Gå til innhold

Personalmøte eller barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest hva velger jeg
Skrevet

Hva ville du ha valgt av å gå på personalmøte en ettermiddag eller dra på svømming med ungen din med turngruppa som skal ha hygge stund i bassenget?

Jeg er alene med barnet og har heller ingen til å passe henne, så da må hun være med meg på møte og se en film eller noe. Hun er syv år.

Gjest hva velger jeg
Skrevet

Barnet, uten tvil :)

Det er jo egentlig møteplikt på personalmøtene da. Trur nok ikke styrereren blir så glad for det. Men er jo selvsagt det jeg har aller mest lyst til, å dra på svømming

Skrevet

Du får vel gjøre din plikt å gå på personalmøte. Selv om jeg skjønner at du ikke synes det er det beste. Men hvis det er obligatorisk så....

Hvis du ikke går så blir det til at det blir enda mer vanskelig for alenemødre å få jobb. En eller annen kjiping som henger seg opp i det og lager problemer.

Skrevet

Jeg vet det er 'møteplikt'.. men passer det ikke, så passer det ikke.

Jeg er sikker på at jenta di' ønsker bading :)

Du får et referat fra møtet etterpå. Det er stort sett bare svada som blir tatt opp på sånne møter allikevel :)

Skrevet

Kan du ikke gå på personalmøtet, og så ha en hyggestund i bassenget en annen dag?

Kanskje datteren din kan være hos en venninne mens du er på møte? Når man er alene om omsorgen er det fint om man kan alliere seg med andre foreldre og hjelpe hverandre litt med å passe hverandres barn, ikke minst for å løse hverdagens små problemer.

Skrevet

Hvis personalmøtet er en del av jobben din, slik det er hos oss, så er det vel ikke noe å lure på....

Skrevet

Det er jo egentlig møteplikt på personalmøtene da. Trur nok ikke styrereren blir så glad for det. Men er jo selvsagt det jeg har aller mest lyst til, å dra på svømming

Hvis det er møteplikt, så har du jo ikke noe valg...

Gjest hva velger jeg
Skrevet

Kan du ikke gå på personalmøtet, og så ha en hyggestund i bassenget en annen dag?

Kanskje datteren din kan være hos en venninne mens du er på møte? Når man er alene om omsorgen er det fint om man kan alliere seg med andre foreldre og hjelpe hverandre litt med å passe hverandres barn, ikke minst for å løse hverdagens små problemer.

Kosestund har vi titt og ofte i bassenget, men nå var det med turngruppa og trenerne, da får hun jo også sjansen til å lære litt sånne ting som jegv ikke kan, ta salto fra stupebrettet. Joda pleier å bytte på å ha henne hos ei venninne eller at jeg har ei venninne her sånn innimellom.

Gjest hva velger jeg
Skrevet

Jeg vet det er 'møteplikt'.. men passer det ikke, så passer det ikke.

Jeg er sikker på at jenta di' ønsker bading :)

Du får et referat fra møtet etterpå. Det er stort sett bare svada som blir tatt opp på sånne møter allikevel :)

Jepp, det er stort sett bare svada:)

Skrevet

Kosestund har vi titt og ofte i bassenget, men nå var det med turngruppa og trenerne, da får hun jo også sjansen til å lære litt sånne ting som jegv ikke kan, ta salto fra stupebrettet. Joda pleier å bytte på å ha henne hos ei venninne eller at jeg har ei venninne her sånn innimellom.

Så lenge det er møteplikt, så er det faktisk en del av jobben din. Du skofter ikke jobben for å gjøre koselige ting med datteren din, og da skofter du heller ikke et møte med møteplikt. Så enkelt ville det vært for meg.

Et barn kan ikke komme foran alt annet, særlig ikke de plikter man faktisk har valgt å påta seg, som en del av et arbeidsforhold.

Skrevet

Så lenge det er møteplikt, så er det faktisk en del av jobben din. Du skofter ikke jobben for å gjøre koselige ting med datteren din, og da skofter du heller ikke et møte med møteplikt. Så enkelt ville det vært for meg.

Et barn kan ikke komme foran alt annet, særlig ikke de plikter man faktisk har valgt å påta seg, som en del av et arbeidsforhold.

I så fall er det vel på tide å bytte jobb.

Skrevet

I så fall er det vel på tide å bytte jobb.

Nå er jeg ikke helt med?

Skrevet

Nå er jeg ikke helt med?

Hvis man ikke kan gå på personalmøter som er obligatoriske er det kanskje på tide å finne en ny jobb som ikke har ettermiddagsmøter.

Skrevet

Hvis man ikke kan gå på personalmøter som er obligatoriske er det kanskje på tide å finne en ny jobb som ikke har ettermiddagsmøter.

Ja, men her er det ikke snakk om at hun ikke kan, men at hun ikke føler for å prioritere jobben sin, men barnet. Slik jeg oppfatter det nå da...

Gjest har du noe valg da da ??
Skrevet

Hvorfor spør du da .... siden du sier at det er møteplikt ?

Gjest hva velger jeg
Skrevet

Hadde ikke tenkt å skofte fordi at jeg skal gjøre noe koselig med dattera mi, men fordi jeg føler at møtet mitt går på bekostning av henne. men uansett takk for svar. Kjekt at noen engasjerer seg i andre sine spørsmål:)

Skrevet

Må alle foreldrene være med på svømminga? Jeg ville snakket med en av de andre foreldrene på turngruppa så barnet kunne være med dem.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Alle som er i jobb har jo personalmøter innimellom, eller morgenmøter eller kall det hva du vil...

Hos oss så har både jeg og min mann av og til sagt ifra at denne gangen passer det ikke for oss å stille opp, uten at vi har fortalt grunnen. Det har aldri vært sure miner fra sjefene våre.Dessuten har min sjef små barn selv og vet at man av og til må "ofre" noe. Så sånn sett så er jeg heldig og han er mann i tillegg!!

Det hadde vært anderledes om det hadde skjedd hver gang at vi ikke møtte opp.

Jeg ville i ditt tilfelle gått med barnet ditt på svømmingen og ikke hatt dårlig samvittighet. Du stiller jo opp de f.eks 5 neste gangene alikevel...

Småbarnstiden må vi verne om selvom man har jobb.

Vi jobber for å kunne leve , ikke leve for å jobbe.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det kommer helt an på forholda på arbeidsplassen, hvor mye det betyr at du er der, altså hvor mye du må smiske med lederne for å ha en sikker posisjon.

Det kommer også an på din datter, hvordan hun tar at du ikke blir med. Noen unger gjør ikke noe av det, de er selvstendige. Andre barn kan ta det tungt. Det vet du best selv i din datters tilfelle.

Hadde jeg kunnet, uten for store konsekvenser jobbmessig, så hadde jeg valgt datteren. Jobben er bare jobb (dvs penger). Datteren er et levende vesen som du er satt til å passe pp her i verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...