Gå til innhold

Blind vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er blitt utsatt for blind vold eller sjikane?

Hvordan opplevde du det? Var du eller gjerningsmann beruset?

Eller hvis du selv har sjikanert andre: Hva var din motivasjon - ytre/indre?

Svar gjerne anonymt...

Gjest anonym nå voksen jente
Skrevet

Jeg ble utsatt for dette da jeg var 16-17 år.

Fyren som banka meg var beruset.

Jeg og noen venninner var på tur hjem fra en fest. Vi passerte en gjeng med guter. Den ene av dem snudde og hev seg over meg bakfra, rev meg over ende og sparket meg i hodet. Når jeg om sider kom meg opp og støttet meg til et gjerde, fikk jeg en skikkelig springskalle og ble revet over gjerdet. Etter det løp jeg. Jeg gjemte meg bak buskene i en hage. Da jeg ikke så mer til ham løp jeg videre hjem ca 3-4 km.

Min far møtte meg i døra da jeg kom hjem, han kjente omtrent ikke igjen meg pga at jeg var veldig hoven og blodete i ansiktet. Klærne var skittne og ødelagte.

Hvordan jeg opplevde dette? Som et helvete!

Skrevet

Jeg ble utsatt for dette da jeg var 16-17 år.

Fyren som banka meg var beruset.

Jeg og noen venninner var på tur hjem fra en fest. Vi passerte en gjeng med guter. Den ene av dem snudde og hev seg over meg bakfra, rev meg over ende og sparket meg i hodet. Når jeg om sider kom meg opp og støttet meg til et gjerde, fikk jeg en skikkelig springskalle og ble revet over gjerdet. Etter det løp jeg. Jeg gjemte meg bak buskene i en hage. Da jeg ikke så mer til ham løp jeg videre hjem ca 3-4 km.

Min far møtte meg i døra da jeg kom hjem, han kjente omtrent ikke igjen meg pga at jeg var veldig hoven og blodete i ansiktet. Klærne var skittne og ødelagte.

Hvordan jeg opplevde dette? Som et helvete!

Takk for svar.

Har du noen idé om hva som motiverte fyren?

Skrevet

Takk for svar.

Han hadde blitt ertet av sine kompiser for at vi hadde "havnet i samme seng".

Denne fyren er i dag narkoman og på kant med loven. Glemte å skrive det.

Skrevet

Takk for svar.

Forresten, hva skal du bruke dette til?

Skrevet

Forresten, hva skal du bruke dette til?

Er bare nysgjerrig, intet mere.

Skrevet

Jeg har bodd med blind vold og sjikane i 4 år av livet, med han som er far til gutten min.

Motivasjon..? Tja.. -dårlig dag, motgang på jobb osv.. tror jeg...

Hvordan jeg opplevde dette?

Daglig og konstant redsel når jeg hørte det gikk i døra... -generelt sosial angst, -jeg var bare en skygge som gjorde alt for å blidgjøre.

Skrevet

Jeg har bodd med blind vold og sjikane i 4 år av livet, med han som er far til gutten min.

Motivasjon..? Tja.. -dårlig dag, motgang på jobb osv.. tror jeg...

Hvordan jeg opplevde dette?

Daglig og konstant redsel når jeg hørte det gikk i døra... -generelt sosial angst, -jeg var bare en skygge som gjorde alt for å blidgjøre.

Den indre motivasjonen er da sannsynligvis de psykopatiske karakterer, høres det ut som.

Takk for svar.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har blitt det. Jeg aner ikke om de var berusa, men de var i hvert fall innvandrere.

Skal ærlig innrømme at jeg ikke likte å få meg en på trynet. Fikk lyst til å lemleste fyren. Men jeg var redd for kniv og faenskap (siden de var innvandrere), og feiga ut. Selv om jeg sikkert var dobbelt så stor som alle dvergene tilsammen. Så Jeg løp. Er ikke spesielt glad i kniver.

Men hadde jeg ikke vært alene når det skjedde hadde det blitt krig.

Skrevet

Jeg har blitt det. Jeg aner ikke om de var berusa, men de var i hvert fall innvandrere.

