Gå til innhold

Personlig regnskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har personlig regnskap på pc. ut året, hvert år.

Der har jeg innposter, utposter, sum inn pr.mnd, ut pr.mnd, disponiblet pr.mnd osv.

For hver sum jeg skriver inn forandrer alt seg og det er et oversiktig og greit regnskap for egen konto.

Nå driver jeg å setter opp et eget regnskap for huset mitt som jeg skal leie ut i mars.

Der vil jeg ha disp.pr.d.d, inn og utposter.

Fra denne konto skal trekkes huslån, komm.avg, parabol ol.

Har satt opp et regskap ala mitt private men er ikke helt fornøyd...i begynnelsen vil jeg sette inn kr. på denne konto selv, slik at det alltid er noe til overs. Etter hvert skal husleie dekke disse utgiftene.(nå må jeg lage en ekstra celle med utregning etter som jeg trenger det og dette blir litt rotete, eller jeg må regne "i hodet" etterhvert)

Nå har jeg behov for å se "hva som mangler" til kommende utgift siden regnskapet løper fra d.d og leieforholdet ikke begynner før 20 mars.

Masse forklaringer, men i det hele trenger jeg et mer profesjonellt regnskap som funker og ser bedre ut.

Anyone?

:)

hare1365380455
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg, men jeg lurer på om du har laget det personlige regnskapet selv?

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg, men jeg lurer på om du har laget det personlige regnskapet selv?

Det jeg har på brukskonto med månedlige inntekter og utgifter har jeg laget selv.

Forsåvidt enkelt, men veldig greit.

Men det duger liksom ikke helt til huskontoen/regnskapet...av en eller annen merkelig grunn...

hare1365380455
Skrevet

Det jeg har på brukskonto med månedlige inntekter og utgifter har jeg laget selv.

Forsåvidt enkelt, men veldig greit.

Men det duger liksom ikke helt til huskontoen/regnskapet...av en eller annen merkelig grunn...

Jeg har tenkt å lage en oversikt over utgifter som vi vet kommer; som f.eks. kommunale avgifter og tv-lisens. Vil ha litt mer oversikt.

skorpionfisken
Skrevet

Du mener du trenger et eget regnskapssystem?

Et såpass lite og oversiktlig regnskap skulle du fint klare å lage i regneark, eks Excel.

Der kan du legge inn formler som viser hvor mye utgifter du har i vente, og hvor mye som evt mangler for å dekke opp dette før neste husleieinnbetaling kommer.

Det er egentlig bare fantasien som setter begrensninger for hva du kan gjøre i excel. Selv de stoooore dyre regnskapsprogrammene har regneark i bunnen, og baseres på prinsippene for hvordan excel er bygd opp. Pent og fancy og lettvint kan det gjøres.

Men det finnes jo også billige regnskapsprogram for små regnskap som kan brukes, men selv de er avanserte nok til å ta små bedriftsregnskap, med kunder, leverandører, fakturering, purring osv.

Skrevet

Jeg har tenkt å lage en oversikt over utgifter som vi vet kommer; som f.eks. kommunale avgifter og tv-lisens. Vil ha litt mer oversikt.

På mitt er ført inn alle utgifter som jeg vet kommer, ut året.

Andre regninger som er litt usikre, som mobiltelefon, blir ført opp når de kommer.

En får en topp oversikt da hele vegen på disponibelt beløp etter hver inntekt(noen har jo flere summer inn i løpet av en måned) og i løpet av hele måneden.

Enkelt forklart så har jeg inntektene stående oppe på siden, regningsbeskrivelsene til venstre, sum ut og sum inn nede, samt disp for hver inntekt.

Til høyre på siden er kolonne for inntekter pr.mnd., utgifter pr.mnd. og disp.pr.mnd.

Alle disse colonnene forandrer seg som sakt etter hver regning jeg fører inn.

Det er laget i Excel og er en enkel måte å gjøre det på.

Jeg har hatt det slik over år og er liksom helt avhengig av å ha denne oversikten.

Datoene for faste regninger som tv.lisence ol.er som regel lett å finne ut.

Huslån, forsikring ol. vet man jo.

hare1365380455
Skrevet

På mitt er ført inn alle utgifter som jeg vet kommer, ut året.

Andre regninger som er litt usikre, som mobiltelefon, blir ført opp når de kommer.

En får en topp oversikt da hele vegen på disponibelt beløp etter hver inntekt(noen har jo flere summer inn i løpet av en måned) og i løpet av hele måneden.

Enkelt forklart så har jeg inntektene stående oppe på siden, regningsbeskrivelsene til venstre, sum ut og sum inn nede, samt disp for hver inntekt.

Til høyre på siden er kolonne for inntekter pr.mnd., utgifter pr.mnd. og disp.pr.mnd.

Alle disse colonnene forandrer seg som sakt etter hver regning jeg fører inn.

Det er laget i Excel og er en enkel måte å gjøre det på.

Jeg har hatt det slik over år og er liksom helt avhengig av å ha denne oversikten.

Datoene for faste regninger som tv.lisence ol.er som regel lett å finne ut.

Huslån, forsikring ol. vet man jo.

Takk for tips:) Høres oversiktlig ut slik du gjør det.

Skrevet

Du mener du trenger et eget regnskapssystem?

Et såpass lite og oversiktlig regnskap skulle du fint klare å lage i regneark, eks Excel.

Der kan du legge inn formler som viser hvor mye utgifter du har i vente, og hvor mye som evt mangler for å dekke opp dette før neste husleieinnbetaling kommer.

Det er egentlig bare fantasien som setter begrensninger for hva du kan gjøre i excel. Selv de stoooore dyre regnskapsprogrammene har regneark i bunnen, og baseres på prinsippene for hvordan excel er bygd opp. Pent og fancy og lettvint kan det gjøres.

Men det finnes jo også billige regnskapsprogram for små regnskap som kan brukes, men selv de er avanserte nok til å ta små bedriftsregnskap, med kunder, leverandører, fakturering, purring osv.

Takk.

Mitt andre- personlige- regnskap er laget i Excel og er et enkelt og oversiktig et.

Men jeg får liksom ikke den samme "snerten" på dette andre regnskapet...

derfor lurte jeg på om noen hadde noen ideer til meg.

Har sett litt på regnskap som ligger i "Works" (?) men det virket liksom litt for "pirkete" og tungvint...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...