Gå til innhold

Lettvint middag ?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått vasket og ryddet huset. Kan noen foreslå en lettvind middag uten noe søl som smaker godt.

Orker ikke å rydde kjøkkenet med en gang nå og orker ikke å vaske kjeler og gidder ikke å dra til byen for å spise ute.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

22

• ariadne

7

• Gemini

4

• morsan

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest josefine 1
Skrevet

Jeg har testet flere av disse sorte ferdigpakkene med diverse kinamat som finnes i butikkene nå. Det eneste du må kjøpe i tillegg er kjøttet og evt. grønnsakene.

De er bare kjempegode !!!!!

Skrevet

Dette tipset fikk jeg på mail fra Coop Mega idag:

Kyllinglår med fetasalat og ris

Tid: Ca 45 min

Dette trenger du til 4 porsjoner:

1 kg kyllinglår

4 porsjoner ming hurtig ris eller jasminris

1 glass fetaost med olje

4 tomater

1 beger lettrømme

1 potte basilikum

Salt

Pepper

Slik gjør du:

1. Stek kyllinglår på 200 °C i 30 minutter i en ildfast form.

2. Del tomatene i terninger, og bland dem sammen med fetaosten. Smak til med salt og pepper.

3. Kutt av basilikumbladene og kjør dem inn i rømmen med en stavmikser til en glatt, lysegrønn saus. Smak til med salt og pepper. Serveres med kokt ris som anvist på pakken.

Serveringstips:

Er du glad i oliven, kan du blande det inn sammen med fetaost og tomat.

Skrevet

Brødskive!

Hehe - har ikke brød. Det går ikke sånn mat her når minstemann ikke er hjemme.

Skrevet

Jeg har testet flere av disse sorte ferdigpakkene med diverse kinamat som finnes i butikkene nå. Det eneste du må kjøpe i tillegg er kjøttet og evt. grønnsakene.

De er bare kjempegode !!!!!

Jeg spiste kinamat i går. Take away. Det er kjedelig å lage mat når man er alene hjemme :o)

Skrevet

Dette tipset fikk jeg på mail fra Coop Mega idag:

Kyllinglår med fetasalat og ris

Tid: Ca 45 min

Dette trenger du til 4 porsjoner:

1 kg kyllinglår

4 porsjoner ming hurtig ris eller jasminris

1 glass fetaost med olje

4 tomater

1 beger lettrømme

1 potte basilikum

Salt

Pepper

Slik gjør du:

1. Stek kyllinglår på 200 °C i 30 minutter i en ildfast form.

2. Del tomatene i terninger, og bland dem sammen med fetaosten. Smak til med salt og pepper.

3. Kutt av basilikumbladene og kjør dem inn i rømmen med en stavmikser til en glatt, lysegrønn saus. Smak til med salt og pepper. Serveres med kokt ris som anvist på pakken.

Serveringstips:

Er du glad i oliven, kan du blande det inn sammen med fetaost og tomat.

Men jeg er alene og har ikke steikovn. Ellers så så det veldig godt ut :o)

Skrevet

Men jeg er alene og har ikke steikovn. Ellers så så det veldig godt ut :o)

Du får ikke kjøpt ferdig grillet kylling i nærheten da, som er varm nok? Evt. kan du vel varme kyllinglår i stekepanne med lokk, på svak varme.

Skrevet

Du får ikke kjøpt ferdig grillet kylling i nærheten da, som er varm nok? Evt. kan du vel varme kyllinglår i stekepanne med lokk, på svak varme.

Jeg er sær og sliten av å se på den husvasken ;o)

Tror ikke jeg orker å dra ut. Da hadde jeg kjøpt take away. Jeg har lyst på kebab.

Gjest Shira12
Skrevet

Makaroni med ost.

Det lever jeg på når jeg ikke gidder lage skikkelig mat.

Evnt en pizza fra Peppes eller Dolly Dimple`s levert på døra.

Skrevet

Jeg er sær og sliten av å se på den husvasken ;o)

Tror ikke jeg orker å dra ut. Da hadde jeg kjøpt take away. Jeg har lyst på kebab.