Skal ærlig innrømme at jeg ikke likte å få meg en på trynet. Fikk lyst til å lemleste fyren. Men jeg var redd for kniv og faenskap (siden de var innvandrere), og feiga ut. Selv om jeg sikkert var dobbelt så stor som alle dvergene tilsammen. Så Jeg løp. Er ikke spesielt glad i kniver.

Har du noen idé om hvorfor de utøvde vold mot deg?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du noen idé om hvorfor de utøvde vold mot deg?

Sikkert av samme grunn som de fløy på noen andre når jeg kom meg unna.

Ustabile lømler.

Tror ikke folk som bedriver blind vold har noen grunn. Det trenger de ikke.

Det er rett og slett litt vrient å sette seg inn i hodet til noen som slår tilfeldige forbipasserende uten grunn.

Skrevet

Høøø. Du som sa at sør snart kom og beskyldte meg for rasisme... Nå her han i hælene på deg! *S*

Skrevet

Nei, har aldri blitt utsatt for noe,- men jeg innbiller meg at det har noe med å gjøre at jeg ikke befinner meg på de stedene på de tidspunktene hvor slikt vanligvis skjer...

Skrevet

Nei, har aldri blitt utsatt for noe,- men jeg innbiller meg at det har noe med å gjøre at jeg ikke befinner meg på de stedene på de tidspunktene hvor slikt vanligvis skjer...

Jeg ble forsøkt ranet av en narkoman jente, som plutselig dro fram en springkniv en gang. Det ble jo ingen voldsutøvelse heldigvis, men truende opplevelse var det jo. Og det skjedde midt på blanke dagen i Oslo sentrum, med butikker og folk på alle kanter rundt meg...

Så det kan nok skje mye rart hvor-som-helst...

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja, over flere år av samme person. Vold og trusler.

Opplevde det som et helvete de første gangene, etter hvert numma jeg ut og jeg husker ikke så mye fra den siste tiden før jeg brøt ut.

Motivasjonen hans var vel å få viljen sin, regner jeg med, demonstrere makt, og å "beskytte seg selv mot å bli såret" som han sa det - jeg tror han beskyttet det overoppblåste egoet sitt mot å bli jenket ned til normalnivå. Fyren hadde et ego stort som fjell, og var ganske ustabil og nærtagende på samme tid.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja, over flere år av samme person. Vold og trusler.

Opplevde det som et helvete de første gangene, etter hvert numma jeg ut og jeg husker ikke så mye fra den siste tiden før jeg brøt ut.

Motivasjonen hans var vel å få viljen sin, regner jeg med, demonstrere makt, og å "beskytte seg selv mot å bli såret" som han sa det - jeg tror han beskyttet det overoppblåste egoet sitt mot å bli jenket ned til normalnivå. Fyren hadde et ego stort som fjell, og var ganske ustabil og nærtagende på samme tid.

men bortsett fra det, samt at han løy og manipulerte, var han faktisk en veldig hyggelig kar.

Skrevet

men bortsett fra det, samt at han løy og manipulerte, var han faktisk en veldig hyggelig kar.

Ja, så klart.. Kjempehyggelig! :)

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja, så klart.. Kjempehyggelig! :)

Faktisk en meget populær og omgjengelig fyr, når sant skal sies.

Det gjorde saken mer forvirrende for meg ihvertfall. Lettere å skylde på seg selv da, og vanskeligere for å bli trodd når man selv til slutt er så usikker at man er avhengig av at andre tror det før man selv tør å tro på det... eller noe sånn :)

Skrevet

Faktisk en meget populær og omgjengelig fyr, når sant skal sies.

Det gjorde saken mer forvirrende for meg ihvertfall. Lettere å skylde på seg selv da, og vanskeligere for å bli trodd når man selv til slutt er så usikker at man er avhengig av at andre tror det før man selv tør å tro på det... eller noe sånn :)

Jepp, skjønner hva du mener... Har vært der jeg også :)

Gjest tjohooo
Skrevet

Jepp, skjønner hva du mener... Har vært der jeg også :)

Litt for mange som har vært der dessverre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...