Gå til innhold

Mobbeoffer blir kjendis

Anbefalte innlegg

Gjest LillKarine
Skrevet

Mia Gundersen er et fint eksempel på dette. Hun var mobbeoffer som barn, men kom seg opp og frem som voksen. Er det noen som kjenner til flere kjendiser, norske og utenlandske kjendiser som har klart seg bra i voksenlivet til tross for slik motgang?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• collins

13

• Tottlå

12

• Mr Kahn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det finnes nok mange som Mia!

Jeg ser bare på de som jeg gikk på skole med. Jeg var desverre blandt dem som ble svært mobbet på ungdomsskolen, blandt mange andre .......

Nå mange år senre ser jeg stor forskjell på oss "mobbeoffer" og "mobberene".

Vi mobbeoffere har greid oss kjempe bra, og mer enn det, i livet....... har kontroll og er målrettet! Mobberene sliter.......

Tror flere opplever det samme som meg!

:D

Skrevet

Definerer du kun kjendiser som folk som har kommet seg "opp og fram" og "klarer seg bra" i voksenlivet?

*rister på hodet*

Skrevet

Definerer du kun kjendiser som folk som har kommet seg "opp og fram" og "klarer seg bra" i voksenlivet?

*rister på hodet*

Hvor i all verden var det LillKarine gjorde den trange definisjonen som du legger i munnen hennes/hans? Du skal jaggu være ute etter kun å krangle og å finne feil for å tolke på den måten.

".............................."

Skrevet

*rister på hodet*

Det var da ikke det hun mente!!!!!

Hun mener, og det mener jeg også, alt det er BRA at tidligere mobbeoffer har kommet seg frem i livet!!!!!!

Skrevet

Hvor i all verden var det LillKarine gjorde den trange definisjonen som du legger i munnen hennes/hans? Du skal jaggu være ute etter kun å krangle og å finne feil for å tolke på den måten.

enig!

Skrevet

Trrp.trrp,trrp,trrp, trrp, trrp, trrp, trrp, trrp, trrp...

*trommer megetsigende fingende i bordet og ser på prosaken med det ene øyenbrynet litt høyrere enn det andre*

Skrevet

Trrp.trrp,trrp,trrp, trrp, trrp, trrp, trrp, trrp, trrp...

*trommer megetsigende fingende i bordet og ser på prosaken med det ene øyenbrynet litt høyrere enn det andre*

Har du krampe, stakkar?

"............................"

Skrevet

Demp deg a'gitt.

Poenget mitt var at et mobbeoffers vellykkethet i voksen alder, ikke behøver bety at man blir kjendis. Jeg syns spørsmålet hennes var vel mye kjendisorientert i forhold til denne problematikken.

Kanskje mange ex-mobbeoffer som klarer seg veldig bra, men som har mye gammelt gods fra barndommen, og som ikke føler seg spesielt vellykket hvis det er synonymt med å være kjendis?

Det er ingen tvil om at den yngre generasjonen i dag, setter likhetstegn mellom det å komme på TV og å være vellykket. Slik vet både du og jeg at det ikke er.

Hvis LillKarine er ganske ung, hvilket jeg tror, så syns jeg det var på sin plass å sette søkelys på hennes vellykkethet-begreper.

Det er etterhvert mange A og B kjendiser, som "står fram" med sine tidligere problemer, som i mange tilfelle kan være peanuts i forhold til andre ikke-kjendiser som har greid seg bra. Derfor finner man ofte vel så gode rollefigurer på vellykkede ex-mobbeoffer i sin nærmeste omgivelser som blant kjendisene.

Skrevet

Demp deg a'gitt.

Poenget mitt var at et mobbeoffers vellykkethet i voksen alder, ikke behøver bety at man blir kjendis. Jeg syns spørsmålet hennes var vel mye kjendisorientert i forhold til denne problematikken.

Kanskje mange ex-mobbeoffer som klarer seg veldig bra, men som har mye gammelt gods fra barndommen, og som ikke føler seg spesielt vellykket hvis det er synonymt med å være kjendis?

Det er ingen tvil om at den yngre generasjonen i dag, setter likhetstegn mellom det å komme på TV og å være vellykket. Slik vet både du og jeg at det ikke er.

Hvis LillKarine er ganske ung, hvilket jeg tror, så syns jeg det var på sin plass å sette søkelys på hennes vellykkethet-begreper.

Det er etterhvert mange A og B kjendiser, som "står fram" med sine tidligere problemer, som i mange tilfelle kan være peanuts i forhold til andre ikke-kjendiser som har greid seg bra. Derfor finner man ofte vel så gode rollefigurer på vellykkede ex-mobbeoffer i sin nærmeste omgivelser som blant kjendisene.

Uff..... hvorfor gidder du å starte en krangel, da???

Er det rart det er krig i verden!!!!!

Skrevet

Demp deg a'gitt.

Nå babler du, og jeg ser ingen sammenheng mellom det du sier og trådstarteren. Det er da vel ingen som noensinne har påstått at alle som ikke går på trynet psykisk blir kjendiser? Hvor i all verden tar du det fra?

Skrevet

Se mitt svar til Prozak.

Det hjelper ikke å henvise til intetsigende svar.

"............................."

Gjest den ekte noor
Skrevet

Utrolig hvordan vi mobbeoffer kan blomstre:)

Skrevet

Uff..... hvorfor gidder du å starte en krangel, da???

Er det rart det er krig i verden!!!!!

Nivået som du definerer som krangel var det vel denne Prozak som dro igang? Må si jeg skvatt litt av tonen i hans svar, så da syns jeg det var på sin plass med en utdyping av mitt svar til LillKarine.

Skrevet

Utrolig hvordan vi mobbeoffer kan blomstre:)

Ikke sant!!! :)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det finnes nok mange som Mia!

Jeg ser bare på de som jeg gikk på skole med. Jeg var desverre blandt dem som ble svært mobbet på ungdomsskolen, blandt mange andre .......

Nå mange år senre ser jeg stor forskjell på oss "mobbeoffer" og "mobberene".

Vi mobbeoffere har greid oss kjempe bra, og mer enn det, i livet....... har kontroll og er målrettet! Mobberene sliter.......

Tror flere opplever det samme som meg!

:D

Opplevd det samme her og, og det føles litt godt;)

Skrevet

Nivået som du definerer som krangel var det vel denne Prozak som dro igang? Må si jeg skvatt litt av tonen i hans svar, så da syns jeg det var på sin plass med en utdyping av mitt svar til LillKarine.

Jeg har ingenting imot å høre andre sine meninger..... men jeg er enig med prozak, altså! Du legger kanskje på litt mer enn nødvendig!!Det er liksom ikke nødvendig å "rakke" ned på de inleggene som vi som er ynger, her på dol, legger inn!

Kankje du skal lese inlegget en gang til.....

Skrevet

Nå babler du, og jeg ser ingen sammenheng mellom det du sier og trådstarteren. Det er da vel ingen som noensinne har påstått at alle som ikke går på trynet psykisk blir kjendiser? Hvor i all verden tar du det fra?

Hvorfor denne ekle tonen i en diskusjon? Så at du hoppet på Mr Kahn med et sint svar, også.

Er du en kranglefant?

Skrevet

Opplevd det samme her og, og det føles litt godt;)

Jeg blir så forbanna på de som mobbet meg, de som minnet meg hver forbanna dag på hvor misslykka jeg var! Det blir på en måte en slags drivkraft! Jeg SKAL klare alt jeg vil!!!! Jeg skal på en måte vise verden hvem jeg er og hva jeg kan!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...