Gå til innhold

Gynekologi/mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et noe sært spørsmål,men hvem spør man ellers...? :-D Skal til gynekolog; hva skjer hvis denne timen sammenfaller med mensen?

Gjest ring og spør
Skrevet

Er det helt i begynnelsen av mensen, ringer du og sier at du har fått mensen, og spør om de vil at du skal komme allikevel, eller om du skal få en ny time.

Er det helt på slutten (veldig lite blod) kan du gå uansett, men gir beskjed om at du er helt på slutten av mensen.

Men ring hvis du er i tvil, det er sikkert ulike regler mht ulike typer undersøkelser, og legen kan ha gode eller dårlige muligheter til å gi deg en ny time innen rimelig tid.

Kontordamen/mannen er helt sikkert vant til problemstillingen, og ikke alle har så regelmessige blødninger at de kan forutse datoen for blødninger lenge på forhånd.

Skrevet

Jeg pleier å planlegge så godt jeg kan når jeg bestiller time slik at jeg styrer tidspunktet til når jeg ikke har mensen. Alikevel hender det jo man får tildelt time og dersom jeg ser at det krasjer så ringer jeg og booker om. Ikke noe problem. :o)

Skrevet

Da bytter du time:)

Det er ikke så lett å få tatt prøver osv når man har mensen, dessuten blir det jo litt kliss (selv om leger jo er vant til slikt), og det hjelper ikke akkurat om man har menssmerter på toppen av det hele..:)

Jeg hadde bestilt time til GU en gang, men fikk mensen noen dager før, ringte da til legen, og de ba meg komme igjen uken etter. Sifra i god tid, så går det nok bra å få en ny time kjapt.

Skrevet

Hos min gynekolog er det ca. 3 mnd. ventetid.

Problemet med mulig mens da jeg skal dit er at jeg alltid får to timer når jeg bestiller, med en uke i mellom, da er jeg helgardert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...