Gå til innhold

Sobril-valium


inkink

Anbefalte innlegg

Jeg skulle engang prøve å gå over til sobril istedet for valium fordi den har lenger virkningstid.

Dette er mange år siden,(9) og jeg var ikke den gang så "innarbeidet" med vival/valium som jeg er i dag. Tok det ikke daglig den gangen.

Men legen skrev da ut 15 mg til meg, og jeg ble lammet i tungen, var helt suset i hodet,og greide ikke å prate.

Det verste var at det var i bryllupet til min beste venninne.Alle andre moret seg. Og jeg satt mer og mindre borte i en krok i flere timer, før det begynte å normalisere seg.

Var ikke alkohol med i bilde for ordens skyld.

Så det var det forsøket. Legen trodde at 15 mg tilsvarte 5 mg valium, men kanskje hun tok feil???

Har ikke turd forsøke etterpå, men kanskje det hadde vært bedre med 10 mg????

Skulle virkelig ønske at det hadde virket bedre, for alle sier den virker lenger og er mindre avhengighetsdannede!! Så jeg skulle gjerne skiftet.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen din har rett. 5mg Vival/Valium tilsvarer ca. 15mg Sobril.

Men de fleste bør nok bruke sobril fremfor valium. Spesielt de som kommer til legen for første gang og trenger noe beroligende, siden valium er mer vanedannende. Hvis man lider av panikkangst/anfall derimot, blir saken en annen. Da er nok valium det rette. (For de som har gått på valium lenge og lurer på å bytte om til sobril, må nok diskutere dette med legen sin.) Tviler på at det bare er å bytte ut 15 mg med "tilsvarende" dose i valium uten å diskutere med lege.

bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Synes nesten det høres ut som en allergisk reaksjon. Du skal nok ikke reagere sånn på de. Det er ihvertfall ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...