Gå til innhold

Alkohol, dagen etter en sobril


Dory

Anbefalte innlegg

Heisan!

Er det farlig å drikke ca 2 øl dagen etter man har tatt sobril?

Jeg tar 20 mg cipralex, og har funnet at ca 2 øl er ok for meg. Men er redd at sobrilen henger i meg, at jeg derfor vil få blacout når jeg drikker.

Pst, er det noen sim vet dette: Er 2 øl samma som 2 glass vin i alkoholmengde?

Jeg vet at man skal drikke modreate megnder med alkohold, når man bruker ssri. Er 2 øl, eller 2 glass vin moderat nok??

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går du på Sobril fast eller er det noe du tar i krisetilfelle?

tror neppe det er noe problemer å drikke to glass øl når man går på Cipralex men er litt usikker på sobrilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du på Sobril fast eller er det noe du tar i krisetilfelle?

tror neppe det er noe problemer å drikke to glass øl når man går på Cipralex men er litt usikker på sobrilen.

Hei:)

Jeg tar sobril kun av og til. Ca en gang pr uke. Av og til 2... Så ikke fast.

Nei, jeg tror uansett jeg venter med den alkoholen. Spiller egentlig ingen rolle:) Tenkte bare å spørre i tilfelle jeg fikk lyst på en øl i kveld:)

Takk for svar timari! Håper det går bra med deg...:))

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tok en "hestedose", tror ikke jeg det skal være noe problem. Det har ikke vært noe problem for meg i hvertfall.

Ok. Takk!

Jeg tok bare en vanlig, 15 mg.:)

Håper du har det bra bugge!

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg tar sobril kun av og til. Ca en gang pr uke. Av og til 2... Så ikke fast.

Nei, jeg tror uansett jeg venter med den alkoholen. Spiller egentlig ingen rolle:) Tenkte bare å spørre i tilfelle jeg fikk lyst på en øl i kveld:)

Takk for svar timari! Håper det går bra med deg...:))

Klem,

Jeg har ingen dårlig erfaring med 2-3 glass vin etter valium, men har aldri turd med AD.

Og ad, valium og alkohol tør jeg ikke tenke på.

Hva skjer? i så fall. Det sies at man skal prøve seg fram.

Vil det da si at man tåler mindre??? for da er det jo ikke noe problem å prøve seg fram, eller kan man risikerer å falle i koma eller slikt???-- Få pustestopp eller..grøss

Befriende at du tør da Bugge, som bruker endel forskjellige medisiner uten å merke noe ubehag ved å dele en flaske vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen dårlig erfaring med 2-3 glass vin etter valium, men har aldri turd med AD.

Og ad, valium og alkohol tør jeg ikke tenke på.

Hva skjer? i så fall. Det sies at man skal prøve seg fram.

Vil det da si at man tåler mindre??? for da er det jo ikke noe problem å prøve seg fram, eller kan man risikerer å falle i koma eller slikt???-- Få pustestopp eller..grøss

Befriende at du tør da Bugge, som bruker endel forskjellige medisiner uten å merke noe ubehag ved å dele en flaske vin!

Jeg mente ikke å ta sobril og alkohol sammen:)

Jeg tok sobril i går kveld... Men er redd det skal henge igjen i kveld..

jeg blander ikke alkohol med sobril!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å ta sobril og alkohol sammen:)

Jeg tok sobril i går kveld... Men er redd det skal henge igjen i kveld..

jeg blander ikke alkohol med sobril!

Vennlig hilsen,

Jeg blander heller ikke valium og alkohol samtidig.

Har i så fall tatt valium tidligere på dagen, og vin om kvelden.

Legger til at jeg kun tar max tre glass vin. Det er jeg nøye med, for jeg liker ikke å bli beruset, og jeg liker slett ikke dagen derpå, om man har tatt for mye.

Når det er sagt så kan jeg telle på en hånd over ett år, de gangene jeg inntar alkohol.

Liker ikke tanken på å blande for det første, og på den annen side så avskyr jeg fyll.

Det er kun i sosiale sammenhenger som jeg ikke kommer utenom.

Kan jo ikke isoleres helt heller med tanke på venner og hensyn til mannen min og for den saks skyld.

Så det hender vi sier ja takk til en invitajon hvor det er alkohol med i bildet.

Så det er en grei "planke" å ha i bakhånd, siden jeg lider av angst/også sosial, og ville misstrivdes stort i overnevnte sosiale lag, hvis jeg ikke hadde muligheten.

Jeg er også blottet for energi til vanlig, men får av en eller annen grunn frigjort noe ved litt alkoholinntak. Kan til og med orke å ta en dans!!-- Noe som er helt utelukket for meg ellers.

Så derfor greit å vite hvordan man kan reagere ved et AD i tillegg. Tør nok ikke allikevel, men ...greit å høre andres erfaring i tilfelle jeg skulle bli modigere.

Det at du tok sobril igår, tror jeg overhodet ikke har betydning.

mvh nesten avhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinoskriko

Vin innerholder vel mellom 12-15% alkohol, mens pils inneholder ca 4,5% Så da kan du jo bare regne ut. For et glass vin kan du drikke ca 3 glass med pils..så der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...