Gå til innhold

Går det an å male metall?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som har peil?
Skrevet

Har kjøpt en lekker sofa med metall ben. De metallbena passer ikke inn i min stil ellers, med mørkt tre og massive møbler....Nå lurer jeg på om det finnes en spesiell type maling/lakk som jeg kan bruke for å gjøre bena mørke? Noen som vet?

Fortsetter under...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det går helt fint det! Bengalac (tror jeg den heter) finnes i mange farger, og jeg har brukt den på både metall og plast med godt resultat.

Skrevet

Kjøp en spray-lakkeringsboks på en bensinstajone og spray ivei. Kan være lurt å "rubbe" med fint sandpapir først. Eller bruk Bengalack.

Skrevet

Og finner du ikke Bengalac i den fargen du helst vil ha, så er det noe som heter heft-grunn som du kan male ppå først. Da kan du bruke en vilken som helst maling på sofabena dine.

Heft-grunn sitter!

Lykke til :)

Skrevet

Ja, som andre skriver finnes det fine produkter for å male på metall.

Men er du sikker på at produsenten / butikken ikke leverer ben i en annen utførelse også?

Sjekk der du kjøpte sofaen, og sjekk også IKEA / Hilmers Hus og slike steder om deres "løsben" passer din sofa. Slår du borti ofte med støvsugeren osv, vil malt metall fort bli stygt..

Annonse

Skrevet

Selvsagt kan du male metall. Vi har jo lakkert/malt metall overalt rundt oss. Se ut av vinduet så ser du helt sikkert mange lakkerte biler:-))

Fra spøk til alvor, den delen du skal male sliper du ned med et fint sandpapir, så maler du i vei. Enten med kost eller med spray. Er ikke metallet lakkert fra før må du grunne før du har på den fargen du ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...