Gå til innhold

cv

lalala1365380457

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

er varadommer i tingretten noen ganger. er dette verdt å nevne i cv? må jo være god referanse det..eller?! hvor skriver jeg det isåfall? lager jeg en egen kolonne med den eller? for det går jo ikke under arbeidserfaring.. hva skal overskriften i kolonnen være isåfall?

lalala1365380457
Skrevet

hm..skulle da stå meddommer, ikke varadommer. *gnirsøvnenutavøyenen*

lalala1365380457
Skrevet

"Annet"

men tror du det er verdt og nevne? at jeg blir sett på som mer pålitelig da? eller tror du en eventuell arbeidsgiver kommer til å tenke på at jeg kanskje må sitte meddommer på kort varsel, så de må skaffe vikar på kort tid for meg den dagen..?

Skrevet

Hvis du har vært det, og det kan ha relevans for joben, kan du skrive det under en overskrift som "annet", "verv" osv..

Men re du mye borte fra jobben pga dette, ville jeg kanskje ikke skrevet det i forbindelse med en jobbsøknad..

Kommer an på hva slags jobb, om det er et problem at du blir borte noen dager innimellom..

lalala1365380457
Skrevet

Hvis du har vært det, og det kan ha relevans for joben, kan du skrive det under en overskrift som "annet", "verv" osv..

Men re du mye borte fra jobben pga dette, ville jeg kanskje ikke skrevet det i forbindelse med en jobbsøknad..

Kommer an på hva slags jobb, om det er et problem at du blir borte noen dager innimellom..

er det for perioden 2004-2008. har bare blitt inkallt en gang hittil, så det er jo ikke så ofte..

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

under frivillig arbeid (?)

iallfall hvis du har flere ting å skilte med

lalala1365380457
Skrevet

under frivillig arbeid (?)

iallfall hvis du har flere ting å skilte med

hm..det var det da, hehe =) *grublegruble* kan ikke komme på noe akkurat nå, men jeg får spørre litt, kanskje det er noe jeg ikke tenker over /kommer på som er frivillig arbeid.

Gjest zickzack
Skrevet

men tror du det er verdt og nevne? at jeg blir sett på som mer pålitelig da? eller tror du en eventuell arbeidsgiver kommer til å tenke på at jeg kanskje må sitte meddommer på kort varsel, så de må skaffe vikar på kort tid for meg den dagen..?

Jeg syns absolutt det er verdt å nevne. Da får du jo sagt at du er en ansvarsfull person uten rulleblad ol.

Utdrag fra loven:

"Til lagrettemedlemmer og meddommere bør bare velges folk, som på grunn av sin rettsindighet, dyktighet og selvstendighet anses for særlig skikket til vervet, og som ikke på grunn av utilstrekkelig kjennskap til det norske språk eller av andre årsaker vil ha vanskelig for å oppfylle de plikter vervet fører med seg.

I dette ligger at kommunen skal foreta en vurdering av hver enkelt som velges. Lovens krav viser at de som velges skal være alminnelige hederlige samfunnsborgere."

Det dreier seg om meget ansvarsfulle verv, som krever at vedkommende er godt skikket."

Jeg tro enhver arbeidsgiver vil ønske seg en slik person...

lalala1365380457
Skrevet

Jeg syns absolutt det er verdt å nevne. Da får du jo sagt at du er en ansvarsfull person uten rulleblad ol.

Utdrag fra loven:

"Til lagrettemedlemmer og meddommere bør bare velges folk, som på grunn av sin rettsindighet, dyktighet og selvstendighet anses for særlig skikket til vervet, og som ikke på grunn av utilstrekkelig kjennskap til det norske språk eller av andre årsaker vil ha vanskelig for å oppfylle de plikter vervet fører med seg.

I dette ligger at kommunen skal foreta en vurdering av hver enkelt som velges. Lovens krav viser at de som velges skal være alminnelige hederlige samfunnsborgere."

Det dreier seg om meget ansvarsfulle verv, som krever at vedkommende er godt skikket."

Jeg tro enhver arbeidsgiver vil ønske seg en slik person...

ok =) takk for svaret. tror det blir så jeg fører det opp på cv'n ja. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...