Gå til innhold

Naturfaglærdom-øyefarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant - og for lengst glemt lærdom her i gården.

Hvordan står det til med oss grønnøyde igjen - regnes det som brunt?

Ja, jeg tror vi kan konkludere med det! ;-)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• morsan

9

• fei1365380229

3

• ....AV

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det blir noe helt annet. Men et brunøyd barnebarn med rødt hår kan jeg kanskje forvente. Det hadde vært strålende.

Hørtse herlig ut! :-)

Skrevet

Hørtse herlig ut! :-)

Jeg vil helst ikke bli bestemor akkurat nå men man kan aldri vite.

Babyer er nudelige da, men jeg tror ikke jeg hadde blitt den perfekte bestemor nå.

Skrevet

Interessant - og for lengst glemt lærdom her i gården.

Hvordan står det til med oss grønnøyde igjen - regnes det som brunt?

Det er brunt.

Skrevet

Babyer er nudelige da, men jeg tror ikke jeg hadde blitt den perfekte bestemor nå.

Nei, nå har du din viktigste prioritert med å være mamma for minstemann!! ;-)

Skrevet

Det er brunt.

Som jeg trodde, altså.

Var spennende da vi fikk guttungen, jeg har grønne og mannen blågrå. Guttungen fikk knallblå øyne, og det har han fremdeles. De er virkelig påfallende blå. Hadde aldri trodd jeg skulle få en så blåøyd unge. ;o)

Skrevet

Du er altfor ung til å være bestis ennå, Dorthe.

Skrevet

Nei, nå har du din viktigste prioritert med å være mamma for minstemann!! ;-)

Nå har jeg hatt unger hjemme i 22 år, jeg har ikke lyst til å ha noen fler enda.

Tror ikke jeg blir noen grei bestemor da, vil i hvert fall ikke være barnevakt og ikke ha overnattingsgjester.

Skrevet

Som jeg trodde, altså.

Var spennende da vi fikk guttungen, jeg har grønne og mannen blågrå. Guttungen fikk knallblå øyne, og det har han fremdeles. De er virkelig påfallende blå. Hadde aldri trodd jeg skulle få en så blåøyd unge. ;o)

Minstemann er også så knallblå men likevel ikke så blå som faren er.

Dattera mi hadde blå øyne til hun var ganske stor, til og med på førsteklassebildet, nå har hun grønne med gyldne spetter. Så selv om din har blå nå så kan det forandre seg.

Skrevet

Du er altfor ung til å være bestis ennå, Dorthe.

Ja, i hvert fall innvendig ;o)

Skrevet

Dattera mi hadde blå øyne til hun var ganske stor, til og med på førsteklassebildet, nå har hun grønne med gyldne spetter. Så selv om din har blå nå så kan det forandre seg.

Ja, det gjorde mine egne. Jeg hadde rødt hår og brune øyne som barn, og gradvis fikk jeg mer brunt hår og grønne øyne.

Skrevet

Så rart, at øynene kan forandre seg fra blå til grønne...?!

Skrevet

Ja, det gjorde mine egne. Jeg hadde rødt hår og brune øyne som barn, og gradvis fikk jeg mer brunt hår og grønne øyne.

Det røde pigmentet forsvinner etterhvert. Det er synd.

Jeg tror jeg er sånn halmfarget nå, har vel ikke hatt min egen farge på 20 år så jeg aner ikke hvordan det ser ut. Men er ganske rødt under.

Skrevet

Så rart, at øynene kan forandre seg fra blå til grønne...?!

Jeg synes og det var rart og ble veldig overrasket. Men hun hadde skikkelige blå lenge.

Skrevet

Som jeg trodde, altså.

Vi var også spent, jeg har knallblå, og pappa'n har kjempefine grønne.

Guttungen har en blågrå farge. Men så skal det sies at pappan hadde blå øyne helt til han var 8 eller deromkring, da ble de grønne.. Og krøller fikk han plutselig i 12-års alderen.. Hva sier du til det, morsan? :-)

Skrevet

Jeg synes og det var rart og ble veldig overrasket. Men hun hadde skikkelige blå lenge.

Akkurat slik var det med samboeren min også. Gikk fra blå til nydelige grønne i 8-års alderen. Og ca 11 fikk han plutselig krøller..!

Skrevet

Akkurat slik var det med samboeren min også. Gikk fra blå til nydelige grønne i 8-års alderen. Og ca 11 fikk han plutselig krøller..!

Ja, det ser ut som at det går an. Det er mange som har protestert når jeg forteller det.

Men hun fikk ikke krøller da :o(

fei1365380229
Skrevet

Vår jente fikk også plutselig krøller i 6 års alderen. Jeg bare håper at de ikke forsvinner igjen, både jeg og faren har linjalkrøller :o)

Skrevet

Vår jente fikk også plutselig krøller i 6 års alderen. Jeg bare håper at de ikke forsvinner igjen, både jeg og faren har linjalkrøller :o)

Jeg fikk krøller da jeg var 10-12 år.

De har ikke blitt borte på de 25 åra som er gått siden da, heller motsatt.

fei1365380229
Skrevet

Jeg fikk krøller da jeg var 10-12 år.

De har ikke blitt borte på de 25 åra som er gått siden da, heller motsatt.

Det som var mest utrolig var at hun fikk krøller etter en kina-tur, begynte nesten å lure på om det hadde noe med den turen å gjøre. Hvis de ser ut til å forsvinne så får vi ta oss en tur til :o)

Hun kan godt få litt mer krøller, men vi hadde en jente på skolen med flotte korketrekkere, hun klipte seg og fikk skikkelig høysåte, det håper jeg jo ikke hun får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...