Gjest Noen som har peil? Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Har kjøpt en lekker sofa med metall ben. De metallbena passer ikke inn i min stil ellers, med mørkt tre og massive møbler....Nå lurer jeg på om det finnes en spesiell type maling/lakk som jeg kan bruke for å gjøre bena mørke? Noen som vet? 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Det går helt fint det! Bengalac (tror jeg den heter) finnes i mange farger, og jeg har brukt den på både metall og plast med godt resultat. 0 Siter
sigga Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Kjøp en spray-lakkeringsboks på en bensinstajone og spray ivei. Kan være lurt å "rubbe" med fint sandpapir først. Eller bruk Bengalack. 0 Siter
huufsa Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Og finner du ikke Bengalac i den fargen du helst vil ha, så er det noe som heter heft-grunn som du kan male ppå først. Da kan du bruke en vilken som helst maling på sofabena dine. Heft-grunn sitter! Lykke til 0 Siter
Gjest tips Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Ja, som andre skriver finnes det fine produkter for å male på metall. Men er du sikker på at produsenten / butikken ikke leverer ben i en annen utførelse også? Sjekk der du kjøpte sofaen, og sjekk også IKEA / Hilmers Hus og slike steder om deres "løsben" passer din sofa. Slår du borti ofte med støvsugeren osv, vil malt metall fort bli stygt.. 0 Siter
mrxx Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Selvsagt kan du male metall. Vi har jo lakkert/malt metall overalt rundt oss. Se ut av vinduet så ser du helt sikkert mange lakkerte biler:-)) Fra spøk til alvor, den delen du skal male sliper du ned med et fint sandpapir, så maler du i vei. Enten med kost eller med spray. Er ikke metallet lakkert fra før må du grunne før du har på den fargen du ønsker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.