Det må da være mange i området rundt deg som leverer på døren uten at det koster så mye mer?

Skrevet

Makaroni med ost.

Det lever jeg på når jeg ikke gidder lage skikkelig mat.

Evnt en pizza fra Peppes eller Dolly Dimple`s levert på døra.

Det har jeg på pose, det er slett ikke verst :o)

Skrevet

Det må da være mange i området rundt deg som leverer på døren uten at det koster så mye mer?

Men jeg har ikke telefonnr og meny og det er ingen som leverer på døra. Og jeg kommer bare inn på kinajappa.

fei1365380229
Skrevet

Hvis du ikke orker å vaske kjeler engang så må det jo være noe som kommer på døra da :o). Eller noe som du kan varme i mikroen rett på tallerkenen kanskje?

Har ingen forslag, men vi skal spise McDonalds i dag *grøss* Har lovt jentene å dra på kino og McDonalds etterpå.

Får helt hakeslepp når jeg ser hvor mange kcal det er i en meny :o)

Skrevet

Men jeg har ikke telefonnr og meny og det er ingen som leverer på døra. Og jeg kommer bare inn på kinajappa.

Her er masse nr på kebabshapper i området (?):

Kebab Biten

Trondheimsveien 154

0570 Oslo

22 37 19 25

Kebab Biten

Hans N Hauges gate 44

0481 Oslo

22 71 30 30

New Beirut Kebab

Møllergata 8

0179 Oslo

22 42 54 54

Brugata Kebab Bhadin Mahmoud Rashid

Brugata 10

0186 Oslo

22 17 10 01

Charlies Kebab AS

Vogts gate 40

0474 Oslo

22 35 72 00

Vinnys Kebab & Grill ANS

Storgata 32

0184 Oslo

22 17 90 09

Favoritt Pizza & Kebab

Carl Berners plass 2

0568 Oslo

22 38 38 75

Sandaker Pizza og Kebab

Sandakerveien 10B

0473 Oslo

22 38 08 31

22 37 02 21

Øz-Istanbul Kebab & Bakeri Baki Karakoc

Trondheimsveien 8

0560 Oslo

23 40 90 22

Gatekjøkken

Grytelokket

Storgata 45

0182 Oslo

22 11 47 39

Veit at linjeskiftene ble borte, men det finner du sikkert ut av, bare å ringe en etter en av de, noen leverer sikkert :-)

Kjekt med en versjon av telefonkatalogen.no som det går an å klippe og lime fra...

Lips1365380508
Skrevet

Har "spørsmål-knappen" satt seg fast hos deg, eller ville du bare ha mest mulig oppmerksomet mot innlegget ditt? hehe..

Gjest spice, da
Skrevet

Du er jo på nettet, da har du alle telefonnr du trenger på gule sider.

De stedene som har hjemmeside / infoside har link til dette på gule sider.

Eller du kan ringe til en av de store, det er litt dyrere enn de små lokale, men de har hjemmesider med meny, og leverer raskt på døren:

som feks

www.spice.no

Skrevet

Speilegg? Hamburger? Du hadde ikke stekeovn sa du? Hmm... Pølser? Nudlesuppe? Pasta med ost og ketchup. Pastapose (fra f.eks. toro, maggi eller first price. Selv liker jeg best First Pirce sin med ostesaus). Annen posemat, supper... eller blir det for mye oppvask? Er jo bare én gryte som trengs (samt noe å røre med, en skål og en skje)

Skrevet

Hvis du ikke orker å vaske kjeler engang så må det jo være noe som kommer på døra da :o). Eller noe som du kan varme i mikroen rett på tallerkenen kanskje?

Har ingen forslag, men vi skal spise McDonalds i dag *grøss* Har lovt jentene å dra på kino og McDonalds etterpå.

Får helt hakeslepp når jeg ser hvor mange kcal det er i en meny :o)

Helt umulig å vaske opp. Rekker knapt opp til oppvaskkummen. Så møkka blir stående der til noen kommer og vasker opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...