Gå til innhold

Hva er den rareste dialekta dere vet om?

Anbefalte innlegg

Gjest Groruddalen
Skrevet

jeg synes de snakker rart og morsomt i Målselv i indre troms. En blanding mellom døl og nordlending.

Skrevet

Valle i Setesdalen og dialekta til arne Brimi..

Arne Brimi har jo helt psyko stemme i tillegg til snodig dialekt. Klarer ikke å ta han alvorlig lenger, etter alle parodiene på han. ;)

Skrevet

ra-ta-ta-taaa-taaaaa

De som sier jentutten og gutatten...

Gjest veeeeellldi kjip
Skrevet

Brønnøysund. Foreleser derfra er ikke bra..

Skrevet

Har to venninner fra Målselv, så den dialekten er jeg vant til. Den dialekten jeg synes er absolutt verst, er fra Indre Sogndal. En kamerat av en kamerat snakker sånn, og jeg skjønner overhodet ikke hva han sier, med mindre han snakker veldig sakte... :)

Gjest det har du rett i
Skrevet

Folkene der er faktisk utvandrere fra Gudbrandsdalen, så det er derfor de har den dialekten :o)

Skrevet

Kjenner du noen i Valle??

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke om den kan karakteriseres som rar, men jeg får litt innovertiss av bergensdialekten.

Men det er mulig det ikke er på grunn av dialekten, men folka.

Og dialekten røper jo hva slags mennesker de er.

Gjest Groruddalen
Skrevet

ler meg i hjel av hennes dialekt.

Hvor er hun i fra?

Skrevet

nemlig - skololadekake-PUlver...:)

Og dongerIbukse...

Skrevet

Jeg vet ikke om den kan karakteriseres som rar, men jeg får litt innovertiss av bergensdialekten.

Men det er mulig det ikke er på grunn av dialekten, men folka.

Og dialekten røper jo hva slags mennesker de er.

ja, broren min satte himmel og jord i bevegelse for å få flyttet fra Bergen før jentungen lærer å snakke :) - hehe

Skrevet

Naboene mine er veldig hyggelige. Utrolig blide, hjelpsomme og snille mennesker. Men jeg har store problemer med å skjønne hva de sier. Han er dansk og hun snakker som Arne Brimi, bare dobbelt så fort og bredt.

Jeg lurer på hvordan de forstår hverandre... ;)

Skrevet

Hvor er hun i fra?

det aner jeg ikke, men det høres for meg ut som en svensk-døling, hehe.

Skrevet

Hvor er hun i fra?

Hun har bodd i Norge noen år sammen med sin eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...