra legen om at jeg har litt lavt stoffskifte (jeg har hatt masse ulike leger, og ingen har sjekket dette før) Han tror det godt kan forklare mine depressive symptomer.

Jeg blei først veldig glad, for blir jeg kvitt depresjonen er jo det kjempeflott (og man kan vel bli kvitt stoffskiftedepresjoner ved noe pillegreier?)

Men så lurer jeg på en ting. Jeg går på 30 mg Seroxat daglig. Jeg fikk vel dette pga depresjonen (jeg ba psykologen min om å få legen til å skrive ut noe fordi jeg var blitt mye mer deprimert igjen) men jeg har jo også sosial angst. Jeg føler i grunn at Seroxaten fungerer på begge deler. Fungerer Seroxat på lavt stoffskifte også, eller er det slik at Seroxaten gjør at jeg har mindre angst og dermed blir mindre deprimert?

Kan jeg fortsette på Seroxat selv om jeg begynner på medisiner for stoffskiftet? Stoffskiftemedisiner virker vel ikke på angst, og ettersom jeg mener jeg har mindre angst av seroxaten vil jeg gjerne fortsette med den.

Og så lurer jeg på vitaminpiller også. Jeg begynnte å ta vitaminpiller en stund etter at jeg hadde begynnt på Seroxat også. Jeg syntes jeg ble bedre av vitaminpillene også. I alle fall mindre trøtt. Har vitaminpiller og slikt noe med stoffskiftet å gjøre? Skal jeg slutte med dem når jeg evt begynner på stoffskiftetabletter?

Håper du kan svare på dette. Jeg skal til legen den 15, men han vet som sagt ikke så mye om meg ettersom jeg bare har vært hos ham en gang før (vet ikke hvor mye det står i legekontorjournaler, men) og jeg er fortsatt litt dårlig til å sørre å spørre legen selv om Seroxaten virker på angsten så jeg har blitt flinkere, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...