Gå til innhold

Større selvbilde hvordan få det??

Anbefalte innlegg

Gjest Vendele
Skrevet

Voksen jente sliter ennå med selvbilde. Er det noen som har gode tips eller øvelser til hvordan man kan få større selvbilde?

Skrevet

Bl.a. gå i terapi hos psykolog for å bli klar over sine sterke sider.

Skrevet

Ta deg en tur på biblioteket og lån noen bøker om emnet. Det er ikke noe hokus pokus, men krever en ny måte å tenke. Man blir det man tenker:)

Skrevet

Som dina2 sier, det handler om å endre tankemønsteret slik at du tenker positivt om deg selv. Generelle råd: Plei deg selv, bry deg om kroppen og psyken din, hvordan den har det til daglig.

Hold på med favorittaktivitetene dine, ta en ny utfordring av gangen(som du har stor sjanse til å lykkes med), små steg av gangen, det øker selvtilliten og bygger selvbildet.

Vær sammen med mennesker som gir deg positiv oppmerksomhet. Begynn å gi andre positiv oppmerksomhet, du vil garantert få noe tilbake.

Selv har jeg hatt god hjelp av psykomotorisk behandling, fysisk trening (rolig) i gruppe, magedans, svømming/ trening i varmt basseng mm.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bl.a. gå i terapi hos psykolog for å bli klar over sine sterke sider.

Det er ikke spesielt merkelig at folk med seriøse problemer må stå i vannvittige køer for å komme til psykolog, dersom det er normal tankegang at man bør ta turen til psyken grunnet litt dårlig selvbilde.

De fleste av oss har perioder med dårlig selvbilde.

Skrevet

Det er ikke spesielt merkelig at folk med seriøse problemer må stå i vannvittige køer for å komme til psykolog, dersom det er normal tankegang at man bør ta turen til psyken grunnet litt dårlig selvbilde.

De fleste av oss har perioder med dårlig selvbilde.

De vanvittige køene er til kommunale psykologer. Det går fint an å komme til psykolog på dagen hvis du betaler selv. Hva som er vanlig tankegang vet jeg ikke, men de som sliter med dårlig selvbilde risikerer faktisk å bli alvorlig deprimert eller er allerede blitt det. Kanskje er det vanlig tankegang at det ikke går an å forebygge noe, men da er jeg glad for min uvanlige tankegang. Det må være lov å gå og snakke med fagfolk i dette landet uten å bli hengt ut for å bruke dem 'for tidlig'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...