Gå til innhold

Ekle svar...

Gjest Lei ekle svar..

Anbefalte innlegg

Gjest Lei ekle svar..
Skrevet

Jeg har følgt med i ganske mange forum her på dol. Mange av svarene jeg har sett folk får er ganske ekle og uten hensyn til den som skriver. Jeg blir flau på vegne av de.

Jeg selv har fått mange ekle svar. Hvorfor er folk slik? For eksempel har jeg sett mange som klager på skrivefeil, tenker ikke folk at de kanskje har skrivevansker? Har sett svar som de direkte har svart at de er dumme for de tenker litt ulikt en de selv. De svarer ikke på spørsmålet deres, bare skriver ekle svar.

Trodde meninga med dol var å få svar på spm og ikke få ekle bemerkninger tilbake. . . . . . . . . . . . . ............

Gjest helt enig med deg
Skrevet

Ja, vet hva du mener. Mange er utrolig frekke, og jeg ser ikke no poeng i det. Hva får de til å gjør noe sånt? Dette er jo side for alle mulige rare spørsmål, og folk kan da ikke vite alt, og man trenger ikke å kalle de dum av den grunn...eller mental syke, eller mental utviklinghemmene, som noen av folka her har svart... Syns det er grusomt!! Skjerp dere folkens!!

Skrevet

Tja, vi har alle våre dager, dager hvor vi er mer sårbare enn andre og dager hvor vi er mer ampre.

Skrevet

Jeg har aldri kommentert rettskrivingen til noen, men når et innlegg er stappfullt av feil, mangler avsnitt og punktum, osv; da blir det vanskelig å lese.

Det må være lov å bemerke dette. Men det bør gjøres på en skånsom måte.

Jeg nekter å tro at så mange har skrivevansker.

Det verste er de som skriver dialekt eller SMS språk.

For sin egen del bør folk skrive korrekt, så alle skjønner hva de mener og ikke henger seg opp i rettskrivingen.

Skrevet

Jammen de blir sikkert opprørt når de leser innlegg som de ser er fulle av feil som de reagerer på, spesiellt når de tror at dette blir gjort for å irritere de slik at de også blir det.

Skrevet

Jammen de blir sikkert opprørt når de leser innlegg som de ser er fulle av feil som de reagerer på, spesiellt når de tror at dette blir gjort for å irritere de slik at de også blir det.

Klart det er irriterendes..men det er bare å ikke svare de synest jeg..hehe.. :) So enkelt er det, da slepper man lange diskusjoner...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Problemet ligger vel i at man ofte ikke vet hvem som er på den andre siden, det noen synes er en festlig diskusjon kan gå hardt inn på andre. Man klarer ikke å lese et innlegg på samme måte som man leser en person man snakker til face to face, og da oppstår det ofte missforståelser, desverre.

Ganske interresant å se hersketeknikkene som blir benyttet i enkelte diskusjoner da:)

Skrevet

Problemet ligger vel i at man ofte ikke vet hvem som er på den andre siden, det noen synes er en festlig diskusjon kan gå hardt inn på andre. Man klarer ikke å lese et innlegg på samme måte som man leser en person man snakker til face to face, og da oppstår det ofte missforståelser, desverre.

Ganske interresant å se hersketeknikkene som blir benyttet i enkelte diskusjoner da:)

Godt poeng. Pluss at det er mye lettere å være stor i kjeften når man skjuler seg bak et nick. ;o)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Det er nok flere som har lettere for å slenge med leppa her inne. Her kan folk gjemme seg bak et anonymt nick og leve ut "smådjevelen" i seg. Det er min teori i hvertfall.

Skrevet

*flire*

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Jeg har aldri kommentert rettskrivingen til noen, men når et innlegg er stappfullt av feil, mangler avsnitt og punktum, osv; da blir det vanskelig å lese.

Det må være lov å bemerke dette. Men det bør gjøres på en skånsom måte.

Jeg nekter å tro at så mange har skrivevansker.

Det verste er de som skriver dialekt eller SMS språk.

For sin egen del bør folk skrive korrekt, så alle skjønner hva de mener og ikke henger seg opp i rettskrivingen.

Vi vet vel ikke hvor mange av Norges befolkning som har skrivevansker, eller har du noe tall på det?

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Ja, vet hva du mener. Mange er utrolig frekke, og jeg ser ikke no poeng i det. Hva får de til å gjør noe sånt? Dette er jo side for alle mulige rare spørsmål, og folk kan da ikke vite alt, og man trenger ikke å kalle de dum av den grunn...eller mental syke, eller mental utviklinghemmene, som noen av folka her har svart... Syns det er grusomt!! Skjerp dere folkens!!

Enig med deg. Og om man er mentalt syke, utviklingshemmet eller har skrivevansker, så må det da være lov til å skrive her allikevel. Om man ikke synes det er ok og lese fordi at det finnes noen feil, så får man bla til neste innlegg, synes nå jeg.

Gjest tjohooo
Skrevet

Vet jeg er kvass til tider, men tror jeg har til gode å kommentere skrivefeil og slikt. Når det er sagt, så synes jeg folk kan gidde å skrive mellomrom og avsnitt. Det kan selv folk med skrivevansker få til. Og får man til sms-språk, får man også til vanlig språk. Tusen utropstegn skal heller ikke være så vanskelig å slutte med.

Etter en tråd som var startet her inne med skrivefeil man ble irritert over, har jeg dessverre også begynt å irritere meg over "psykriateren" og lignende :)

Gjest Lei ekle svar..
Skrevet

Vet jeg er kvass til tider, men tror jeg har til gode å kommentere skrivefeil og slikt. Når det er sagt, så synes jeg folk kan gidde å skrive mellomrom og avsnitt. Det kan selv folk med skrivevansker få til. Og får man til sms-språk, får man også til vanlig språk. Tusen utropstegn skal heller ikke være så vanskelig å slutte med.

Etter en tråd som var startet her inne med skrivefeil man ble irritert over, har jeg dessverre også begynt å irritere meg over "psykriateren" og lignende :)

Veit det kanskje er vanskelig for deg å forstå det er kanskje noen som har problemer med å skrive rett slik bokmålen sier det skal vere.

Det er akkurat derfor folk med skrivevansker skriver dialekt, for da skriver de det rett ut slik det blir sagt på deres dialekt. Det er faktisk mye lettere en å begynne å tenke på norsken på skolen.

Fårstår??

........

Nokk avsnitt?

Gjest ikke jeg heller
Skrevet

Jeg er enig, det er mange ekle svar her inne. Derfor har jeg stort sett sluttet med å skrive her, bare en sjelden gang jeg gjør det.

Er på andre fora rundt om på nettet, der det er mye hyggeligere stemning.

Det var annerledes her inne i "gamle dager" ..

Gjest tjohooo
Skrevet

Veit det kanskje er vanskelig for deg å forstå det er kanskje noen som har problemer med å skrive rett slik bokmålen sier det skal vere.

Det er akkurat derfor folk med skrivevansker skriver dialekt, for da skriver de det rett ut slik det blir sagt på deres dialekt. Det er faktisk mye lettere en å begynne å tenke på norsken på skolen.

Fårstår??

........

Nokk avsnitt?

Jeg har aldri sagt at dialekt ikke er greit. Hvor har du det fra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...