Gå til innhold

Gjentatte blærebetennelser

Anbefalte innlegg

Gjest lei av dette
Skrevet

Kvinne, 52 år har hatt blærebetennelse nå 7-8 ganger på under et år. Bruker tranebærskapsler og ulltøy. Nøyen på og ikke fryse. Drikker mye. Hva kan dette komme av? Noe en kan gjøre for å forebygge?

Gjest ikke mye til hjelp men
Skrevet

Hvis man først har fått urinveisinfeksjon én gang, har man ofte lett for å få det igjen.

Jeg vet at det bl.a. kan hjelpe med tranebærkapsler, tranebærjuice, mye drikke, ikke fryse, tisse umiddelbart etter sex.

Har hørt noen teorier om at infeksjoner kan dukke opp hvis man er psykisk nedfor så da hjelper det kanskje å unngå det også.

God bedring og lykke til!

Gjest Dyrekjøpte erfaringer
Skrevet

Hvis man først har fått urinveisinfeksjon én gang, har man ofte lett for å få det igjen.

Jeg vet at det bl.a. kan hjelpe med tranebærkapsler, tranebærjuice, mye drikke, ikke fryse, tisse umiddelbart etter sex.

Har hørt noen teorier om at infeksjoner kan dukke opp hvis man er psykisk nedfor så da hjelper det kanskje å unngå det også.

God bedring og lykke til!

Appelsinjuice skal også være bra. Og blåbærjuice. Samt C-vitaminbomber.

Jeg tåler heller ikke fryse, eller sitte på kaldt underlag.

Skrevet

Mange får flere blærebetennelser etterat man har kommet i overgangsalderen pga at man blir tørr i underlivet.

lalala1365380457
Skrevet

plagdes veldig mye med blærekatar når jeg var lita. etter behandlign hos homeopat ble jeg kvitt det! er absolutt verdt å prøve, jeg anbefaler det på det sterkeste =)

Skrevet

Svært mange har god erfaring med akupunktur mot urinveisinfeksjoner.

Akupunktør Terje Alræk har nylig tatt en doktorgrad på emnet urinveinsinfeskjon og akupunktur, og konkluderte med at det hadde en svært god effekt.

For øvrig: drikk mye vann, hold deg tørr og varm på føttene og pass på at du tar deg tid til å tømme blæren skikkelig når du er på do.

Gjest papirtiger
Skrevet

Har du tatt røntgen av blæren? Det kan være at du ikke tømmer den helt når du tisser. Prøv å virkelig presse når du er på do.

Skrevet

Har du tatt røntgen av blæren? Det kan være at du ikke tømmer den helt når du tisser. Prøv å virkelig presse når du er på do.

Ikke presse, bare vente til siste skvetten kommer :o)

Skrevet

Jeg fikk en gang av legen min medisiner som skulle virke forebyggende noe alla tranebær så hun. Disse het Hiprex og skulle tas morgen og kveld eller noe sånt, og hun sa at det var mulig man måtte gå på de i et par år.

Kan ellers anbefale crane Max i helsekosten. De inneholder en ting til mer enn tranebær.

Skrevet

Jeg fikk en gang av legen min medisiner som skulle virke forebyggende noe alla tranebær så hun. Disse het Hiprex og skulle tas morgen og kveld eller noe sånt, og hun sa at det var mulig man måtte gå på de i et par år.

Kan ellers anbefale crane Max i helsekosten. De inneholder en ting til mer enn tranebær.

Her er en link:

http://www.lommelegen.no/art/art1130.asp

De jeg fikk av legen var på blå resept.

Skrevet

Hiprex kan forårsake at man tisser på seg bare så man er klar over det.

Skrevet

Her er en link:

http://www.lommelegen.no/art/art1130.asp

De jeg fikk av legen var på blå resept.

Hva? Det gjorde ihvertfall ikke jeg. Er det en dokumentert bivirkning eller er det noe du har hørt? Urinveisinfeksjon kan forsåvidt og føre til at man tisser på seg, så det får bli valg mellom to onder ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...